Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسه انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی، روز سه شنبه(۲۱ آبان ماه)‌ در سالن جلسات وزارت کشور برگزار می شود.

متن کامل این اطلاعیه که به امضای «حمید ملانوری شمسی» مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور رسیده، بدین شرح است:
احتراماً بدینوسیله به اطلاع دبیران کل محترم احزاب و گروه های سیاسی می رساند بر اساس تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و  مصوبه جلسه مورخه ۱۴-۸-۹۸ هیات نظارت بر انتخابات دبیران کل احزاب و گروههای سیاسی، جلسه انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی، در روز سه شنبه مورخ ۲۱-۸-۹۸ در  سالن جلسات وزارت کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شروع جلسه در نوبت صبح راس ساعت ۸:۳۰ جهت برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب استانی و شروع جلسه نوبت عصر راس ساعت ۱۴ جهت برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب  ملی خواهد بود.
لازم به ذکر است بر اساس ماده ۷ دستورالعمل تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی (موضوع برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب ) سمت دبیرکلی حزب قائم به شخص بوده و قابل توکیل به غیر نمی باشد و دبیران کل (اعم از نامزدها و سایر دبیران کل جهت رای دادن) باید شخصاً در جلسه انتخابات شرکت نمایند. ضمناً حضور دبیران کل در جلسه انتخابات و دادن رأی منوط به داشتن معرفی نامه کتبی با سربرگ و مهر حزب مربوطه است.

برچسب‌ها احزاب سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احزاب سیاسی احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود

«لطف‌الله فروزنده» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاهی ویژه در نظام و قانون اساسی دارد؛ نمایندگان مجلس مسائل کشور را مورد بررسی قرار داده و با قانون‌گذاری و نظارت خود، ریل‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی، باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که مردمی و پاک‌دست هستند؛ بنابراین در این راستا مهم‌ترین نقش را مردم بر عهده دارند و این مردم هستند که باید نمایندگانی با این ویژگی‌ها را انتخابات کنند.

فعال سیاسی تصریح کرد: در دور اول انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

فروزنده با بیان اینکه حضور در انتخابات حق قانونی مردم و تکلیفی برای آن‌هاست، ادامه داد: حضور پُر شور مردم و انتخاب نمایندگان اصلح باعث می‌شود مجلس کارآمد تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مساله کشور موضوعات اقتصادی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب شعار سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، مجلس هم باید در این راستا گام بردارد. برخی قوانین برای جهش تولید وجود دارد و در برخی زمینه‌ها هم باید قانونگذاری صورت بگیرد.

فعال سیاسی اظهار کرد: در بُعد سیاسی و بین‌المللی هم پس از انجام عملیات دفاعی ایران علیه رژیم صهیونیستی، فضای ویژه‌ای برای ما ایجاد شده است؛ لذا مجلس شورای اسلامی باید ظرفیت‌ها و سیاست‌های لازم را فراهم کند تا دولت‌مردان بتوانند در صحنه بین‌المللی، دیپلماسی فعال داشته باشند.

فروزنده تصریح کرد: امروز در سایه عملیات «وعده صادق» فضای اقتدار و انسجام و وحدت در کشور ایجاد شده که طبیعتاً مجلس شورای اسلامی باید این مهم را تقویت کند.

وی کمک به دولت را از اولویت‌های دیگر مجلس دانست و افزود: علی‌رغم همه چالش‌هایی که از دوره قبل باقی مانده، دولت سیزدهم در حال تلاش و کوشش جهت رفع مشکلات کشور است؛ لذا مجلس آینده باید با دولت همکاری لازم را داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084223 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد