Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از سوی ما به مهناز افشار سوپر استار سینمای ایران و نرگس آبیار کارگردان صاحب نام کشور پیشنهاد حمایت از هنرمندان با استعداد و پیشکسوتان این عرصه طی پروژه‌ای داده شد که با استقبال این دو  هنرمند سینمایی مردمی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه در گام نخست مهناز افشار تهیه کنندگی نمایش داغ دیدن «یک شبانه بلوچی» را پذیرفت که به مسائل و مصائب و رنج‌های زنان در جامعه سنتی سیستان و بلوچستان می‌پردازد افزود: این نمایش برای جشنواره تئاتر استانی که در اواخر آبان ماه برگزار خواهد شد آماده می‌شود.

بلوچ زهی تمام عوامل درگیر در این تئاتر را از هنرمندان بااستعداد و بومی شهرستان عنوان نمود و ادامه داد: این نمایش را جمال ناصر بلیده نویسندگی و کارگردانی می‌کند و اکنون در مرحله اجرای عموم برای مردم نیک شهر است.

او  حمایت معنوی سلبریتی‌ها و نیز سوپر استار‌های سینما و تئاتر کشور را از هنرمندان با استعداد شهرستان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته ای، چون سیستان و بلوچستان و نیکشهر بسیار موثر و راهگشا دانست و از سایر اصحاب فرهنگ و هنر کشور تقاضا نمود که به پویش حمایت از هنرمندان مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری نیکشهر بپیوندند.

او  هدف از اقدام سمبلیک خانم افشار در پذیرش تهیه کنندگی تئاتر تولیدی هنرمندان نیکشهری را ابتدا ایجاد انگیزه و امید در میان هنرمندان مناطق کمتر توسعه یافته عنوان نمود و افزود: مهم‌ترین هدف ما از این پیشنهاد جلب حمایت و توجه بیشتر مادی و معنوی چهره‌های مشهور، سلبریتی‌ها و خیرین از فرهنگ، هنر و هنرمندان نیکشهر است که امیدواریم با ورود این دو چهره مشهور و محبوب سینمای ایران جهت حمایت از هنرمندان نیکشهر بتوان در راستای توسعه زیرساخت‌های این حوزه اقدامی ارزشمند برداشت.

بلوچ زهی در پایان افزود: مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی ما برای حمایت توسط این هنرمندان برجسته کشور مشارکت در احداث یک سالن پلاتو در نیکشهر، تهیه کنندگی دو آلبوم موسیقی خوانندگان پیشکسوت، فراهم نمودن زمینه آموزش‌های حرفه‌ای لازم در حوزه تئاتر و موسیقی توسط اساتید برجسته ملی با حضور در این شهرستان و ایجاد زمینه اجرای نمایش «داغ یک شبانه بلوچی» در تئاتر شهر و سایر مجموعه‌های تئاتری پایتخت برای تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر این استعداد‌های درخشان است.

انتهای پیام/ع

حمایت دو هنرمندبرجسته کشور از هنرمندان نیکشهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرمندان فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟