Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرتروز فقط مربوط به سالمندان نیست و ۳۰۰ هزار کودک، مبتلا به یکی از ۱۰۰ نوع مختلف این بیماری هستند. این عارضه یک بیماری پیشرونده است که می‌تواند در نهایت توانایی فرد حتی برای مراقبت از خودش را بگیرد. پزشکان برای درمان این بیماری دارو تجویز می‌کنند و گاهی هم عمل جراحی انجام می‌گیرد، اما آرتروز درمان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- از طرفی غذا‌هایی وجود دارد که علائم آرتروز را به مراتب بدتر می‌کنند. برخی از غذاها، به مفاصل شما آسیب می‌زنند. در ادامه به معرفی برخی از این مواد غذایی می‌پردازیم.

چربی‌های اشباع شده

چربی‌های اشباع شده در گوشت قرمز، کره و پنیر یافت می‌شوند. این چربی‌های اشباع باعث ایجاد التهاب در بافت چربی می‌شوند. این نوع التهاب به ویژه برای قلب شما خطرناک است و مشخص شده است که باعث درد و ورم مفاصل می‌شود.

به علاوه این چربی‌ها پیری و التهاب را تحریک می‌کنند و مصرف آن‌ها با احتمال بیشتر بروز بیماری‌های التهابی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، نارسایی کلیه و آلزایمر همراه است.

اسید‌های چرب امگا ۶

ممکن است درباره اسید‌های چرب امگا ۳ شنیده باشید. آن‌ها برای کنترل التهاب بسیار مهم هستند، اما اسید‌های چرب امگا ۶ می‌توانند بدن شما را به سمت تولید مواد شیمیایی و ایجاد التهاب سوق دهند. اسید‌های چرب امگا ۶ را در روغن‌های ذرت، گلرنگ، آفتابگردان، سویا و روغن نباتی جامد و محصولاتی که حاوی این روغن‌ها هستند، خواهید یافت؛ بنابراین بهتر است روغن‌های غنی شده امگا ۶ را با روغن کانولا، تخم کتان، گردو و روغن زیتون جایگزین کنید. اسید‌های چرب omaga-۶ در چربی‌های ترانس و روغن سرخ کردن تجاری هم یافت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ماده غذایی ضدسرطان و مسکن درد که به سلامت قلب و مغز کمک می‌کند

غذا‌های فرآوری شده

غذا‌های فرآوری شده حاوی مواد زیادی هستند که باعث التهاب می‌شوند. یکی از بدترین آن‌ها روغن‌های چربی ترانس یا جزئی هیدروژنه است. این روغن‌ها باعث ایجاد التهاب سیستمیک می‌شوند و در ده‌ها بیماری از بیماری‌های قلبی تا سرطان‌ها نقش دارند.

چربی‌های ترانس را در نان ها، موادغذایی پخته شده، میان وعده‌هایی مانند چیپس سیب زمینی یا پاپ کورن مایکروویو، مواد غذایی سرخ شده، خامه شیرینی و مارگارین پیدا خواهید کرد.

نمک

بدن شما برای عملکرد صحیح خود به نمک نیاز دارد، اما مقدار زیاد نمک باعث فشار خون بالا می‌شود که به ابتلا به سکته‌های مغزی، بیماری کلیوی و حمله قلبی کمک می‌کند. نمک زیاد باعث کاهش کلسیم و پوکی استخوان، التهاب سلولی و صدمه به مفاصل می‌شود.

ساده‌ترین راه برای کاهش مصرف نمک، متوقف کردن خوردن غذای فرآوری شده و سرخ شده است.

مواد قندی

مواد قندی باعث می‌شوند بدن شما سیتوکین‌ها را آزاد کند و این مواد باعث التهاب و افزایش درد و آرتروز می شوند.

غلات تصفیه شده

غلات تصفیه شده شامل آرد سفید و برنج سفید، باعث افزایش گلوکز خون می‌شوند و نشانگر‌های التهابی را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، اگر به گلوتن حساس هستید، محصولات ساخته شده از گندم ممکن است باعث درد مفاصل شوند. اگر بعد از خوردن گندم دچار بثورات، میگرن، خستگی یا درد مفاصل شوید، ممکن است به گلوتن حساس باشید.

از هر چیزی که از آرد سفید ساخته شده خودداری کنید. خوردن غلات کامل باعث کاهش التهاب می‌شود، بنابراین جایگزینی غلات تصفیه شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دارو التهاب خستگی دارو روغن زیتون سلامت قلب مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است