Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه گفت: ترامپ تصور می کرد تحریم ها، تاثیرات آنی و فوری بر ایران می گذارد و به سرعت به هدف خود یعنی اجبار ایران برای پذیرفتن شرایط آمریکا، می رسند که در نتیجه این اتفاق رخ نداد.

 قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه، درباره تحریم های جدید آمریکا همزمان با اعلام برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران, به خبرنگار سیاسی برنا گفت: تحریم ها اثرات خود را تاکنون گذاشته و خواهد گذاشت اما طبیعی است که ایران خود را با توجه به شرایط فعلی وضعیت تحریمی تطبیق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط به گونه‌ای است که فروش نفت ایران به حداقل رسیده است و نقل و انتقال بانکی به سختی صورت می گیرد. همچنین ایران در زمینه وضعیت تجاری نیز با مشکلاتی مواجه شده است.

او درباره تاثیرات تحریم ها افزود: همانطور که وزیر امور خارجه هم بارها اشاره کرده است، در زمینه دارو و مواد غذایی و نقل و انتقال آنها، مشکلات بسیاری از سوی آمریکا ایجاد شده است. به طور کلی اثرات تحریم ها بر زندگی مردم چه در نرخ ارز، تورم و غیره مشهود بوده است اما واکنش ها و مقابله هایی از سوی ایران با این تحریم ها صورت گرفته  و تلاش شده تا از فشارهای تحریمی بر مردم کاسته شود.

محبعلی ادامه داد: بنابراین این تحریم ها بی اثر نبوده است اما به گونه ای نیز نبوده که گفته شود طرف امریکایی در اعمال این تحریم های یکجانبه پیروز شده است چرا که ترامپ تصور می کرد و همچنین محاسبه کرده بود که تحریم ها، تاثیرات آنی و فوری بر ایران خواهند گذاشت و به سرعت به هدف خود یعنی اجبار ایران برای پذیرفتن شرایط آمریکا، می رسند که در نتیجه این اتفاق رخ نداد.

این کارشناس درباره انفعال اروپایی ها نیز عنوان کرد: مسئله برنامه هسته ای در واقع مناقشه ای بین ایران و آمریکا است و چه کشورهای اتحادیه اروپا و چه سایر کشورها قادر نیستند اقدام موثری در چارچوب تعهدات برجامی و در قالب سازوکار اینستکس انجام دهند؛ مگر اینکه تنش های بین ایران و آمریکا کاهش پیدا کند. 

بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوى وزارت امور خارجه درباره نگار قدس کنى امسال چقدر پسته تولید می‌کنیم و چقدر می‌فروشیم؟

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ایران و آمریکا تورم دارو وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ درباره موضوعات مختلف از جمله مساله ایران، اسرائیل و جنگ غزه صحبت کرد.

بلینکن در صحبت‌های خود اقدام موشکی و پهپادی اخیر ایران در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که از ایران و اسرائیل می‌خواهیم که تنش را تشدید نکنند و به دنبال کاهش تنش‌ها باشند.

آنتونی بلینکن با اشاره به حمله شب گذشته منتسب به اسرائیل علیه ایران در عین حال تاکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکرده است.

بلینکن در عین حال تاکید کرد کرد که ما متعهد به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود هستیم و در صورت لزوم در دفاع از آن شرکت خواهیم کرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن و سایر شرکا بر پاسخگو کردن ایران در قبال آنچه که وی اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده، تاکید کرد.

بلینکن همچنین از قصد گروه ۷ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد و گفت که اعضای گروه ۷ آن را تایید کرده‌اند. وی درباره شرایط غزه نیز مدعی شد که آمریکا خواهان حمایت بیشتر از تلاش‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تاکید کرد که باید کمک‌ها را بهتر در نوار غزه توزیع کنیم.

علیرغم موانع تل آویو و کابینه نتانیاهو در مسیر آتش بس، بلینکن با متهم کردن حماس در این زمینه مدعی شد که حماس تنها طرفی است که ما را از آتش بس در نوار غزه بازمی‌دارد.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد در این باره نیز اظهار نظر کرد و گفت، زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز فرا نرسیده است!

وی در ادامه مدعی شد: ما خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که ادغام اسرائیل در آن را تضمین کند و مسئله فلسطین را هم حل کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا