Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@08:35:21 GMT

درخواست هند از روسیه برای تسریع تحویل اس ۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۱۰۱۴

درخواست هند از روسیه برای تسریع تحویل اس ۴۰۰

پس از انتقال اولین پرداخت هند به روسیه برای سامانه موشکی اس ۴۰۰، اکنون دهلی نو قصد دارد از مسکو درخواست کند تا روند تحویل این سامانه را تسریع کرده و موشک های اس ۴۰۰ را پیش از زمان مقرر به هند تحویل دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نشریه «تایمز او ایندیا» به نقل از یک مقام هندی نوشت: در طول نوزدهمین نشست کمیته دولتی هند و روسیه که روز چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد، هند از روسیه درخواست خواهد کرد که روند تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰ را تسریع بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«راجنات سینگ» وزیر دفاع هند به همراه یک هیات بلند پایه دولتی به روسیه سفر کرده،‌ وی قرار است امروز با «سرگئی شوگو» همتای روسی خود دیدار کرده و فردا از مرکز تولید سامانه موشکی اس ۴۰۰ بازدید کند.

یک مقام هندی دیگر نیز گفت: درهمین ارتباط مسائل مربوط به اجاره زیردریایی اتمی اکولا-۱ به ارزش ۳ میلیارد دلار که قرارداد آن در ماه مارس امضا شده و توافقنامه نظامی لجستیکی هند و روسیه نیز بررسی خواهد شد.

هند و روسیه در یکی از بزرگ ترین قرارداد های نظامی خود در سال ۲۰۱۷، قرارداد خرید ۵ سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار را امضا کردند.

روسیه اعلام کرده است که با وجود تهدید های آمریکا، مسکو تا سال ۲۰۲۳ این سامانه موشکی را به هند تحویل خواهد داد.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۷ قانونی به نام «مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم» یا «کاتسا» را امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. براساس بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم فردو علی مطهری چند همسری کاظم جلالی مارک ویلموتس کردستان سوریه هند روسیه سامانه موشکی اس ۴۰۰ سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم فردو علی مطهری چند همسری کاظم جلالی مارک ویلموتس کردستان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 

ایالات متحده از تحریم‌ها برای ایجاد اختلال در اجرای پروژه گاز LNG-۲ قطب شمال روسیه استفاده می‌کند. این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به سخنان جفری پیات، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی، گزارش داد.

پیات گفت که کاخ سفید می‌خواهد مطمئن شود که این پروژه مرده به دنیا می‌آید. روسیه نباید بتواند پروژه‌های گازی جدیدی را توسعه دهد تا حجمی را که قبلاً به اتحادیه اروپا عرضه می‌کرد تغییر دهد.

این نشریه خاطرنشان کرد که ایالات متحده موفق به دستیابی به این موضوع شده است. این مقاله تصریح کرد که کارخانه کشتی سازی کره جنوبی Hanwha Ocean که شش کشتی حامل گاز برای پروژه مشخص شده ساخته بود، همکاری با مشتری روس را متوقف کرد. در حال حاضر، سه کشتی تکمیل شده ولی کار روی بقیه متوقف شده است.

در پایان دسامبر ۲۰۲۳، مشخص شد که سهامداران خارجی پروژه LNG-۲ قطب شمال روسیه تصمیم به خروج از آن گرفتند. این در مورد شرکت فرانسوی TotalEnergies، میتسوی ژاپنی و JOGMEC، و همچنین CNPC و CNOOC چین بود. این تصمیم مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه بود. سهامدار اصلی این پروژه نواتک است. خاطرنشان شد که به دلیل امتناع سرمایه گذاران خارجی از مشارکت در پروژه LNG، گاز باید در بازار نقدی به فروش برسد.

طبق گزارش رویترز، آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) در سال ۲۰۲۳ شد. بر اساس آمار‌های دولت آمریکا، اروپا نخستین مقصد ال‌ان‌جی صادراتی آمریکا در ماه دسامبر بوده و ۵.۴۳ میلیون تن ال‌ان‌جی به این قاره صادر شده که ۶۰ درصد کل محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نزدیک به ۷۰ درصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به اروپا رفته است.

اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش واردات گاز از روسیه به نخستین واردکننده ال‌ان‌جی آمریکا تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه