Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:53:45 GMT

دیدار پمپئو با مقامات سعودی و قطری با محوریت ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۱۳۰۰

دیدار پمپئو با مقامات سعودی و قطری با محوریت ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار وزیر خارجه این کشور با مقامات قطری و سعودی با محوریت ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مورگان اورتگاس،‌ سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه با عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه دیدار کرده و درباره مسائل نگران‌کننده دو جانبه و منطقه‌ای از جمله ضرورت مداوم مقابله با "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران" با وی رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌‍‌ها همچنین درباره رویدادهای منطقه‌ای و حقوق بشر نیز گفت‌وگو کردند.

اورتگاس همچنین در پیام توییتری دیگری درباره دیدار پمپئو و وزیر امور خارجه قطر نوشت: وزیر امور خارجه[پمپئو] امروز با خالد عطیه، وزیر امور خارجه قطر دیدار کرده و بر اهمیت یک شورای همکاری خلیج فارس متحد در برابر مقابله با "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران" تاکید کرد. آن‌ها همچنین درباره مسائل مهم منطقه‌ای از جمله عراق، سوریه و لبنان، گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، ادعای داشتن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده علیه حکومت ایران از سوی مقامات آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که به اذعان خود آمریکایی‌ها دولت این کشور تاکنون با فروش تسلیحات نظامی به کشورهای منطقه، تشکیل ائتلاف‌های نظامی در خلیج فارس و ... عامل اصلی تنش در خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا مایک پمپئو عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات

آفتاب‌‌نیوز :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، محور رایزنی ۲ وزیر رسیدگی به «تحولات خطرناک» اخیر در منطقه و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای بوده است.

وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل و دیدار با همتایان و دیگر مقام‌های بین‌المللی، هم‌اکنون در نیویورک حضور دارد.

در این گفت‌گو، وزیر خارجه امارات خواستار «خویشتن‌داری حداکثری و تلاش برای جلوگیری از چرخه تنش در منطقه» شده است.

او تاکید کرد :دیپلماسی و گفت‌وگو تنها مسیرهای حل‌وفصل تنازعات و تضمین امنیت ‌ ثبات منطقه است.

این گفت‌وگو در حالی انجام گرفته که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

در میانه تهدیدات رژیم صهیونیستی، ایران تاکید کرده به هرگونه ماجراجویی تل‌آویو پاسخ «فوری و حداکثری» خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم