Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه دیلی‌بیست نوشته‌است که براساس اسناد مرکز ژورنالیزم تحقیقی، اخیرا شماری از سیاست مداران افغان و خانواده‌های‌شان صاحب املاک مجللی در دبی شده‌اند.

این نشریه با انتشار اسامی این مقام ها و سیاستمدران برجسته کشور می گوید داشتن املاک خارج از افغانستان کاری غیرقانونی و نادرست نیست؛ اما ادعاهای فساد در مورد برخی مقامات، نگرانی مردم را برانگیخته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مقاله این نشریه، احمدولی مسعود، یکی از نامزدان انتخابات ریاست ‌جمهوری در این اواخر خانه جدیدی در دبی خریداری کرده‌است. این در حالی است که در سال 2009 احمدضیا مسعود؛ برادر احمدولی مسعود و معاون پیشین رییس‌ جمهور با اتهام انتقال ۵۲ میلیون دالر پول فزیکی در امارات متحده عربی روبه‌رو شده‌بود.

همچنین در ادامه مقاله دیلی‌بیست آمده‌است که ادیب فهیم معاون پیشین ریاست عمومی امنیت ملی و پسر مارشال محمد قسیم فهیم در جعبه‌های هواپیما به دبی پول انتقال داده‌است. نام حصین فهیم؛ برادر مارشال محمد قسیم فهیم نیز که در قضیه ورشکست‌شدن کابلبانک متهم بود در این مقاله ذکر شده‌است.

غلام‌فاروق وردک وزیر دولت در امور پارلمانی همراه با همسرش در دو منطقه گران‌قیمت به‌شمول ساحل پام جمیرا خانه‌هایی خریده‌است.

این نشریه نوشته‌است بربنیاد معلومات مرکز ژورنالیزم تحقیقی، صالح‌محمد لالاگل و فدامحمد الفت، دو عضو پارلمان افغانستان، در سپرنگس و پارک جمیرا خانه‌های مجلل خریده‌اند.

در این نشریه نام فاطمه ربانی، دختر برهان‌الدین ربانی نیز دیده شده‌ که او چند تجارت را در امارات متحده عربی به پیش می‌برد.

به نوشته اطلس، دیلی بیست می افزاید که از میان سیاستمداران تنها محمود کرزی داشتن املاک در دبی را تایید کرده‌ و دیگر هیچ‌کدام از مقام‌ها با وجود تلاش‌های زیاد به ایمیل‌های این نشریه به زبان فارسی، پشتو و انگلیسی جوابی نداده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوبی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران

طبق ادعای دورف، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به‌دنبال ایجاد در پشتی در تلگرام برای جاسوسی از کاربران بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: دیجیاتو

دیگر خبرها

  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • چگونه خانه بخریم؟ | راه‌های تنظیم مبایعه‌نامه در دفتر مشاور املاک
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • گذرگاه تورخم مسدود شد