Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف بیش از ۴۹ کیلو تریاک در ایستگاه بازرسی شهرضا سرهنگ "علی ملکی آهنگران"معاون عملیات پلیس اصفهان اظهار داشت: عوامل ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۹ کیلو تریاک که دراطاق بار جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون عملیات پلیس اصفهان تاکید کرد: طرح‌های پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی مستمرا ادامه دارد و پلیس هرگز اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.   توقیف اتوبوس مسافربری با محموله میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان سرهنگ "محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۸ مطلع شدند یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا حامل محموله‌ای کالای قاچاق است که وارد عمل شدند.

او افزود: پس از هماهنگی‌های لازم از این خودرو بازرسی شد که تعداد ۱۱ دستگاه بیت کویین، و یک هزار و ۱۲۱ عدد انواع لوازم آرایشی بهداشتی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است تصریح کرد: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور برشمرد و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری و جرم و جرائم می‌شود که پلیس کلانشهر اصفهان با قاطیعت با اینگونه موارد برخورد قانونی می‌کند.   ورود ماده مخدر جدید کمیکال در کاشان محمدحسین تقوایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان، افزود: کمیکال مخدر و روانگردانی تهیه شده از خانواده ماری جوانا صنعتی است که به صورت اسپری و سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف یک بار آن موجب وابستگی و اعتیاد به آن خواهد شد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه کمیکال ارزان بوده و به راحتی در دسترس قرار دارد گفت: به همین علت در میان جوانان و به خصوص رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بسیار رواج پیدا کرده است.
به گفته او، آگاهی از عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال باعث خودآگاهی افراد و عدم مصرف مجدد آن‌ها خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی در خصوص علائم و عوارض ناشی از مصرف کمیکال افزود:هر نوع ماده مخدر با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای علائم مشخصی است که در مورد مصرف ماده مخدر کمیکال نیز باعث احتمال بروز علائمی
می‌شود.

تقوایی، یادآور شد: سرگیجه و حالت تهوع، توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوشی، خنده‌های زیاد، افزایش فشار خون، حالتی شبیه به سکته مغزی و کما به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، عدم کنترل حرکتی، دشواری در حرکت اعضای بدن و در صورت عدم مصرف مجدد کمیکال احتمال تشنج و کاهش فشار خون نیز در فرد مصرف کننده از علایم مصرف این ماده مخدر است.

او در خصوص عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال در بلند مدت افزود: کاهش قدرت حافظه، اختلال در یادآوری خاطرات و وقایع، کاهش قدرت عکس العمل افراد، اختلالات روانی، منزوی شدن، عدم پذیرش مسئولیت، کاهش روابط اجتماعی، بروز مشکلات عصبی، تغییر DNA، بروز صفات مردانه و زنانه، عدم کنترل احساسات وکاهش قدرت یادگیری از مهم‌ترین عوارض بلند مدت این ماده افیونی است.

به گفته او، عوارض مصرف کمیکال جبران ناپذیر است و مصرف کننده کمیکال از انجام کار‌های روزانه خود باز می‌ماند و نمی‌تواند قادر به حرکت و عملکرد‌های طبیعی بدن شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان در پایان، برخورد نامناسب با فرزندان، فرزندپروری ضعیف، اختلاف والدین با یکدیگر، عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان، گرایش اعضای خانواده به مصرف مواد را از دیگر رفتار‌های ضد اجتماعی ومهم‌ترین عوامل خانواده‌ها در گرایش فرزندانشان به اعتیاد و نقش آن‌ها تأکید کرد و از والدین کسب مهارت‌های فرزندپروری، آموزش مهارت‌های نظارت بر فرزندان، ایجاد رابطه عمیق و غنی، افزایش حمایت از فرزندان و بهبود کیفیت زندگی فرزندان ومحیط خانوادگی، به پیشگیری از اعتیاد را خواستار شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نایین از کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاساز شده در اتوبوس و دستگیری دو قاچاقچی مواد مخدر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسن ابراهیمی اظهار کرد: مأموران فرماندهی انتظامی این شهرستان در راستای کنترل و بررسی وسایل نقلیه مشکوک در محورهای مواصلاتی باهدف برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در نتیجه مقدار ۱۰۰ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با اشاره به اینکه در این خصوص دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند بر آثار جبران ناپذیر قاچاق مواد مخدر و مسئله اعتیاد بر خانواده‌ها و به ویژه جوانان تأکید و برخورد با مجرمان این حوزه را از اولویت‌های اصلی پلیس عنوان کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 745275

دیگر خبرها

  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • کشف ۱۰۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین
  • اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • بلع یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن
  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در اتوبوس مسافربری در نائین
  • کشف ۱۹۵ کیلو تریاک از یک خودرو سواری در ورودی شیراز
  • توقیف کامیون با ۱۹ کیلو تریاک
  • توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در لارستان
  • توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز