Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا بیان کرد: در حال حاضر کیان کُرد با شرکت‌های لاستیک‌سازی کشور قرارداد بسته و نخستین محموله مواد اولیه آن نیز وارد کشور شده است.

وی کیان کُرد را یکی از واحدهای خوب در استان و سطح کشور دانست و افزود: این شرکت مشکلی برای عرضه محصولات تولیدی خود در بازار ندارد و برای افزایش میزان ظرفیت تولید، طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به بروز مشکلات بانکی برای شرکت کیان‌کُرد گفت: مدت‌ها پیش بانک سرمایه نام سرمایه‌گذار شرکت کیان‌کُرد را در بِلَک لیست بانک مرکزی قرار داده بود و از این طریق این سرمایه‌گذار را تحت فشار قرار داد.

کاظمی ادامه داد: به همین دلیل سرمایه‌گذار شرکت کیان کُرد نمی‌توانست مواد اولیه وارد و هیچ فعالیت اقتصادی انجام دهد که در نهایت منجر به تعطیلی این واحد بزرگ شد.

وی با بیان اینکه تمامی حساب‌های سرمایه‌گذار کیان کُرد در بانک‌ها بسته شده بود و در شیراز هم با بانک سرمایه اختلاف شدید قضایی داشت بیان کرد: در همین راستا پیگیری‌های زیادی انجام شد و از جنبه حقوقی موضوع را مبنی بر اینکه آوردن نام سرمایه‌گذار کیان کُرد در بِلَک لیست بانک خلاف مقررات و قوانین است، با مدیرعامل بانک سرمایه مطرح کردم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی که در این رابطه چند ملاقات نیز با دادستان کل کشور داشت ادامه داد: با کمک دادستان کل و چندین جلسه که با امور حقوقی بانک سرمایه، مدیرعامل این بانک و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، در نهایت نام سرمایه‌گذار شرکت کیان‌کُرد از لیست سیاه بانکی خارج شد.

نخستین محموله مواد اولیه کیان‌کُرد آماده ترخیص است

کاظمی با اشاره به تلاش مستمر نمایندگان ملایر در ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی برای حل مشکل کیان کُرد گفت: بازگشت دوباره این واحد تولیدی به چرخه تولید و کارگران این شرکت بر سر کار برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود که در نهایت مشکلات مالی این واحد مرتفع و راه برای گشایش امور و فعالیت مجدد کارخانه فراهم شد.

وی با بیان اینکه این شرکت در تامین مواد اولیه خود مشکل داشت افزود: در حال حاضر یک محموله مواد اولیه در گمرک آماده ترخیص است که پیگیری‌های زیادی برای ترخیص مواد اولیه آن داشتیم.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ادامه داد: طبق مکاتبه‌ای که با «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری داشتیم، دستور خوبی برای اعطای تسهیلات ارزی در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت داده شد و این تسهیلات از طریق بانک صنعت و معدن اختصاص داده می‌شود.

کاظمی اظهار داشت: سرمایه‌گذار این شرکت برای کیان وینسا نیز برنامه‌های خوبی دارد که در آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت در راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و همچنین نامگذاری سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، پیگیری‌های مستمری انجام شد تا شرکت کیان کُرد دوباره به چرخه تولید بازگشت.

به دلیل اختلافی که بین سهامدار عمده این شرکت با بانک سرمایه ایجاد شد، نام سرمایه‌گذار کیان‌کُرد به عنوان بدهکار بانکی ثبت و در بِلَک لیست بانک مرکزی قرار گرفت و همین امر موجب شد این واحد با رکود برخورد کرده و به‌ناچار به تعطیلی کشیده شود که در نهایت هفته جاری پس از پیگیری‌های مستمر نمایندگان ملایر و مسئولان مرتبط کیان‌کُرد پس از بیش از یک سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

شرکت تولیدی «کیان کُرد» یکی از واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان ملایر در استان همدان با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تُن، نخستین تولید کننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران است.

برچسب‌ها صنعت و معدن رونق تولید همدان محمد کاظمی بانک سرمایه ملایر اشتغال زایی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید همدان محمد کاظمی بانک سرمایه ملایر اشتغال زایی کارآمدی دولت صنعت و معدن رونق تولید همدان محمد کاظمی بانک سرمایه ملایر اشتغال زایی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه معاون مالی و اقتصادی این شرکت در هفته اول کاری خود با مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونان بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین به طور جداگانه ملاقات و گفت‌و‌‌گو کرد.

همکاری های ارزی ملی مس و بانک تجارت افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه با هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت ضمن ابراز خرسندی از همکاری های مشترک دو مجموعه تاکید کرد: شرکت ملی مس به دنبال تامین مالی مورد نیاز پروژه ها می باشد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی موضوع تامین مالی به منظور تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه فعالیت های معدنی، اکتشافات و تولید را مسئله اساسی دانست و افزود: لذا با توجه به همکاری های فی مابین امیدواریم از منابع ارزی بانک تجارت در کشورهای روسیه و بلاروس بتوانیم استفاده نمائیم.

ارائه تسهیلات ارزی و ریالی بانک اقتصاد نوین به شرکت ملی مس

دکتر مدرس خیابانی در جلسه با علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر سرعت بخشی به اجرای پروژه های شرکت ملی مس و جهش تولید، دریافت تسهیلات بانکی را از جمله زمینه های همکاری های مشترک فی مابین عنوان کرد.

جذب منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه شرکت ملی مس

وی همچنین در جلسه با فرخ نژاد مدیر عامل بانک ملت، با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات مالی و اعتباری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بالغ بر 15 میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد، به طور قطع اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه می تواند منابع مالی مورد نیاز پروژه های ملی مس را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات حفاری، بهره برداری از معادن جدید به ویژه معدن سریدون و کارخانجات تغلیظ فراهم کند.

دکتر مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌افزایی تامین مالی شرکت ملی مس را از طریق ایجاد انسجام در بین تمام بازیگران اقتصادی موجود که در کنار این شرکت فعالیت می‌کنند، را از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!