Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم زره‌ساز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحدهای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مراجعه به مدارس، بیمارستان‌ها، روستاها و نقاط محروم کتاب‌هایی را ارائه می کنند که دیگر تمام اعضا و علاقه مندان آنها را خوانده‌اند و به شدت تشنه و نیازمند کتاب‌های جدید با موضوعات، محورها و داستان‌های جدید هستند که لازم است مسئولان برای تامین این نیاز همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهمترین خواسته و نیاز تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان در استان کتاب است و درخواست نوجوانان و جوانان برای دریافت و مطالعه کتاب‌های جدید مدتهاست که مطرح شده است اما به دلیل کمبود بودجه، امسال نیز به رغم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در مشهد موفق به تامین این خواسته اعضای کودک و نوجوان نشدیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها و مسئولان باید به دغدغه خواندن کتاب در ابعاد مختلف توجه کنند اما متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم به اندازه وُسع و علاقه مخاطبانمان کتاب تهیه کنیم و امیدواریم در طول سال به این کانون در این زمینه کمک کنند.

زره ساز افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب فرصتی است که سالانه در اختیار همه مجموعه ها و ادارات و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که می‌توان از آن برای ترویج فرهنگ استفاده از کتاب و کتابخوانی استفاده کرد که باید از این فرصت به خوبی بهره برد و با ارائه آثار خوب و برجسته، بخشی از وظیفه خود را در آشنایی نسل نو با کتابخوانی انجام داد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد در قالب یک غرفه ۳۰ متری فعالیت می‌کند و جدیدترین کتاب‌های انتشارات خود که شامل پنج عنوان کتاب است را به علاقه مندان و مخاطبان عرضه کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالانه ۱۰۰ عنوان کتاب را به صورت متمرکز در تهران چاپ می‌ کند که این محصولات صرفا در مراکز کانون قابلیت عرضه و استفاده را دارد.

زره ساز افزود: به نویسندگان خوب و به خصوص نویسندگان کودک و نوجوان خراسان رضوی نوید می‌دهم که هم اکنون با پیگیری‌هایی که در حال انجام است طی امسال بخش تولید آثار محتوایی کتاب‌های کانون در استان آغاز می‌شود.

عدم توجه به نیاز مخاطب در چیدمان غرفه‌های کتاب نمایشگاه مشهد 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با ابراز گلایه از مکان در نظر گرفته شده برای غرفه این کانون در نمایشگاه کتاب مشهد گفت: چینش و در نظر گرفتن غرفه‌ها در نمایشگاه باید بر اساس مخاطب شناسی و گروه هدف هر غرفه باشد بنابراین قرار گرفتن غرفه کانون در میان غرفه های انتشارات کتاب‌های کنکور ،کاری نامانوس و اقدامی غیر حرفه ای است.

زره ساز افزود: مخاطبان کانون که کودکان و نوجوانان هستند که باید در فضای مورد نیاز و مطلوب خود به این غرفه مراجعه کنند و چنین فضایی با توجه به غرفه های اطراف و کیفیت کار آنان تامین می شود. 

وی تاکید کرد: باید تناسب فرهنگی و موضوعی میان چیدمان غرفه های نمایشگاه کتاب مشهد لحاظ شود.

هفته کتاب فرصتی برای فرهنگ‌سازی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه هفته کتاب که از بیست و چهارم آبان ماه آغاز می‌شود فرصتی است تا هر ساله با برگزاری برنامه های متنوع و متعدد در آن علاوه بر فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان آنان را به سمت آشنایی با آثار و کتاب‌های جدید هدایت کنیم.

زره ساز افزود: از جمله این برنامه های این هفته برگزاری نقد و بررسی چند عنوان کتاب مشترک میان کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نشست آموزشی آشنایی با نقد و بررسی کتاب در استان و قدردانی از نقدهای برگزیده است.

وی ادامه داد: همچنین نشست هم‌اندیشی و بررسی وضعیت کتابخوانی و مطالعه شهر مشهد با مشارکت شهرداری مشهد و انجمن کتابخانه‌های عمومی در مشهد برگزار شد و علاوه بر این در شهرستانهای نیشابور، سبزوار و گناباد نیز این نشست به صورت آزمایشی برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: امسال با هدف حمایت از کودکان بیمار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین آنان کتابخانه بیمارستان کودک اکبر را تجهیز کرده ایم و تعداد هزار جلد کتاب جدید به این کتابخانه تحویل شده‌ است.

زره ساز افزود: در قالب برنامه زمان بندی جدید نیز کتابخانه سیار کانون ماهیانه یک بار در بیمارستان حاضر و با اجرای برنامه های جذاب برای کودکان و در اختیار گذاشتن کتاب برای آنان، فرهنگ کتابخوانی را در بین این گروه سنی تقویت می‌ کند.

وی ادامه داد: بعد از ترخیص این کودکان از بیمارستان نیز کتاب‌های جدید برای آنها به آدرس پستی شان ارسال می‌شود تا شاهد ادامه مشارکت آنان در طرح های کتابخوانی باشیم.

انجمن‌های آفتاب و مهتاب 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دو انجمن ادبی آفتاب و مهتاب در این استان در حوزه ادب و نشر فعالیت دارند افزود: انجمن ادبی آفتاب ویژه مشهد با بیش از ۷۰ عضو و انجمن ادبی مهتاب ویژه شهرستان‌ها با حدود ۳۰۰ عضو هم اکنون در این استان فعالیت دارند.

زره ساز گفت: کتاب‌های منتشره از سوی این دو انجمن سالانه چاپ می‌شود اما به دلیل نداشتن مجوز کشوری برای نشر، صرفا در مراکز کانون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون در خراسان رضوی در حوزه کتاب کودک و نوجوان،مولف، نوسندگان، شاعران و تصویرگران بسیار خوبی داریم که بسیاری از آنها به دلیل عدم حمایت های لازم و مورد قبول به تهران مهاجرت کرده اند اما آنچه می‌توان گفت این است که در خراسان رضوی دغدغه نداشتن مولف و تصویرگر نداریم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با ۳۴ مرکز ثابت، ۱۰ مرکز سیار و سه مرکز پستی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو غیر دائم و ۳۰ هزار نفر عضو فعال و دائمی دارد.

برچسب‌ها کتاب کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی بودجه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی بودجه کتاب کتاب کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی بودجه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان استان گفت: جشنواره نیایش درختان با موضوعات نامه‌ای به خدا، نیایش پدیده‌های طبیعی و نگاه بچه‌ها به فصل بهار از دید خداشناسی برگزارشد.

اکبری افزود: این جشنواره در دو محور عکاسی ادبی برگزار شد.

وی گفت:در این جشنواره ۲۱۰ اثر داوری شد که ۷۰ اثر ادبی و مابقی عکاسی بود.

اکبری گفت: ۱۴ اثر برگزیده بخش ادبی و ۱۶ اثر در بخش عکاسی برگزیده شد.

در این جشنواره گرو‌های سنی ۸تا ۱۸ سال و اعضای کانون پرورش فکری شرکت کردند که اختتامیه امروز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان