Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت ۱۴ و ۱۵ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، افتتاحیه اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت از سوی اعضای کانون کارآفرینی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) و با همکاری ستاد سلول‎های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه که با هدف ارائه آسانسوری، بوم کسب و کار، روش‎های ارزیابی ایده ، استراتژی‎های ورود به بازار و ارائه سرمایه گذاران آموزش برگزار شد، دکتر سید مهدی طبایی، رییس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به تشریح فرآیند ایجاد و ترمیم انواع زخم ها پرداخته و با ارائه آمار، مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی را بیشتر از آمار مرگ و میر ناشی از سرطان پستان و پروستات عنوان کرد و پرداختن به این مهم را در راس کار پژوهشکده فناوری‎های زخم و ترمیم بافت(یارا) دانست.

سپس دکتر نصیر دهقان، مشاور کسب و کار صندوق وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی هم به عنوان منتور و داور رویداد، به ارائه سخنرانی در مورد چیستی استارتاپ ویکند، نحوه چگونگی ارائه ایده توسط شرکت‎کنندگان در رویداد و نیز چگونگی ملاک داوری‎ها پرداخت.

در ادامه دکتر محمدامیر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‎های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اهمیت برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکندی در این حوزه با محوریت شناسایی ایده های برتر و تقویت این ایده‎ها پرداخته و همچنین حول محورهای چالش و فرصت‎های حیطه ی زخم و ترمیم بافت و اهمیت آن در نظام سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

دکترغلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز پس از ارائه آمار مبتلایان به زخم پای دیابت و میزان هزینه‎های گزافی که این بیماران در مراحل مختلف متحمل می‎شوند، آموزش پرستاران تخصصی زخم را از ضرورت های این حوزه عنوان کرد و پرداختن به مسئله زخم جهت پیشگیری از پیشرفت بیماری را بسیار ضروری دانست.

در ادامه جلسه  ۱۶ تیم معرفی شده و به صورت اجمالی به ارائه ایده های خود پرداخته و پاسخگوی سئوالات داوران و دیگر حضار جلسه بودند.

در پایان از منتورینگ و داوران و نیز شرکت‎کنندگان رای‎گیری به عمل آمد که در نتیجه، ۷ تیم به عنوان ایده‎های برتر به این رویداد راه یافتند؛ این تیم ها در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه به ارائه کامل ایده‎های خود می پردازند؛ از این بین، ۳ تیم به عنوان تیم‎های برتر شناخته شده و به ترتیب از جوایز ۳، ۲ و ۱ میلیون تومانی بهره‎مند خواهند شد. ضمن آنکه از طرف دکتر رضا حسین زاده، دبیر اجرایی کنگره زخم وترمیم بافت این ۷ تیم راه یافته به رویداد، از امتیاز شرکت رایگان در چهارمین کنگره بین‎المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بهره‎مند می‌شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه با محوریت پوست ، طب داخلی و جراحی، تکنولوژی‎های نوین در تشخیص، پیشگیری و درمان، مهندسی بافت، طب بازساختی ، نانوتکنولوژی، علوم پایه، سلولی، مولکولی، توابخشی و پرستاری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زخم پای دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ هزار خدمات دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر رستگار خسروی رئیس دانشکده دندانپزشکی ضمن تبریک روز دندان پزشک و تقدیر از دندان پزشکان استان و نیز در توضیح عملکرد سال ۱۴۰۲ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه با اشاره به جذب دانشجو در این رشته گفت: جذب دانشجو در این دانشکده از سال ۱۳۹۰ بود که در هفت دوره فارغ التحصیل این رشته را داشته ایم و در حال حاضر ۲۷۶ نفر دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی با اشاره به پذیرش دانشجوی بین الملل، افزود: خوشبختانه توانستیم پذیرش دانشجویان بین الملل را هم داشته باشیم که اکثر این دانشجویان از کشور عراق هستند.

وی با اشاره به حضور ده رشته تخصصی در کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه، بیان کرد: باعث افتخار است که در حال حاضر ۳۰ نفر از متخصصین رشته های ارتودنسی، اندو، بیماری‌های دهان، ترمیمی، پاتولوژی، پریو، پروتز، جراحی، رادیولوژی و کودکان در این دانشکده در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر متخصصین چهار نفر دندانپزشک عمومی نیز برای بیماران خاص مثل تالاسمی و ام اس خدمت رسانی انجام می‌دهند که از این تعداد دو نفر هم به صورت مربی به آموزش دانشجویان می‌پردازند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی از وجود ۱۸ یونیت دندانپزشکی در این کلینیک خبر داد و گفت: از این تعداد یونیت، یک یونیت مخصوص معاینه و یک یونیت مخصوص ایمپلنت هستند.

دکتر خسروی افزود: از دیگر تجهیزات می‌توان به وجود یک عدد دستگاه opG و هشت دستگاه pA اشاره کرد که در کنار این‌ها برای استریل لوازم دندانپزشکی یک عدد دستگاه اتوکلاو بیمارستانی دو درب جهت استریل تجهیزات دانشکده نیز موجود است.

وی با اشاره به دولتی بودن تعرفه های خدمات این کلینیک، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۹هزار خدمت دندانپزشکی به مراجعین عزیز هم استانی در کلینیک دانشکده دندان پزشکی دانشگاه ارائه شده است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی با اشاره به شروع فعالیت کلینیک دندان پزشکی بیمارستان کوثر سنندج از سال ۹۹ گفت: این کلینیک از مهرماه ۹۹ با چهار یونیت و یک دستگاه رادیولوژی شروع به فعالیت کرد.

دکتر خسروی افزود: چهار دندانپزشک عمومی در شیفت صبح و عصر و اینترن های این رشته در شیفت عصر آماده ارائه خدمت به مردم عزیز استان هستند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی از برگزاری اردوی جهادی ماهیانه در این دانشکده خبر داد و گفت: باید گفت که تا کنون به تمامی شهرهای استان به صورت رایگان خدمات جهادی دندانپزشکی ارائه داده ایم که امید است این خدمات گسترده تر شود.

دکتر خسروی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۳:۱۵بعد از ظهر برای ارائه خدمت به این دانشکده واقع در خیابان پاسداران روبروی هتل شادی پردیس علوم پزشکی کردستان مراجعه نمایند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، ساعت ارائه خدمت به عزیزان تا ۱۹بعداز ظهر بوده تا ارائه خدمت به شکل مطلوب تری به عزیزان تقدیم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894486

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • ۳۹ هزار خدمات دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد
  • دریافت مدرک بورد تخصصی پزشکی بازساختی آمریکا