Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اخلاق حوزه علمیه در مورد صفات ورود به بهشت گفت: ایمان، هجرت و جهاد در راه خدا سه صفتی هستند که چنانچه انسان آنها را داشته باشد می‌تواند امیدوار باشد که خداوند عاقبت آنها را به خیر کند. ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله محمدعلی ناصری صبح امروز در جمع عزاداران اصفهانی در مورد رجا اظهار داشت: رجا به معنای امیدواری در مورد سود بردن از منافعی است که در آینده ممکن است از آن برخوردار شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رجا مکرر در قرآن ذکر شده است به معنای خیر و برکتی که در آینده به مردمی که وارد میدان می‌شوند می‌رسد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه کسانی که ایمان آورده‌اند اهل سعادت هستند، گفت: ایمان، هجرت و جهاد در راه خدا سه صفتی هستند که چنانچه انسان آنها را داشته باشد می‌تواند امیدوار باشد که خداوند عاقبت آنها را به خیر کند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه فردی ایمان به آورده پیغمبر داشته باشد‌، رحمت الهی شامل حال وی می‌شود. پیامبر(ص) فرمودند که دنیا مزرعه آخرت است و این بدان معناست که دل مانند زمینی است که ابتدا باید آن را خالی از بخل، حسد، ریا، دشمنی و حب دنیا کنیم.

ناصری تصریح کرد: دل ابتدا باید صاف شود تا بتوان بذر ولایت و توحید را در آن کاشت و با ترک محرمات آبیاری کنید و از آن مراقبت کنید و در آن زمان بهشت برای شماست.

وی افزود: کسی که کاری در این زمینه انجام ندهد و ایمان خود را تثبیت نکند، واجبات را به جا نیاورد و محرمات را ترک نکند چطور امید به رجا باید داشته باشد؟

 استاد اخلاق حوزه علمیه در مورد راه بهشت بیان کرد: خوف و رجا هر دو مانند بالی هستند که باعث می‌شوند با آنها انسان به سمت بهشت پرواز کند. خدا کریم است ولی محل آن باید مهیا شود. این امکان ندارد که عملی نداشته باشیم و امید به ورود به بهشت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مردی به محضر رسول‌الله(ص) آمد و عرض کرد یا رسول‌الله(ص) من از مال دنیا چیزی ندارم که در راه خدا بدهم و اعمال مستحبات هم ندارم و اعمال من فقط نماز و روزه است. اگر بمیرم جایم کجاست؟ پیامبر(ص) فرمودند که با من هستی. چنانچه با قلب خود 2 عمل، با چشم خود دو عمل و با زبان خود هم 2 عمل انجام ندهید با من محشور می‌شوید.

ناصری گفت: پیامبر (ص) فرمودند که چنانچه اعمال خیانت و حسد را با قلب خود، غیبت و دروغ را با زبان خود انجام ندهید و با چشم خود از روی حقارت به شخصی نگاه نکنید و حرام خدا را نگاه نکنید با من محشور می‌شوید.

آیت الله ناصری بر پیکر شهید حججی نماز اقامه می‌کندآیت الله ناصری: از خواب غفلت منیت بیدار شویم/بهترین اعمال و جهاد با دشمن، روزه گرفتن در هوای گرم استآیت الله ناصری: تا زمانی‌که زنده هستیم باید نماز بخوانیم/نماز عاقبت انسان را به‌ خیر می‌کند

وی خاطرنشان کرد: چشم هر کجا رفت دل هم به‌دنبال آن می‌رود‌. اعمالی که خدا حرام کرده برای انسان و اجتماع ضرر دارد و گرنه انجام دادن و یا ندادن آنها برای خدا هیچ سود یا ضرری ندارد. اگر فرد نماز نخواند 36 اثر دارد که خود را از آنها محروم می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه  بیان کرد: واجبات منافعی و محرمات ضررهایی دارد که چنانچه فرد با آنها عمل نکند خود را از آنها محروم کرده است.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

جواد عبدلی گفت: تنها برای گردشگرانی که قبلا اقامت در مجموعه های گردشگری در کویر را رزرو کردند، ورود آزاد بوده و برای سایر گردشگران ورود به کویر ممنوع خواهد بود.

مدیر اجرایی طرح صیانت فرهنگی اجتماعی مناطق گردشگری آران وبیدگل  گفت: پرداخت حق ورود به کویر مرنجاب برای شهروندان کاشانی هم رایگان شد.

سید مرتضی کسایی زادگان افزود: با توجه به اینکه کویرهای آران و بیدگل هم جزئی از منطقه بزرگ فرهنگی کاشان و آران و بیدگل است قرار شد مبلغ ورودی به کویر مرنجاب برای شهروندان کاشانی رایگان باشد و تنها ورود خوردرهای آفرودی شهروندان کاشان به مرنجاب با تخفیف ویژه، ۵۰ هزار تومان دریافت خواهد شد، چراکه ورود این نوع خودروها آسیب هایی مختلفی از جمله محیط زیستی برای منطقه دارد.

وی تصریح کرد: گردشگرانی سایر شهرهای کشور هم که اقامت خود را از مجموعه های گردشگری کویر مرنجاب رزرو کرده باشند، هم شامل تخفیف ۵۰ درصدی ورودیه به کویر مرنجاب خواهند شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

کویر سیازگه هم پهنه‌ای گسترده در دامن ریگزارهای شمال ابوزیدآباد و دروازه ورود به پناهگاه حیات وحش یخاب که تا شهر ابوزیدآباد آران وبیدگل کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان از ۱۴ فروردین
  • دولت شرایط ورود مردم به عرصه جهش تولید را فراهم کند
  • دیدار زیاد النخاله با رهبر انقلاب
  • دیدار زیاد نخاله با رهبر انقلاب
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • ورود بیش از ۸۷۷ هزار مسافر نوروزی به شهر اصفهان
  • ورود موج بارشی جدید بهاری به اصفهان
  • ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی