Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدون شک بارها با واژگان بازاریابی و فروش در بین آگهی‌های استخدام جراید و تابلوهای شرکت‌ها مواجه شده‌اید و یا از زبان دوستان و اقوام شنیده‌اید که عنوان شغلی‌شان مدیر فروش، فروشنده، مهندس فروش و یا بازاریاب است. اگر به صورت حرفه‌ای و علاقه‌مندانه مطالعه‌ای در این خصوص نداشته باشید انتظار می‌رود تصور خوبی در رابطه با این دو کلمه نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام کاربینان، در جامعه ما کلماتی از جمله فروشنده، بازاریاب و حتی ویزیتور به اشتباه به جای یکدیگر به کار می‌روند و بیشتر شاغلین این حرفه‌ها حتی صاحبان کسب و کار آشنایی کم و یا حتی فاقد اطلاعات اولیه در این زمینه و در رابطه با این اصطلاحات و تفاوت‌های آنها می‌باشند.

سالهاست بازاریابی و فروش در فضای حاکم بر کسب و کارهای ایران رنگ و بوی دیگری به خود گرفته به طوری که وقتی افراد شغل خود را بازاریاب معرفی می‌کنند خصوصیات و ویژگی‌های یک فرد مزاحم، فریبکار و دغل باز در ذهن اکثر مخاطبان تداعی می‌شود. در بهترین حالت هم وی را با فروشنده یا ویزیتور اشتباه می‌گیرند. فروش و فروشندگی نیز در ایران حال و روز خوبی ندارد و درصد زیادی از فروشندگان، به ویژه در گروه خرده‌فروشی، به صورت تجربی، سفارشی و یا تصادفی بدون حتی گذراندن اصول مقدماتی فروش در این حرفه مشغول به کار شده‌اند که بعید است با سماجت برخی آنها در فروشگاه‌هایی مثل پوشاک رو به رو نشده باشید. تنها معدود شرکت‌هایی در چند سال اخیر رویکردشان را نسبت به مدیریت بازاریابی و فروش از مدل سنتی به مدرن تغییر داده‌اند که نتایج خوبی هم برایشان حاصل شده است. شکست اکثر کسب و کارها ناشی از بی توجهی به آموزش‌های حوزه بازاریابی و فروش است.


با بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده از چندین فروشگاه، شرکت و استارتاپ‌های ناموفق، متاسفانه یکی از مهمترین دلایل شکست بیشتر کسب و کارها بی‌توجهی و عدم بهره‌مندی مناسب از تحقیقات بازاریابی، طرح‌های بازاریابی، آموزش‌های فروش و مدیریت فروش به صورت علمی و عملی است. بارها مشاهده شده حتی متقاضیان طرح‌های توجیهی و کارشناسان و سرمایه‌گذاران هم به جای دقیق شدن روی بخش مطالعات بازار رد مطالعات مالی طرح تمرکز می‌کنند. 

حتی شرکت‌های بزرگ ایران از جمله خودروسازان نیز علی رغم بکارگیری افراد با تجربه و تحصیلکرده در این زمینه، با مفاهیم وعده برند، مشتری مداری، کیفیت محصولات، نحوه توزیع مناسب و خدمات پس از فروش بیگانه هستند و به صورت دستوری و در یک بازار انحصاری بدون رقیب تنها روی فروش و سودآوری بنگاه مانور می‌دهند. وضعیت تغییر کرده است، اینک مردم از طریق کانال‌های مختلف کسب و کارها  را رصد، مقایسه و انتخاب می‌کنند و اکنون نوبت بدنه مدیریتی شرکت‌های ایرانی است که به اهمیت خدمات عالی به منظور جلب وفاداری مشتریان پی ببرند.

کاربینان، مرجعی برای حرفه ای‌های بازاریابی و فروش
چند سالی است که در ایران و با گسترش شبکه‌های اینترنتی و سهولت اشتراک گذاری مطالب و رویدادها، چندین شرکت به صورت تخصصی و حرفه‌ای در شاخه‌های مدیریت به ویژه مدیریت بازاریابی و فروش فعالیت می‌کنند. یکی از این مراجع کاربینان نام دارد که توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری بازاریابی راه‌اندازی و به ارایه مطالب آموزش و خدمات تخصصی می‌پردازد. از جمله فعالیت‌های شرکت مشاوره و توسعه مدیریت کاربینان، تدوین طرح بازاریابی به صورت جامع و طرح‌های بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال به صورت جداگانه است. تدوین طرح توجیهی و طرح کسب و کار نیز جزو فعالیت‌های اصلی این مجموعه است.

فروشگاه کاربینان، فروشگاه تخصصی کتابهای بازاریابی و فروش
مجموعه فروشگاه بازاریابی کاربینان، علاوه بر ارایه خدمات بالا، در سال ۱۳۹۵ اقدام به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین فروش و توزیع کتاب‌های تخصصی در زمینه مدیریت، کتابهای بازاریابی و فروش، برندسازی، تبلیغات، بازاریابی دیجیتالی، کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و موفقیت با هدف ترویج آموزش و در دسترس قرار گرفتن منابع در سطح کشور نمود. چشم‌انداز این فروشگاه، تبدیل شدن به بزرگترین مرکز و مرجع مدیریت بازاریابی و فروش و عرضه کتاب ها و منابع اصلی، ویدیوهای آموزشی و محصولات مرتبط با این حوزه است. یقینا هدف بخش فروشگاهی، ارایه کتاب ها با محتوای ارزشمند و ترجمه‌های با کیفیت است.


خوشبختانه مطابق آمار فروشگاه کاربینان، تعداد مشتری‌ها و علاقه‌مندان به مباحث حرفه‌ای بازاریابی و فروش روندی افزایشی پیدا کرده که نوید بخش تغییر تفکر و رویکرد متقاضیان به این گرایش‌های مهم کسب و کار است. این نکته را فراموش نکنید، همه ما انسان‌ها به نوعی بازاریاب هستیم. حتی کارمندی که در یک ارگان دولتی مشغول به کار است در واقع در حال بازاریابی توانمندی‌ها و دانش خود می‌باشد. بنابراین چنانچه تصمیم گرفته‌اید تا جزو حرفه‌ای‌های این رشته باشید بی‌درنگ و با کمترین هزینه از منابع آموزشی و کاربردی این رشته بهره‌مند شوید. آموزش، بزرگترین سرمایه‌گذاری کم ریسک شما خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارآفرینی بازاریابی كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با هشدار به داوطلبان شرکت در کنکور گفت: در ایام منتهی به برگزاری کنکور ‌و آزمون‌های جامع داوطلبان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند. این افراد با سوءاستفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سوالات کنکور، فروش منابع اصلی کنکور و ... اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت:‌ همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • فضای فانتزی، ساخت «سال گربه» را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • فضای فانتزی «سال گربه» کار را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی