Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تاکسی غیرفعال در روزهای بارانی، پلاک خودرو را به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع دهند.

علیرضا قنادان در مورد کمبود تاکسی در روزهای بارانی گفت: تشدید ترافیک شهری از مهمترین مشکلات تاکسیرانان در زمان بارندگی است و در نهایت سبب می‌شود پایانه در ساعاتی از روز، خالی از تاکسی شود؛ چراکه تاکسیران‌ها نیز مانند راننده‌های دیگر، در زمان بارندگی مسیر۲۰ دقیقه‌ای را یک ساعته طی می‌کنند و این ترافیک به روی خدمات دهی آن‌ها تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های میدانی بر تاکسیرانان تصریح کرد: ناظران سازمان در روزهای بارانی، علاوه بر نظارت میدانی، با پهنه بندی مناطق اقدام به رصد آنلاین پایانه‌ها و خطوط تاکسی می‌کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه خدمات رسانی یکسان تاکسی‌ها در روزهای بارندگی از مهمترین اهداف طرح‌های نظارتی و میدانی است، گفت: تیم‌های نظارتی سازمان تاکسیرانی با آغاز فصل پاییز، هر روز از ساعت ۶:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در حالت آماده باش هستند.

قنادان با بیان اینکه با وجود همه نظارت‌ها ممکن است باز هم مشکلاتی ایجاد شود، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه عدم فعالیت از سوی تاکسیران در روزهای بارانی، شماره پلاک خودرو را به سامانه ۱۸۸۸ اعلام کنند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی 

به گزارش قدس خراسان، تاکسی از جمله وسایل نقلیه در سطح شهرهاست که نقش بسزایی در ساماندهی حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری به ویژه در کلانشهرها دارد. از این رو فراهم بودن شرایط برای فعالیت این وسیله نقلیه که در هر زمان و مکانی می‌تواند در دسترس مردم باشد، توان کیفی خدمات‌رسانی را افزایش می‌دهد.

گرچه گسترش خطوط ریلی درون‌شهری در شهرهای بزرگ و توانایی اتوبوس‌های داخل شهر در جابه‌جایی مسافران، حجم بالایی از سفرهای درون‌شهری را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما هنوز هم تاکسی جایگاه خاصی در میان مردم دارد. رضایتمندی افراد یک طرف ماجراست و روی دیگر آن به وضعیت معیشت و درآمد تاکسیرانان برمی‌گردد که به نظر می‌رسد دست‌کم در حوزه رسانه‌ای کمتر به آن پرداخته شده است. 

مشهد از جمله کلانشهرهای مهم در کشور است که به واسطه وجود مضجع شریف امام رضا(ع) و علاقه زیادی که مردم برای سفر به این شهر داشته و دارند، شرایط مناسبی در ایجاد درآمد برای تمامی صنف‌ها و از جمله تاکسیران‌ها دارد؛ اما با وجود این برخی از خطوط تاکسیرانی به دلیل استقبال کمتر مردم از تاکسی برای سفرهایشان، سطح کمتری از رضایتمندی را از نظر درآمدزایی برای رانندگان تاکسی دارند.

خط میدان شریعتی به بولوار وکیل‌آباد و برعکس، یکی از همین موارد است که ظرفیت لازم برای درآمدزایی مناسب مانند سایر خطوط را برای رانندگان تاکسی این مسیر ندارد.

گلایه‌مندی تاکسیران‌های خط میدان شریعتی – بولوار وکیل‌آباد

یکی از رانندگان تاکسی این خط می‌گوید: خط میدان شریعتی به سمت بولوار وکیل‌آباد و برعکس، از جمله طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین خطوط تاکسیرانی شهر مشهد است و تنها به همین دلیل رانندگان این خطوط باید درآمدزایی خوبی از جابه‌جایی مسافر در این خط داشته باشند؛ اما این طور نیست.

او ادامه می‌دهد: در مسیر خط میدان شریعتی و بولوار وکیل‌آباد هم قطارشهری خط یک فعال است و روزانه حجم زیادی از مسافران با استفاده از آن سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند و هم اتوبوس‌های زیادی در این مسیر تردد دارند و بیشتر مسافرانی را که می‌خواهند به جز قطارشهری از وسیله دیگری استفاده کنند، جابه‌جا می‌کنند. درصد خیلی پایینی از مردم می‌مانند که همه آن‌ها هم از تاکسی‌ها برای تردد استفاده نمی‌کنند. این‌ها سبب می‌شود رانندگان فعال در این خط به لحاظ درآمدی شرایط خوبی نداشته باشند و درخواست بازبینی از سوی تاکسیرانی در تعداد و شرایط تاکسی‌های این خط را ارائه بدهند.

راننده‌ دیگری نیز با ابراز گلایه‌ از شرایط موجود می‌گوید: شرایط داشتن مسافر در خط میدان شریعتی به سمت بولوار وکیل‌آباد خیلی سخت است. در حالی که در خطوط دیگری که مسافت چندانی را هم شامل نمی‌شوند، میزان درآمد رانندگان تاکسی خیلی بیشتر از ماست.

بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی 

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص بازبینی خطوط تاکسیرانی و معضلاتی که برخی خطوط از جمله خط میدان شریعتی – بولوار وکیل‌آباد دارند، می‌گوید: بحث بازبینی ادواری خطوط تاکسیرانی یکی از مواردی است که به صورت مداوم توسط همکاران ما انجام می‌شود. 

مرتضی چایچی‌مطلق می‌افزاید: این بازبینی‌ها بسته به تقاضای کم یا زیادی که از سوی مردم انجام می‌شود، در تعداد تاکسی فعال خطوط نیز تأثیرگذار است. با وجود این به زودی تقاضای مطرح شده از سوی تاکسیران‌های فعال در خط میدان شریعتی – بولوار وکیل‌آباد را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استانداردی برای تعداد تاکسی‌های فعال هر خط وجود ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استانداردی برای تعداد تاکسی‌های فعال در هر خط وجود دارد، اظهار می‌کند: به واسطه اینکه در بسیاری از کشورها مردم برای سفرهای درون‌شهری از ناوگان مترویی و اتوبوسی استفاده می‌کنند، تاکسی‌ها فعالیت زیادی با مدیریت دولت یا شهرداری‌ها ندارند. به همین دلیل استانداردی هم در این زمینه وجود ندارد؛ ولی ما به تازگی مطالعاتی انجام داده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها به میزان ظرفیت لازم تاکسی‌ها در هر خط برسیم و مشکلاتی را که رانندگان تاکسی در برخی خطوط دارند، کاهش دهیم.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی 
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود
  • هوای بارانی در راه مازندران
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • امضای توافقنامه جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی مدیران خودرو با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران
  • جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده