Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از محمودرضا نیازی اعلام کرد: طرح نظارت بر آسانسورهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تشدید خواهد شد چرا که فقط حدود نیمی از آسانسورهای این بخش تاکنون تاییدیه ایمنی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آسانسورهای برقی، کششی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: از همین رو به منظور ارتقای سطح سلامت و ایمنی شهروندان این اداره کل برای مرتبه دوم اقدام به بازرسی از تمامی آسانسورهای منصوبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان به صورت رایگان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازی با اعلام اینکه در این طرح  ۴۴ دستگاه آسانسور شناسایی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کرمانشاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، یادآور شد: در تلاشیم نسبت به استانداردسازی این آسانسورها اقدام کنیم تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

 مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاییدیه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یکساله بوده و باید پس از پایان اعتبار دوباره مورد بازرسی ادواری قرار گیرد، تاکید کرد: عدم انطباق آسانسورها با مقررات استاندارد به مدیران مراکز درمانی گزارش خواهد شد و آنها نیز مکلف به رفع نواقص و استانداردسازی آسانسورها هستند، در غیراینصورت با بروز هرگونه حوادث، مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیران مراکز مربوطه خواهد بود.

نیازی گفت: مالکین و بهره برداران آسانسورها به منظور اطمینان از تایید اصالت گواهینامه ایمنی آسانسور می‌توانند نسبت به ارسال شناسه‌ ملی درج شده در داخل کابین به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان هرگونه شکایت را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ به اطلاع اداره استاندارد برسانند.

برچسب‌ها علامت استاندارد استاندارد کرمانشاه بیمارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علامت استاندارد استاندارد کرمانشاه بیمارستان علامت استاندارد استاندارد کرمانشاه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار حفظ کرامت بیماران و بهبود شرایط نوبت دهی الکترونیکی به آنها شد. ایجاد “سامانه نوبت دهی آنلاین” از طریق سکوی مناسب نوبت دهی به منظور جلوگیری از چادرخوابی از مهمترین سرفصل های این نامه است. در بخش های دیگری از این نامه آمده است که: به دفعات مشاهده شده است که برخی از بیماران پس از طی کیلومترها فاصله و رسیدن به مراکز استانی جهت دریافت خدمات درمانی؛ با لغو نوبت، تاخیر در نوبت و … مواجه شده‌اند که مورد مذکور خود عامل مهمی در چادرخوابی، کارتن خوابی بیماران و همراهان ایشان در اطراف مراکز درمانی می‌باشد.
در بخش دیگری از این نامه گفته شده: فراهم نمودن ساختاری مناسب در نوبت دهی به مراجعان این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم از تغییرات و به روز رسانی‌های سیستم درمانی مطلع شوند و اطلاعات دقیقی در مورد نوبت دهی و فرایند درمان خود را دریافت نمایند. طبیعی است که وجود بستری صحیح در نوبت دهی به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند چرا که هزینه‌های مربوط به نوبت دهی و رزرو به طور سنتی کاهش می‌یابد. این مهم منجر به کاهش هدر رفت منابع مالی و انسانی می‌شود که خود یکی از شاخه‌های اقتصاد سلامت و استانداردسازی خدمات است.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی