Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسرائیل دیگر قادر به مقابله با تهدیدات نیست؛ در اجلاس هرتزلیا تاکید شد که برای مقابله با [ایران] باید از طریق جنگ نسل چهارم اقدام کرد. ویژگی نسل چهارم جنگ، ایجاد تضادِ از طریق متهم کردن منتسبان به محور مقاومت به اینکه علت اصلی ناکارآمدی نظام آن‌ها هستند. در عراق آیت الله سیستانی، قاسم سلیمانی و حشد الشعبی را متهم معرفی می‌کنند و در لبنان نیز حزب الله و سید حسن نصرالله مورد تعرض گسترده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین رویوران طی یادداشتی در قدس نوشت:

در آخرین کنفرانس هرتزلیا که در سال ۲۰۱۹ در رژیم صهیونیستی برگزار شد، بر این نکته تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران مهمترین و بزرگترین تهدید وجودی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و نظر به اینکه توان نظامی اسرائیل دیگر قادر به مقابله با این تهدیدات نوظهور نیست لذا تاکید شد که برای مقابله با این تهدیدات باید از طریق جنگ نسل چهارم اقدام کرد.

آنچه در عراق و لبنان می‌گذرد در واقع می‌توان از آن به عنوان نسل چهارم جنگ‌ها یاد کرد که موضوع علوم استراتژیک است.

هر سال رژیم صهیونیستی اجلاسی را به نام هرتزلیا در دانشگاهی به همین نام برگزار می‌کند که در آن آخرین تهدیدات و فرصت‌ها امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... در ارتباط با رژیم صهیونیستی در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

راهکار‌هایی که در این اجلاس ارائه می‌شود توسط همه دستگاه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و امنیتی پیگیری می‌شود. در آخرین کنفرانس هرتزلیا که در سال ۲۰۱۹ در رژیم صهیونیستی برگزار شد، بر این نکته تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران مهمترین و بزرگترین تهدید وجودی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و با توجه به گسترش نفوذ ایران در سطح منطقه و جایگاه محور مقاومت به عنوان مهمترین بازیگر در محیط راهبردی این رژیم، توان نظامی اسرائیل که همواره به عنوان یکسره کننده همه تهدیدات علیه این رژیم بوده است، دیگر قادر به مقابله با این تهدیدات نوظهور نیست؛ لذا در اجلاس هرتزلیا تاکید شد که برای مقابله با این تهدیدات باید از طریق جنگ نسل چهارم اقدام کرد.

جنگ نسل چهارم دارای ابزارها، چینش‌ها و مدیریت خاص است که در حوادث لبنان و عراق می‌توان مصادیق آن را مشاهده کرد.

در لبنان و عراق دو حکومت استقرار دارند که برآمده از آرای مردم هستند و این دو حکومت از مهمترین پیروزی‌های محور مقاومت محسوب می‌شوند. پیش فرض اولیه آن است که تحولات این دو کشور به نفع محور مقاومت یکسره شده است. اما دشمن آمده در این مناطق که از مناطق قوت محور مقاومت محسوب می‌شود، مدل جنگ نسل چهارم را به اجرا گذاشته است تا این محور را به چالش بکشد.

شیخ قیس خزعلی رئیس گروه مقاومتی عصائب الحق عراق حدود یک ماه پیش از شروع اعتراضات در عراق که از اول اکتبر کلید زده شد، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دقیقی که دارد رژیم صهیونیستی وامریکا با همکاری رژیم‌های سعودی و امارات تلاش دارند تا مجموعه‌ای از اعتراضات و شورش‌ها را در چند کشور منطقه از جمله عراق و لبنان راه اندازی کنند.

ثامر السهبان مشاور محمد بن سلمان نیز در دیدار‌هایی که با برخی عراقی‌ها داشته است مکرر تاکید داشت که از اکتبر ۲۰۱۹ چهره عراق تغییر خواهد کرد! بر این اساس این اعتراضات نوعی غافلگیری نبوده است، اما ساختار جنگ نسل چهارم اینگونه است.

مهمترین ویژگی‌ها جنگ نسل چهارم؛

* ایجاد اجماع سازی حول یک خواست واقعی اجتماعی مانند حل مشکل بیکاری، مبارزه با فساد گسترده دولتی و اعتراض به ناکارآمدی دولت

* استمرار اعتراضات با مدیریت سازمان‌های مردم نهاد یا (N G. O.). تنها در کشور عراق ۱۸۹۰ N. G. O. ثبت شده است. سفارت امریکا بیش از هزار نفر از اعضاء این سازمان‌های مردم نهاد را تحت عنوان تقویت جامعه مدنی به امریکا برده و تحت آموزش و وابستگی سیاسی قرار داده است. دولت امریکا حدود ۱۰ سال پیش یک سازمان تحت عنوان بنیاد تربیت رهبران جوان آینده (پروژه Y. G. L. یانگ گلوبال لیدر) که زیر مجموعه بنیاد راکفلر است را ایجاد کرده است که هدفش شناسایی و تربیت جوانانی در کشور‌های مختلف با هدف رهبری حرکت‌های اجتماعی و سیاسی در چارچوب منافع و اهداف امریکا است. تیمور جنبلاط پسر ولید جنبلاد از رهبران دروزی‌های لبنان یکی از این افراد است که در وقایع اخیر لبنان نقش پر رنگی دارد.

* ایجاد شبکه ارتباطی از طریق فضای مجازی جهت هماهنگی‌ها و نیز مدیریت اعتراضات و شورش ها، همچنین افزایش امنیت افراد تا توسط ساختار‌های امنیتی کشور مورد شناسایی و بازداشت قرار نگیرند.

* هدایت زنده رسانه‌ای اعتراضات. در عراق شبکه‌های الشرقیه، دجله و البغدادیه و در لبنان نیز شبکه‌های M. T. V. – الجدید و L. B. C. نقش هدایت زنده و مستقیم اعتراضات را بر عهده دارند.

* ایجاد تریبون و یا استیج برای مدیریت میدانی اعتراضات. ابتدا در این تریبون‌ها با دعوت از خواننده‌ها و یا شومن‌ها مردم را سرگرم کرده و جذب می‌کنند و پس از آن خدمات مختلفی مانند غذا و توزیع چتر و ... ارائه می‌دهند و پس از آن که حضور مردم در میدان جا افتاد در روز‌های بعد هدایت سیاسی مردم را از طریق مطرح کردن مطالبات خاص بر عهده می‌گیرند.

* ایجاد تضادِ بزرگِ اجتماعی از طریق متهم کردن افراد و جریانات و نهاد‌های محور مقاومت به اینکه علت اصلی ناکارآمدی نظام آن‌ها هستند و باید از صحنه مدیریت کشور خارج شوند. در عراق حضرت آیت الله سیستانی، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و سرلشکر قاسم سلیمانی و نیرو‌های حشد الشعبی را متهم معرفی می‌کنند و در لبنان نیز حزب الله و مقاومت اسلامی، سید حسن نصرالله مورد تعرض گسترده قرار می‌گیرند. هدف از این متهم سازی و تعرضات نیز آن است تا جامعه دچار دودستگی شود. این دو دستگی می‌تواند منجر به هرج و مرج سازنده مورد نظر امریکا و رژیم صهیونیستی شود.

* ایجاد درگیری بین نیرو‌های محلی با استفاده از برخی از نیرو‌ها که آتش درگیری را شعله ور و برای معترضین باقی می‌گذارند مانند ترور برخی از رهبران عصائب الحق در جنوب عراق. در عراق بعثی‌ها – صَرخی‌ها – یمانی‌ها و شیرازی‌ها در کشور لبنان نیز قوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع و دروزی‌ها به رهبری ولید جنبلاط و پسرش تیمور این نقش را ایفا کرده اند

در تمام گام‌های بالا مفروض اول این است که عنصر مخاطب جوانان بین ۱۵ الی ۲۵ سال هستند و مفروض دوم نیز این است که مرجع‌های اجتماعی در این کشور‌ها تغییر یافته است یعنی مرجعیت دینی، حزبی، تشکیلاتی، عشیرتی و خانوادگی نقش خود را از دست داده است.

در اول اکتبر در عراق تقریبا همه رهبران امنیتی عراق در یک برنامه از پیش هماهنگ توسط برخی کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای دعوت شده و در سفر بودند تا مدیریت امنیتی با خلاء فرماندهی روبرو بوده و اعتراضات به سرعت به اهداف خود برسد. اما هوشیاری مسئولان و رهبران مقاومت مانع از آن شد تا جنگ آوران نسل چهارم موفق شوند. شواهد نشان می‌دهد تحولات در عراق و لبنان در مسیر کنترل قرار گرفته است، اما نباید غافل بود که جنگ نسل چهارم به عنوان یک راهبرد از سوی ائتلاف عبری، غربی و عربی علیه همه حلقه‌های محور مقاومت تعریف و اتخاذ شده است و تحولات عراق و لبنان برای هر دو طرف تجربه گرانبهایی محسوب می‌شود. بر این اساس محور مقاومت و نهاد‌های امنیتی درون این محور باید از این تجربه برای خنثی سازی تحرکات دشمن و ثبت یک پیروزی بزرگ دیگر در نسل چهارم جنگ‌ها برای خود نهایت بهره را ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صهیونیست اسرائیل ایران قاسم سلیمانی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل

بین الملل تابناک: تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل،  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل، حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی، احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل و سقوط ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل

 پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت : واشنگتن بزودی گردان" نتزا یهودا" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می کند.

 اکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی ) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه گفت که تحریم ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده اند، تبدیل شده است.

 تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه بسته ۲۶ میلیارد دلاری کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش "الجزیره انگلیسی" بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تصویب میلیاردها دلار کمک نظامی جدید نشان دهنده حمایت قوی از اسرائیل و "دفاع از تمدن غرب" است.

او در پیامی در رسانه ایکس گفت: «کنگره آمریکا با اکثریت قاطع، لایحه کمکی بسیار تحسین برانگیز را تصویب کرد که نشان دهنده حمایت قوی دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غربی است.»

حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای جدید از حمله به هدفی حیاتی در جولان اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای امروز صبح تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق صبح امروز برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.

احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را احضار کرد.

 وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

سقوط ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام

وزارت دفاع ژاپن روز شنبه از سرنگونی ۲ بالگرد آموزش نظامی با هشت سرنشین در اقیانوس آرام خبر داده است.

«مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن گفت که ۲ بالگرد اس. اچ-۶۰کی هنگام آموزش در نزدیکی جزیره توریشیما در جنوب توکیو تماس خود را با مرکز از دست دادند.

یکی از سرنشینان این بالگردها پیدا شد. جستجو برای یافتن هفت سرنشین دیگر ادامه دارد.

کیهارا اظهار کرد که علت سقوط این بالگردها مشخص نیست.

 

دیگر خبرها

  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است