Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ میل به مهاجرت، امید به آینده، اخلاق شهروندی و قانون‌گریزی و ... از جمله عناوینی بود که در پژوهش به کار بردیم، به گونه‌ای که ما در این پژوهش ۱۹۷ مطالعه از بین ۳۵۰ مطالعه را انتخاب کردیم و تمرکز اصلی ما بر روی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم صورت گرفت.
 یک پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های آگاهی‌بخشی در دانشگاه‌های ایران اجرایی شود، گفت: بر اساس پژوهش انجام‌شده یک پنجم دانشجویان در کشور دخانیات و یک چهارم مشروبات الکلی مصرف می‌کنند و یک چهارم آن‌ها نیز به خودکشی فکر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر آمنه صدیقیان در همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی به تشریح جزئیات یک پژوهش در مورد مسائل اجتماعی زندگی دانشجویان پرداخت و گفت: در این مطالعه که از رویکرد ترکیبی استفاده شده است، سعی کردیم پژوهش علاوه بر جمع‌آوری نظرات دانشجویی بر اساس مطالعه زندگی دانشجویی صورت بگیرد، به طوری که در گام رویکرد علنی علاوه بر بررسی پژوهش‌های موجود، تحلیل‌ها در مورد مسائل اجتماعی و روز جامعه به کار برده شد.
عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطر نشان کرد: میل به مهاجرت، امید به آینده، اخلاق شهروندی و قانون‌گریزی و ... از جمله عناوینی بود که در پژوهش به کار بردیم، به گونه‌ای که ما در این پژوهش ۱۹۷ مطالعه از بین ۳۵۰ مطالعه را انتخاب کردیم و تمرکز اصلی ما بر روی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم صورت گرفت.
دکتر صدیقیان با تأکید بر اینکه یک پنجم دانشجویان از دخانیات استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: نتایج این پژوهش نشان داد که یک چهارم دانشجویان مشروبات الکلی، یک چهارم آن‌ها به فکر خودکشی هستند و یک پنجم آن‌ها نیز با نیروی انتظامی درگیر می‌شوند.
وی همچنین یادآور شد: بر اساس پژوهش صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که تقریبا در تمامی مسائل و معضلات اجتماعی، دانشجویان وضعیت بهتر از سایر بخش‌های جامعه را دارند و آنچه که در بین دانشجویان شایع است، این است که امید به آینده، رضایت از زندگی و دغدغه‌های کار در بین دانشجویان بسیار جدی‌تر از سایر اقشار جامعه وجود دارد.
این پژوهشگر تشریح کرد: ما در مطالعات خود، مسائل و معضلات اجتماعی دانشجویان چهار کشور آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا را نیز انتخاب کردیم که در بین این افراد نیز مصرف مواد مخدر، مشروبات، سرقت، خشونت جنسی و مصرف دخانیات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت برنامه‌هایی که این دانشگاه‌ها برای پیشگیری از شیوع این معضلات به کار گرفته بودند را نیز مطالعه کردیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اغلب کشورهای توسعه یافته افزایش برنامه‌های آگاهی‌بخشی را بهترین راهکارهای پیشگیری از شیوع معضلات اجتماعی در دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان پیاده می‌کنند و به نظر می‌رسد در کشور ما نیز باید این برنامه‌ها جدی گرفته شود. برچسب ها: دانشجویان ایرانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: دانشجویان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد ممکن است استفاده از مکمل‌های روغن ماهی تاثیری در سلامت قلب و مغز و همچنین مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی نداشته باشند.

به گزارش مکتوب نامه، نویسنده مطالعه «جوانا اسدوریان» از دانشگاه آمریکا، گفت: «ما از آزمایش‌های تصادفی و بزرگ اخیر می‌دانیم که مکمل‌های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی پیشگیری نمی‌کنند، اما با این حال یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که اغلب توسط افرادی که هنوز معتقدند برای قلبشان مفید است، مصرف می‌شود.»

نویسندگان با استفاده از داده‌های برچسب مکمل‌های روغن ماهی موجود در بازار، درباره آنچه این برچسب‌ها واقعاً می‌گویند، تحقیق کردند.

محققان همچنین کل دوزهای روزانه ترکیبی EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که ۲۰۸۲ مورد از ۲۸۱۹ مورد بررسی شده حداقل یک ادعای سلامتی داشتند که تقریباً ۷۴٪ است. و از آن‌ها، تنها ۱۹ درصد ادعای سلامت واجد شرایط مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را ارائه کردند. شایع‌ترین ادعاها اظهارات در مورد ارتقای سلامت قلب و عروق بود.

این مطالعه همچنین تغییرات زیادی را در دوزهای روزانه EPA و DHA نشان داد، به طوری که ۹٪ از مکمل‌ها در میان ۱۶ مارک برجسته حاوی دوز روزانه ۲ گرم یا بیشتر از ترکیب EPA و DHA بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر ۵ نفر بالای ۶۰ سال، ۱ نفر مکمل‌های روغن ماهی برای سلامت قلب مصرف می‌کند.

دکتر «آن ماری ناوار»، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ممکن است بهتر باشد افراد روی مصرف سبزیجات تازه، عضویت در باشگاه ورزشی یا مصرف داروی درمان فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند.»

ناوار گفت: «به عنوان یک متخصص قلب و عروق، به بیمارانم می گویم که اگر روغن ماهی مصرف می‌کنند تا از بیماری قلبی جلوگیری کنند، می‌توانند مصرف آن را متوقف کنند زیرا به آنها کمک نمی‌کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • ۵ عارضه جانبی خطرناک ایبوپروفن؛ از خونریزی معده تا مشکلات باروری
  • افزایش ۴ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای ۱۴۰۳
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • خبر عجیب بنزینی دولت + اعلام جزییات
  • خبر ویژه دولت درباره بنزین
  • انتشار خبر ویژه دولت درباره بنزین