Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نماینده روسیه در ژنو در واکنش به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، آن را قابل پیش‌بینی خوانده و راه حلی برای دوام توافق هسته‌ای ارائه کرد.

میخائیل اولیانف، نماینده روسیه در ژنو در واکنش به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران در پیامی توییتری نوشت: تغییر مسیر جزئی ایران از برجام، کاملا قابل پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران نسبت به تصمیمش مبنی بر انجام دادن طیفی از اقدامات هر دو ماه یک بار[گام های متعدد کاهش تعهدات برجامی] مصمم است. دوام توافق هسته‌ای، نیازمند انجام دادن اقداماتی ضروری برای برقراری تعادل میان بخش‌های هسته‌ای و اقتصادی این توافق است.

او همچنین در پیام توییتری دیگری بیان کرد: برای نجات برجام، تمامی اعضای آن باید هم به تعهدات هسته‌ای و هم به تعهدات اقتصادی‌شان عمل کنند. آمریکا حداقل باید به سهم خود، مداخله در تلاش‌های غیرقانونی برای ممانعت از صادرات نفت را متوقف کند. این راه حلی است که راحت می‌توان آن را فرمول‌بندی کرد اما اجرای آن به شدت سخت است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

السودانی در این دیدار اعلام کرد: همگان را به پایبندی به قوانین بین‌المللی که بر مصونیت دفاتر دیپلماتیک تاکید دارد تشویق می‌کنیم.

نخست‌وزیر عراق گفت: دیدار من از آمریکا پس از برهه‌ای حساس انجام می‌شود و این نشانگر اهمیت روابط میان دو طرف است. ما با هرگونه تعرض به غیرنظامیان مخالف هستیم.

وی افزود: توقف جنگ ویرانگر در غزه برای ما بسیار مهم است. امیدواریم تمامی طرف‌های ذیربط به خویشتن‌داری پایبند باشند. امکان دارد دیدگاه‌های آمریکا و عراق درباره رخ‌دادهای منطقه مخالف یکدیگر باشد.

السودانی ادامه داد: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطفی مهم رسیده است و ما به سوی مشارکت پیش می‌رویم. روی انتقال از روابط نظامی به مشارکت کامل با ایالات متحده کار می‌کنیم.

وی گفت: جنگ علیه داعش بنیان همکاری میان عراق و آمریکا بود. پیروزی بر گروه تروریستی داعش مهم است و با جانفشانی عراقی‌ها و حمایت دوستان ما محقق شد.

السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا نیز در این دیدار مدعی شد که آمریکا در جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه عزم دارد و نسبت به دستیابی به توافق آتش‌بسی که آزادی اسیران صهیونیست را در پی داشته باشد و مانع از گسترش درگیری شود پایبند است.

وی همچنین بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکید کرد که واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است.

کد خبر 6079268

دیگر خبرها

  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید