Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:41:41 GMT

کمیته احیاء موقوفات در دانشگاه ها راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۵۳۳۲

کمیته احیاء موقوفات در دانشگاه ها راه اندازی شود

 حجت الاسلام ستار علیزاده در همایش یاوران وقف در دانشگاه گیلان افزود: این کمیته بایستی با هدف احصاء موقوفات و رقبات در حوزه علوم دانشگاهی ، راه اندازی وقف های جدید به صورت مشارکتی با حضور خیرین و از داخل دانشگاه ها و خانواده ها و از بیرون دانشگاه با تولیت دانشگاه راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: کمیته احیاء موقوفات در دانشگاه ها می تواند در ارائه راهکارهای علمی ، منطقی و هنری برای وقف های جدید برای دانشجویان در حوزه علوم مختلف ، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با استفاده از ظرفیت دانشگاه نقش افرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان این که راه اندازی مرکز مشاوره وقف و امور خیریه دانشگاه ها نیز ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: در بعضی از دانشگاه ها  و برخی ادارات در شهرستان ها این کار اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر این که رابطه بین وقف و دانشگاه بایستی بازخوانی شود، اضافه کرد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه بایستی همیار وقف باشند همانطوری که وقف در سال های گذشته همیار انها بوده و اکنون نیز این همیاری ادامه دارد.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: دانشگاه ها ، مجامع علمی و حوزه های علمیه از طریق تبلیغ و تریج عملی وقف به نظام، حاکمیت و دولت کمک کنند.

وی وقف را نهاد مترقی، کارآمد، اثرگذار و حلال مشکلات عنوان و خاطر نشان کرد: وقف می تواند منبع مالی بسیار موثر برای حاکمیت جامعه در حوزه های مختلف در کنار منابع دیگر مانند مالیات و وقف باشد.

در این مراسم ٤٠ نفر از خیرین و واقفان تجلیل شدند.

برچسب‌ها رشت اوقاف و امور خیریه گیلان وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت اوقاف و امور خیریه گیلان وقف رشت اوقاف و امور خیریه گیلان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرارسیدن ایام شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام مراسمی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مراسم در شب‌های ۱۰، ۱۲، ۱۴ فروردین از ساعت ۲۳ در جوار مزار شهدای گمنام مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه رازی واقع در باغ ابریشم کرمانشاه برگزار خواهد شد.

در مراسم احیا شب‌های قدر حجت الاسلام شهبازی سخنرانی خواهد کرد و کربلایی علی ملک‌زاده (شب ۱۹)، کربلایی یونس آقایی (شب ۲۱) و کربلایی رضا رضایی (شب ۲۳) به مداحی خواهند پرداخت.

این مراسم به همت هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (علیهم السلام) دانشگاه رازی برپا خواهد شد.

کد خبر 6064472

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • نیات واقفان اجرا شود
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیررضا عرب‌پور
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| محمد حسینی
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید