Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@11:38:47 GMT

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۵۷۱۶

به گزارش ایلنا عنایت الله رحیمی در نشست هم اندیشی فعالان بخش اقتصادی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس افزود: در نیمه دوم سال جاری، ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی با حضور رئیس جمهور در این استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: براساس شناساسی وضع موجود و توانمندی های استان، اهداف توسعه استان، بر مبنای نیازمندی ها و ارزش ها و سندهای بالادست تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس با اشاره به این که برای اکتشاف معدنی در۱۷ هزار کیلومترمربع از پهنه‌ های معدنی استان با ایمیدرو قرارداد منعقد شده است، اظهارکرد: به منظور ساماندهی حوزه معادن، افزایش کیفیت برداشت توسط بخش خصوصی، راه اندازی معادن جدید و تشویق به تکمیل زنجیره تولید و فراوری از برنامه های مدیریت ارشد استان بوده است.

استاندار فارس همچنین به فعالیت های صورت گرفته در حوزه زیرساخت های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: در زمینه تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان با پیشرفت فیزیکی 78 درصد، نیازمند همکاری بانک‌ های مسکن، سپه و ملی و صادرات هستیم که از این بانک ها درخواست وام شده است.

رحیمی افزود: تاکنون بانک مسکن آمادگی خود را برای پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات اعلام کرده است که امیدوارم این همکاری شامل حال سایر بانک ها نیز شود تا بتوانیم این آزاد راه را تا سال ۱۳۹۹ به بهره‌ برداری برسانیم.

استاندار فارس همچنین به فعال بودن سه فرودگاه بین المللی در این استان اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه سالن های فرودگاه فعالیت خوبی صورت گرفته است.

رحیمی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب اشاره کرد و افزود: در این دولت ۲ سد در فارس افتتاح شده و سه سد دیگر امسال و سال آینده افتتاح می شود.

وی گفت: آبرسانی برای محرومیت زدایی در دستور قرار دارد؛ آبرسانی به جهرم با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید، آبرسانی به جهرم آماده بهره برداری است، خط دوم آبرسانی به شیراز و آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان در همین چارچوب پیگیری شده و هزینه های بسیار بالایی برای دولت داشته است.

استاندار فارس با تاکید بر این که در زمینه گازرسانی انقلابی در این استان صورت گرفته است، گفت: تعداد روستاهای گازرسانی شده در فارس از حدود 600 روستا در سال 92، به حدود یک هزار و 900 روستا رسیده است..

وی خطاب به وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: درخواست داریم در خصوص کاهش تراکم و تمرکز تصمیم گیری‌ ها مطابق با اصل ۱۲۷ قانون، تعیین نماینده ویژه برای تسریع در حل مشکلات مورد توجه قرار گیرد، و در خصوص مسائلی مانند محاسبه نشدن حقوق استان فارس در زمینه صادرات برخی اقلام به عنوان مبدا صادراتی، تسریع در اتمام ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز، افزایش سقف اختیارات بانکها در پرداخت تسهیلات، کاهش تعداد سامانه‌ ها برای ثبت اطلاعات فعالان اقتصادی، پرداخت وام به پیمانکاران پروژه‌ های دولتی و مشارکت بانک ها در اجرای این پروژه‌ها، چاره اندیشی شود.

رحیمی افزود: قرار بود به سرمایه گذاران خارجی با سپرده ۲۵۰هزار دلاری، اقامت پنج ساله داده شود اما متاسفانه فرم های وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکلاتی را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است.

استاندار فارس افزایش مشوق های مالیاتی برای صادرات را در گسترش صادرات موثر دانست و گفت: باید سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در ایران به عنوان سرمایه گذاری خارجی محسوب گردد زیرا اعمال تحریم های اقتصادی ورود سرمایه از مبادی رسمی و بانکی را به داخل کشور با مشکلاتی روبرو کرده است و باید تدبیری برای ورود سرمایه های ایرانیان به داخل کشور اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس به بالا بودن قیمت پول و مشکلات نقل و انتقال پول به داخل کشور اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل فعالیت های اقتصادی باید برای کاهش تعداد سامانه ها و تعریف سامانه واحد تدابیری اندیشیده شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان رئیس جمهور سرمایه گمرک نقل و انتقال پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، مدیرعامل آبفای مشهد با اشاره به بهره برداری مرحله ۱ و ۲ تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک، گفت: با پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر مشهد، این شهر نسبت به شاخص کل کشور در شرایط بسیارخوبی قرار دارد.   حسین اسماعیلیان درباره اجرای طرح‌های مرتبط با تصفیه خانه‌های شهر مشهد اظهار داشت: هم اینک ظرفیت تصفیه فاضلاب در این کلانشهر، ۲۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که باید به ظرفیت ۵۰۰ هزار مترمکعب که مورد نیاز برای تصفیه کل فاضلاب تولید شده است، افزایش یابد.    وی ادامه داد: هزینه‌های ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب بسیار بالاست و به طور مثال ساخت یک تصفیه خانه ۱۰۰ هزار مترمکعبی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و از طرفی با محدودیت‌های منابع مالی دولتی نیز مواجه بودیم، اما با همین شرایط، اقدامات بسیار خوبی در حوزه تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد انجام شده که بیشتر متمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت این بخش بوده است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: هم اکنون سه تصفیه خانه در حال ساخت در مشهد داریم که شامل تصفیه خانه پرکندآباد، طبرسی شمالی و تصفیه خانه فاضلاب شماره هفت است.   این مسئول ابراز امیدواری کرد با تکمیل این سه تصفیه خانه که تجمیع ظرفیت آن به اندازه کل اقداماتی است که طی ۳۰ سال گذشته تاکنون صورت گرفته، ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد به دو برابر افزایش یابد و مشکل دومین کلانشهر مشهد به لحاظ کمبود ظرفیت تصفیه فاضلاب، مرتفع شود.   اسماعیلیان، تصفیه خانه پرکندآباد ۲ را بی نظیر خواند و افزود: این به دلیل آن است که ماهیت این تصفیه خانه ارتقا یافته و از شرایط سنتی قبل که در حدود ۶۰ هزار مترمکعب ظرفیت داشته، به ظرفیت ۲۰۰ هزارمترمکعبی در شبانه روز که بزرگترین عملیات ارتقا تصفیه خانه در کشور است، خواهد رسید.    وی اضافه کرد: مرحله ۱ تصفیه خانه پرکندآباد ۲ هم اکنون در مرحله بهره برداری آزمایشی است که ظرفیتی ۵۰ هزار متر مکعبی دارد و به زودی وارد مرحله نهایی و بهره برداری خواهد شد.   اسماعیلیان خاطرنشان کرد: مرحله ۲ این تصفیه خانه نیز به یاری خدا تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد و بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی تصفیه فاضلاب مرتفع می‌شود.    وی گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲، علاوه بر افزایش کمیت تصفیه فاضلاب، افزایش کیفی پساب تصفیه شده است و استاندارد تصفیه فاضلاب نیز بالا می‌رود.    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: پساب تولیدی تصفیه خانه، قبل از ارتقا قابلیت استفاده در مصارف کشاورزی را داشت، اما با ارتقا آن در مراحل ۱ و ۲، پساب تولید شده قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و رهاسازی به آب‌های سطحی را خواهد داشت.   وی تاکید کرد: یکی از موارد مهم قابل ذکر و مرتبط با شعار سال نیز این است که ساخت تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی بوده و مشارکت مردمی نیز در آن دخیل است و موضوع مهم دیگر این است که پساب حاصل از تصفیه خانه به چرخه تولید و جهش آن کمک خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک