Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر سیاست‌های ارزی کشور، از تأمین روانتر نیاز‌های وارداتی و منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خبر داد.


به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود با تاکید بر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نوشت: قبلاً تأکید کردم، به علت سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و نقش صادرکنندگان غیرنفتی در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و نیز مدیریت و راهبری بانک مرکزی برای کنترل بازار اسکناس و ارز شاهد تأمین روانتر نیاز‌های وارداتی و منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته این نکته را هم بار‌ها تأکید کرده ام که در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی تأثیر حداقلی در نوسانات ارزی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی، هر کدام تا حدودی می‌توانند بازار ارز را متأثر سازند. با اطلاع و شناختی که از توانایی‌ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم، ثبات نسبی بازار ارز  ادامه خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه پیام خود آورده است: بانک مرکزی تلاش کرده است به طور مرتب با نرخ مناسب بازار از طریق صرافی‌های منتخب، امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارز‌های خانگی و صادراتی فراهم آورد. خرید خالص روزانه میلیون‌ها یورو ارز عرضه شده خانواده‌ها و فعالین اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست است.

همتی همچنین خاطرنشان کرد: ضمناً آنچه تاکنون در خصوص تقویت ارزش پول ملی گفته ام، صرفاً در مورد تأثیر مقاومت مردم و عملکرد یک سال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده و به هیچ وجه نافی آنچه تحریم‌های ظالمانه بر ارزش پول ملی و سطح قیمت‌ها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد، نیست.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پول ملی عبدالناصر همتی بانک مرکزی سامانه نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

به گزارش خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ارزی در کشور و لزوم تصمیم گیری برای آن، گفت: اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های کمیسیون اقتصادی درباره مسئله ارز در سال گذشته، بیان کرد: این پیش بینی‌ها در حال تحقق است. طبیعتا انتظار داریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، دولت سیزدهم مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و التهابات در این بازار را کاهش دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

وی با اشاره به نامه نگاری کمیسیون اقتصادی با رئیس جمهور درباره ارائه راهکار‌های لازم جهت بهبود بازار ارز، ادامه داد: امیدواریم این موارد مورد ذکر اجرایی و عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد