Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@09:41:08 GMT

عراق خسارت‌های ناشی از تظاهرات را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۷۹۷۹

به گزارش «تابناک» به نقل از  ایلنا به نقل از المیادین، «عبدالکریم خلف» سخنگوی رسمی دولت عراق، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که دولت متعهد است برای جلوگیری از خشونت، سختگیری کند و افرادی را که از زور برای مقابله با اعتراضات استفاده می‌کنند، تحت محاکمه قرار دهد.

خلف تصریح کرد، از آغاز تظاهرات اعتراضی اخیر در برخی شهر‌ها خزانه دولت ۶ میلیارد دلار خسارت متحمل شده است به این علت، که تظاهرات‌کنندگان اقدام به تعطیل کردن فعالیت‌های تعدادی از نهاد‌های دولتی، از جمله بندر استراتژیک «ام القصر» مشرف به خلیج‌فارس کرده‌اند و در نتیجه این وضعیت، حرکت صد‌ها کامیون متوقف و عملیات انتقال سوخت و مواد غذایی با موانع مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: «باید میان تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و واقعی با کسانی که به میان تظاهرکنندگان نفوذ کرده و اقدامات خرابکارانه انجام می‌دهند، تفاوت قائل شد.»

گزارش‌ها حاکی‌ست که نیرو‌های امنیتی روز گذشته برای متفرق کردن معترضان در اطراف بانک مرکزی و بانک «الرافدین» در بغداد اقدام به شلیک بمب‌های صوتی کردند.

عراق از ۲۵ اکتبر گذشته شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به فساد دولتی، وضعیت بد معیشتی و بیکاری جوانان است که در برخی از موارد، این تظاهرات‌ها با خشونت همراه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم توافق ریاض کردستان سوریه بوریس جانسون غنی سازی اورانیوم حمیده زرآبادی تظاهرات ضد دولتی اعتراضات عراق سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم توافق ریاض کردستان سوریه بوریس جانسون غنی سازی اورانیوم حمیده زرآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است. بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۳۳۵ تومان رسیده بود، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ تومانی (۰.۴۶ درصد) به ۴,۳۵۵ تومان رسید.

بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۳۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۳۵۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۰.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۱۱.۱ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۱۵۲,۸۰۰ دینار عراق.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به قشلاق ذاخر شهرستان اهر
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد
  • ادامه تنش‌ها بین دانشجویان طرفدار فلسطین و مدیریت دانشگاه در دانشگاه کلمبیا