Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   شرایط پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی اعلام شد
مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره درخواست جابجایی یا بازگشت به محل پذیرش مرحله قبلی پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی و آزمون دکتری تخصصی سـال تحصـیلی ٩٨-٩٩ علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی توضیحاتی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزمون TOLIMO هفتم آذرماه ۹۸ برگزار می‌شود
ثبت‌نام آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO) منحصراً به صورت اینترنتی از امروز سیزدهم آبان ماه آغاز می‌شود و تا تکمیل ظرفیت برگزاری هر مرکز ادامه خواهد یافت. دوره ۱۳۷ آزمون مذکور هفتم آذرماه ۹۸ و دوره ۱۳۸ آن ۲۸ آذرماه ۹۸ منحصراً در شهر تهران و به صورت اینترنتی (iBT) برگزار خواهد شد.

طرح «آ. ت. ت» در کنکور از دستور کار خارج شد
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت بررسی طرح «آ. ت. ت»، اظهار داشت: طرح «آ. ت. ت» در آخرین جلسه سنجش و پذیرش مطرح و رد شده است.

۳۳ دانشجوی لبنانی برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پذیرش می‌شوند
در اجرای یادداشت تفاهم نامه همکاری منعقده بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسه فنی و حرفه‌ای الآفاق لبنان تعداد ۳۳ نفر از متقاضیان لبنانی (۶ دانشجوی دختر و ۲۷ دانشجوی پسر) برای تحصیل در رشته‌های فناوری اطلاعات، نرم افزار کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، حسابداری، صنایع شیمیایی، گرافیک، طراحی مد و لباس، عکاسی و تبلیغات و بازاریابی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند.  
امکان شرکت دانشجویان ترم آخر کارشناسی در آزمون وکلای قوه قضائیه فراهم شد
بهنوش سلیم بهرامی رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی رشته‌های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و همچنین دارندگان مدارک معادل حوزوی برای نخستین بار می‌توانند در آزمون وکلای قوه قضائیه شرکت کنند.

فرزندان اعضای هیئت علمی با دیگران فرقی ندارند
سیدمحمدباقر عبادی، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی درخصوص نظر کمیسیون و مجلس درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی با دیگران هیچ فرقی ندارند و این مصوبه مجلس نیست بلکه از آیین‌نامه‌های داخلی وزارت علوم است.

اعضای شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد منصوب شدند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور احکامی، نایب‌رئیس و دبیر و اعضای شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی را منصوب کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد وزارت علوم علی خاکی صدیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد