Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته کیسه‌های نانویی تولید کند که خاصیت آنتی باکتریالی دارد.

ولیان، مدیر بازرگانی شرکت سبز محیط نانو ارس در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: ما تولید کننده انواع کیسه‌های نانو بوده و در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: فناوری نانو موجب افزایش کیفیت کیسه‌ها می‌شود و باعث می‌شود که این کیسه‌ها خاصیت تجزیه و تخریب پذیری پیدا می‌کنند و در طی پنج سال تجزیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولیان گفت: این کیسه‌ها در یک سال و نیم اول CO۲ آزاد می‌کنند پس از دو و نیم سال H۲ از دست می‌دهد و نهایتا به یک زیست توده تبدیل می‌شود که برای محیط زیست بی خطر است.

مدیر بازرگانی این شرکت فناور در خصوص کیسه‌های آنتی باکتریال نیز گفت: با توجه به اینکه عفونت‌های بیمارستانی بسیار بالا است استفاده از این کیسه‌ها کمک می‌کند تا انتقال بیماری روند کندتری داشته باشد.

وی در خصوص خواص این کیسه‌ها گفت: هر گونه پسماند عفونی پس از برخورد با دیواره این کیسه‌ها در مرحله اول به صورت عادی می‌شود یعنی ۹۹.۶۶ درصد آنتی باکتریال دارد؛ این کیسه‌ها برای دستگاه‌های اتوکلاو طراحی شده است. دستگاه اتوکلاو با حرارت غیرمستقیم ۸۰ درجه سانتی گراد پسماند عفونی را عادی و خنثی می‌کند و جالب است بدانید که کیسه‌های پلاستیکی ما دقیقا همان کار دستگاه‌های اتوکلاو را انجام می‌دهد.

ولیان با بیان اینکه خواهش می‌کنم برای حفظ سلامتی خودتان و محیط زیست در خریدهایتان از کیسه استفاده نکرده و به جای آن از کیف‌های دستی استفاده کنید، گفت: پلاستیک‌های معمولی علاوه بر اینکه باعث بیماری در انسان می‌شود به محیط زیست نیز آسیب می‌رساند در حالی که محصولات نانویی حامی محیط زیست هستند و ما موظف هستیم این فضا را برای نسل‌های آینده خودمان حفظ کنیم.

این صادر کننده نمونه ملی تاکید کرد: از سال ۸۸ کار خودمان را با تولید کیسه‌های زباله آغاز کردیم، اما ترجیح دادیم از سال ۹۳ فناوری نانو را به محصولاتمان اضافه کنیم که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو این کیسه به محصولات ارگانیک تبدیل شد و قاعدتا ما این ظرفیت را داریم که در منطقه بتوانیم صادرکننده اول این محصولات باشیم، زیرا در حال حاضر نزدیک به ۸۸ درصد محصولات تولیدی ما به کشور‌هایی همچون انگلستان، فرانسه، هلند، بلژیک، آلمان، گرجستان محصولات ما را خریداری می‌کنند و این یعنی منطقه خاورمیانه نیز ظرفیت صادرات این محصولات را دارد. 
ولیان در خصوص چالش‌ها و مشکلاتی که پیش روی تولید محصولات نانویی در کشور وجود دارد، گفت: ما یک تولید کننده هستیم و هیچ ارگان، سازمان و نهادی از ما حمایت نمی‌کند؛ در مرحله دوم سازمانی در کشور وجود دارد به نام سازمان دارایی و مالیات که تولید کننده را اذیت می‌کند.

مدیر بازرگانی این شرکت فناور ادامه داد: با توجه به اینکه ما شرکت دانش بنیان بوده و در منطقه آزاد کار تولیدی انجام می‌دهیم طبق قانون باید بیست سال معاف از مالیات باشیم، اما عملا اداره مالیات اجازه اجرای چنین قانونی را به ما نمی‌دهد.   ولیان با بیان اینکه متاسفانه در داخل هیچ استقبالی از محصولات با کیفیت نمی‌شود، گفت: ما با سازمان محیط زیست و بسیاری از نهاد‌های داخلی رایزنی کردیم که محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب و تخفیف ویژه به آن‌ها عرضه می‌کنیم، اما استقبال نکردند.

وی با بیان اینکه تامین برق نیز یکی از مشکلات اساسی ما به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما یک واحد صنعتی هستیم و نیاز داریم تا در محاسبه هزینه‌های برق کمی با تولیدکنندگان مدارا شود از طرف دیگر بروکراسی‌های اداری نیز باعث می‌شود روند کارمان کند شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو آنتی باکتریال کیسه نانویی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد

ایرج حشمتیبه مناسبت هفته زمین اظهارکرد: با توجه به نامگذاری روز زمین پاک در سال ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» به استقبال این روز رفتیم و به منظور اشاعه فرهنگ محیط زیستی برنامه‌هایی در قالب هفته زمین پاک مدنظر قرار دادیم. 

وی در ادامه گفت: سعی داریم با مکاتبه و فراخوان کلیه دستگاه‌های دولتی به منظور گرامیداشت و اجرای برنامه‌های مختلف در این روز، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، ساخت تیزر و همراهی با خبرنگاران در قالب بازدید‌های یک‌روزه در آگاهی‌بخشی به کلیه آحاد جامعه و دستگاه‌های ستادی و استانی به منظور حفظ محیط زیست قدم تاثیرگذاری برداریم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مطابق آمار‌های جهانی استفاده از پلاستیک‌ها از ۱.۵ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ به ۲۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ رسیده است و با برآورد ۴ درصدی افزایش میزان سالیانه آنها، قطعا نگرانی برای محیط زیست وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه میکروپلاستیک‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر و قابلیت جذب، انتشار آلاینده‌های آلی پایدار به عنوان تهدیدی برای کیفیت آب و اکوسیستم‌ها تلقی می‌شوند، ادامه داد: پلاستیک‌ها با توجه به منبع تولید به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند و تجمع آنها در سیستم‌های آبی بسیار آسیب‌زاست.

حشمتی اضافه کرد: انواع مختلف بیوپلاستیک‌ها که شامل پلاستیک‌های سلولزی، پلی استر‌های آلیفاتیک، پلی لاکتیک اسید و رزین‌های پلی آمید می‌شوند نیز جزو مخاطرات انسان‌ساخت برای زمین هستند.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ میلیون پسماند عادی (شهری و روستایی) و ۴۵ میلیون تن پسماند کشاورزی در سال در سطح کشور تولید می‌شود همچنین تولید ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی و ویژه، ۴۰۰ هزار تن پسماند عفونی سالیانه گزارش شده است. با این مقادیر تولید پسماند در کشور و عدم رعایت ملاحظات دفع اصولی آنها تصور زمین پاک مقدور نخواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ایجاد و گسترش سامانه جامع محیط زیست برای رصد نقل و انتقال پسماند‌ها و مدیریت صحیح آنها از اصلی‌ترین سیاست‌های ما در معاونت است. ابزار‌های برخط نظارت بر حسن انجام تکالیف تولیدکنندگان مطمئنا کمک راهبردی به سازمان خواهد کرد همچنین طی دو سال اخیر ۲۹ جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند برگزار و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های مدیریت پسماند در آن بررسی و تصمیم گیری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حشمتی تاکید کرد: رسیدگی به بیش از ۱۰ هزار درخواست در سامانه نقل و انتقال پسماند‌ها نشانگر جدیت سازمان در این بخش است. احصاء و پیگیری وظایف دستگاه‌ها در قانون مدیریت پسماندها، تدوین پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها، درخواست اصلاح مواد ۱۲ و ۳۶ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، تدوین و پیگیری انجام آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و سایر موارد در دست اقدام از عملکرد‌های این حوزه در سال پیش است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی