Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@06:20:00 GMT

چرا اقدامات بازرسان بر آشفته بازار فعلی ایلام بی‌نتیجه است + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۰۳۹

چرا اقدامات بازرسان بر آشفته بازار فعلی ایلام بی‌نتیجه است + فیلم

‍‍‍‍‍‍

بازاریان ایلام معتقدند که اقدام بازرسان نظارت بر بازار‌ ایلام سلیقه‌ای و بیشتر فروشندگان خُرد را در بر می‌گیرد و از نظارت بر مغازه‌ها و فروشندگان بزرگ بازرسی و نظارتی انجام نمی‌شود و این عامل عدم موفقیت بر کنترل بازار آشتفته ایلام است. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، اقدامات و بازرسی‌های گاه و بیگاه بازرسی و نظارت صنعت و معدن ایلام بر بازار ایلام هر چند اثرات مثبتی داشته اما تا‌کنون نتوانسته بازار ایلام را سامان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریان ایلام معتقدند که اقدام بازرسان نظارت بر بازار‌ ایلام سلیقه‌ای و بیشتر فروشندگان خُرد را در بر می‌گیرد و از نظارت بر مغازه‌ها و فروشندگان بزرگ بازرسی و نظارتی انجام نمی‌شود و این عامل عدم موفقیت بر کنترل بازار آشتفته ایلام است.

بی‌نظمی و آشتفتگی در بازار ایلام به‌طور مستقیم بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و به همین جهت شهروندان ایلامی انتظار دارند نظارت قاطعانه‌تر صنعت و معدن استان ایلام بر بازار با بازرسی‌های مداوم و همیشگی انجام شود و در بازرسی و نظارت در بازار اصناف خُرد و کلان به یک چشم نگریسته شوند و آنچه قانون است در مورد تمام بازار اعمال شود.

نظارت بر بازار تشدید شد/عدم درج قیمت روی کالا جرم استانتقاد معاون استاندار قم از نبود نظارت بر بازار نورئیسی: تعزیرات و وزارت صنعت مسئول برخورد با گرانفروشی و نظارت بر بازار هستند/به دولت کمک می‌کنیم

بازرسی و نظارت بر بازار باید با نگاه یکسان به اصناف انجام شود

احمدوند از بازاریان ایلام ضعف نظارتی بر بازار ایلام را مورد اشاره قرار داده و می‌گوید: بازرسی و نظارت بر بازار باید با نگاه یکسان به اصناف انجام شود.

وی مدعی آن است که بسیاری از موارد بازرسان صرفاَ تنها به مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک را مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهند.

فروشگاه‌های بزرگ در نظارت و بازرسی بازرسان جایی ندارند

فتحی‌مقدم دیگر بازاری ایلامی نیز ضمن انتقاد از نطارت‌های بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام مدعی آن است که فروشگاه‌های بزرگ در نظارت و بازرسی بازرسان جایی ندارد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مغازه‌های بزرگ و صاحب نفوذ مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند و این امر موجب تضیع حق بازاریان خُرد بوده و بازار ایلام نیازمند نظارت تام بر کلیه صنوف است.

بازرسی و نظارت بر بازار ایلام هیچ خط قرمز و گزینشی صورت نمی‌گیرد

عبد‌خانی با رد ادعا و انتقادات انجام شده برخی بازاریان مبنی بر بازرسی و نظارت گزینشی در بازار ایلام اظهار داشت: برای بازرسی و نظارت بر بازار ایلام هیچ خط قرمز و گزینشی صورت نمی‌گیرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در ادامه با بیان اینکه اقدامات و نتیجه بازرسی و نظارت بر بازار ایلام گواه آن است که در بازار ایلام خُرد و کلان با نگاه قانون مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

به گفته عبدخانی تشکیل 1800 پرونده تخلقاتی در 42 مورد عنوان تخلف صنوف و اعمال جریمه به مبلغ 52 میلیارد تومان گواهی بر فراگیر بودن نظارت‌ها بر بازار ایلام است.

وی رشد 595 درصدی نظارت‌ها بر بازار را حاصل تلاش بازرسان معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام عنوان کرد و افزود: مشکلی که در بازرسی‌ها و نطارت‌ها بر بازار عیان است کمبود نیروی انسانی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام خاطرنشان کرد: برای تمام استان ایلام با جمعیت 700 هزار نفری و گستره جغرافیایی 8 تیم 2 نفره در اختیار این معاونت است که نیازمند اختصاص نیروی انسانی برای نظارت بیشتر است.

انتهای پیام/ح

R7718/P4001/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

جواد احمدپور اظهار کرد: در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال ادامه داشت، ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح صنوف استان انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف با مبلغ ۳ میلیارد تومان شده است.
مسوول نظارت و بازرسی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کسر سهمیه ۲۰ واحد خبازی استان، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۷ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۵ میلیون تومان کشف و ضبط شد.
احمدپور با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف استان، بیان داشت: اکیپ‌های مختلفی بر نحوه عرضه و توزیع کالا‌های اساسی نظارت دارند و هرگونه تخلف را بررسی و به مقام قضائی معرفی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • تداوم نظارت بر نانوایی‌های ایلام
  • بازرسان اعماق دریا
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود