Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی گفت: قوانین و دستورالعمل‌هایی در پژوهش و فناوری نیاز داریم تا اعضای هیات علمی و دانشجویان بتوانند آسان‌تر به پژوهش بپردازند. جمشید شنبه زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به بازنگری در برنامه کلان در حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: این برنامه کلان در سال‌های قبل توسط معاونان پژوهشی وقت، هیات رئیسه دانشگاه و شورا‌های مربوطه تنظیم و براساس آن برنامه‌های پژوهشی برای دانشگاه تدوین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شنبه زاده افزود: در این برنامه‌ها بازنگری کردیم و براساس آیین نامه‌ها و مصوبات وزارت علوم تغییراتی در آن‌ها ایجاد کردیم. این برنامه در بخش کلان خود باید در شورا‌های مرتبط بررسی و در نهایت تصویب شود، اما در کنار آن برنامه‌هایی در ادامه اقدامات قبلی تنظیم کردیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی به نیاز‌های دانشگاه برای توسعه پژوهش اشاره کرد و گفت: توسعه پژوهش در دانشگاه به دو گروه از زیرساخت‌ها نیاز دارد؛ یکی زیرساخت‌های قانونی و دیگری زیرساخت‌های فیزیکی.

وی به زیرساخت‌های قانونی مورد نیاز برای توسعه پژوهش در دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: راهکارها، قوانین و دستورالعمل‌هایی نیاز داریم که براساس آن‌ها انجام پژوهش و فناوری توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان و بعضا کارکنان دانشگاه آسان‌تر شود.

شنبه زاده گفت: قوانینی در این زمینه داریم که برخی از آن‌ها نیاز به تغییر دارد و نیاز است آیین نامه‌های جدیدی نیز به تصویب برسد که در مسیر قوانین وزارت علوم باشد تا بتوانیم نظام پژوهشی قانون‌مند و ساختارمند در اختیار اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار دهیم.

وی به زیرساخت‌های فیزیکی موردنیاز برای توسعه پژوهش اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌هایی که بتوانند ارتباط هرچه بیشتر جامعه و دانشگاه را برقرار کنند در دانشگاه باید ایجاد شود.

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: توسعه مراکز پژوهشی و مراکز رشد، کتابخانه‌های دانشگاه و آزمایشگاه‌ها از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهبود پژوهش در دانشگاه است که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی معاونت پژوهشی قوانین پژوهشی اصلاح قوانین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی