Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اصفهان در طول سال‌های 1330 تا 1383، 213 مورد سیل با شدت های متفاوت در نواحی مختلف این استان رخ داده است، جمع آوری آمار سیل‌های استان در یک دوره 40 ساله و خسارات‌های ناشی از این سیلاب‌ها نشان می دهد به طور کلی علت بسیاری از سیلاب ها در نواحی مرکزی ایران از جمله استان اصفهان، بارندگی با شدت زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام هوایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: آبراه‌های طبیعی نقش مهمی در عبور سیلاب ایفا می‌کنند اما متاسفانه ناآگاهی‌های ساکنان سبب شده در طول سال‌ها این معابر مهم آب به طرق مختلف مسدود شود و دلیلی برای بروز سیل در آن منطقه باشد.

وی انسداد دهانه پل‌ها بوسیله تنه درختان و یا لاشه حیوانات را یکی دیگر از مواردی ذکر کرد که سبب مانع جریان آب در زمان پر بارشی و در نتیجه طغیان رودخانه‌ها می‌شود که باید برای رفع این موانع  اقداماتی صورت گیرد.

این کارشناس شرکت آب منطقه‌ای تصریح کرد: ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ای که هم اکنون خشک است و یا محل عبور سیلاب خطرآفرین خواهد بود، زیرا در زمان سیل، آب بطور طبیعی این مسیر را برای عبور انتخاب می‌کند و در این راستا افرادی که قصد احداث ساختمان دارند باید پیش از آغاز عملیات اجرایی، از این شرکت استعلام اخذ کنند. 

هوایی خاطرنشان کرد:سیل بندها و هرگونه سازه‌هایی که برای جلوگیری و کنترل سیلاب استفاده می‌شود مانند دیگر سازه‌های عمرانی دارای عمر مفیدی است که باید قبل از تخریب و یا کاهش اثر آن برای بهسازی و مرمت آن اقدام شود.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری و اجرای طرح‌های بازدارنده، ادامه داد: فرسایش آبی و بادی اینگونه سازه‌ها را تهدید می‌کند و به همین دلیل بازدیدهای دوره‌ای برای رفع عیب آنها ضروری است.

این کارشناس شرکت آب منطقه ای اصفهان به بازگشایی برخی کانال‌ها در استان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: ریختن نخاله‌های ساختمانی یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که آبراه‌ها را با مشکل روبه رو می‌کند لذا مردم باید همکاری کنند و با نریختن زباله‌ها مسیر را برای عبور سیلاب باز بگذارند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی و هشدار مسوولان، احتمال بارش‌های زیاد و وقوع سیلاب در آذرماه امسال در برخی از نقاط کشور وجود دارد.

طرح مطالعاتی سیلاب برای جلوگیری از وقوع این پدیده در یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر از مسیرهای عبور آب، حریم و بستر رودخانه‌های این استان انجام شده است.

در پی بارش‌های بهاره امسال و جاری شدن سیل بخش‌هایی از استان اصفهان مانند مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای اصفهان بارندگی سیلاب اصفهان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اصفهان بارندگی سیلاب اصفهان سیل شرکت آب منطقه ای اصفهان بارندگی سیلاب اصفهان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنوز بخش‌هایی از خراسان جنوبی تحت تأثیر بارندگی و سیلاب قرار دارد و برآورد دقیق از میزان خسارت بعد از اتمام بارندگی‌ها مشخص می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به هشدار سطح نارنجی بیان کرد: در باران‌های چند روز قبل بیشتر شهرستان درمیان خسارت دیده بود ولی باران‌های ۲۴ ساعت گذشته بیشتر نهبندان را تحت تأثیر خود قرار داد.
آخوندی ادامه داد: بیشتر خسارت بارندگی شدید در خراسان جنوبی مربوط به راه‌های روستایی و آب گرفتگی و ترک گرفتگی برخی از منازل بوده است.

وی افزود: بارندگی‌ها به محصولات سر درختی برخی از باغات آسیب زده است و ۱۵۸ هکتار از اراضی باغی را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های اخیر خراسان جنوبی با عافیت بوده و خسارت‌ها به حدی نبوده که بحرانی ایجاد کند، گفت: به طور طبیعی وقتی باران شدید و سیلاب جاری می‌شود خسارت‌هایی به همراه دارد ولی خسارت‌ها بحران زا نبوده است.

آخوندی ادامه داد: در خراسان جنوبی راهداری با ۴۸ اکیپ شامل ۲۲۰ نفر و ۱۸۰ خودرو و هلال احمر نیز با ۴۰ تیم شامل ۲۰۰ نفر آماده باش در مقابل با سیلاب هستند و البته بسیاری از دستگاه‌های دیگر چون آب منطقه‌ای و فرمانداری‌ها نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کد خبر 6081655

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است