Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:10:24 GMT

برق ۱۷ مرکز حساس و حیاتی شیراز قطع شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۶۷۳

برق ۱۷ مرکز حساس و حیاتی شیراز قطع شد

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز  روز پنج‌شنبه اعلام کرد:  دومین رزمایش آماده به کاری برق مولدهای برق اضطراری مناطق حساس، حیاتی و مهم با شعار پدافند غیر عامل مقاومت، بازدارندگی با رونق تولید در سطح شهر شیراز  اجرایی شد. 

علی اکبر فضل اللهی افزود: دومین رزمایش قطع برق مراکز حیاتی و حساس در ۱۷ مرکز و با همکاری استانداری فارس، مدیریت پدافند غیرعامل استان فارس، فرمانداری شیراز و سایر دستگاه‌های مرتبط، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ یک از مراکز تعیین شده، نسبت به اجرای این رزمایش اطلاع نداشتند، گفت: این مراکز شامل بیمارستان ها ، پادگان ها ، صدا و سیمای مرکز فارس ، استانداری فارس ، مخازن و پمپ‌های آب و برخی واحد های صنایع بود.

فضل اللهی با یادآوری اینکه در اولین رزمایش برق ۱۲ مرکز حساس قطع شده بود، گفت: فلسفه اجرای این رزمایش، اطلاع از میزان آمادگی مراکز حساس و مهم در صورت مواجهه با قطع برق به هر دلیلی، است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش صنعت برق برای تامین برقی پایدار و مطمئن در تمام طول سال، امکان دارد به دلیل وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی و حتی بروز مشکلات ناشی از بدافزارها و اقدامات امنیتی، برق مراکز حساسی تولیدی،صنعتی و خدماتی قطع شود.

فضل اللهی ادامه داد: تمام مراکز حساس، مهم و حیاتی باید ضمن تامین دیزل ژنراتور مناسب، زمینه تامین برق مورد نیاز خود را تا ۷۲ ساعت در صورت مواجهه با قطعی برق داشته باشند.

وی گفت: در این رزمایش نیروهای عملیاتی این شرکت با حضور در مراکز تعیین شده، ضمن مشارکت در عملیات قطع برق، نظارت لازم را بر نحوه تامین برق این مراکز با استفاده از دیزل ژنراتور، انجام داده و گزارش‌های خود را ارائه دادند.

فضل اللهی با بیان اینکه اکثر مراکز حساس و مهم مشارکت داده شده در این رزمایش، آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط اضطراری دارند، گفت: نتایج نهایی رسما به مدیریت پدافند غیرعامل استانداری فارس و فرمانداری شیراز و وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

پدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل انرژی برق شرکت توانیر شیراز قطع برق فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل انرژی برق شرکت توانیر شیراز قطع برق فارس پدافند غیر عامل انرژی برق شرکت توانیر شیراز قطع برق فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های های پزشکی فارس اظهار کرد: با اعلام گزارش واژگونی نیسان حامل گازوئیل در محور شیراز - اصفهان نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: بر اثر این حادثه مرد ۳۰ ساله جان خود را از دست داد.

مرادیان بیان کرد: برای امدادرسانی به فرد حادثه دیده یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با ۸ مصدوم
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • رزمایش هوایی ارتش چین