Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، صید احمد مرادی با اشاره به اینکه یکی از استراتژی های جهاد کشاورزی این است که راندمان تولید را در حوزه زراعت، باغبانی، تولیدات دامی و آبزیان نهادینه کند گفت : برابر رشد جمعیتی که داریم بایستی به تامین امنیت غذایی براساس توانایی های داخلی تکیه کنیم.

 تولید سالانه ۳میلیون تن محصول کشاورزی در لرستان

وی تصریح کرد: مجموع تولیدات سازمان جهاد کشاورزی لرستان در حوزه زراعی و باغی، دام و طیور و آبزیان حدود ۳ میلیون تن در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه ریزی ها در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی طی سال های گذشته گفت: حدود ۵۰۰ مجوز طی سالیان گذشته در این بخش صادر شده است و حدود ۸۰۰۰ میلیارد هم سرمایه گذاری در این بخش نیاز است.
مرادی خاطرنشان کرد: اگر این طرح ها به بهره برداری برسند ۷۴۱۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این واحدها مشغول به کار می شوند.
وی گفت: میزان ظرفیت این واحدها ۸۰۰ هزار تن محصول کشاورزی است.

 فعالیت ۱۷۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در لرستان

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را هدف اصلی ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰ واحد با ظرفیت ۱۹۸۵ نفر نیروی شاغل فعال است و حجم سرمایه گذاری آن یک هزار و ۴۶۹ میلیارد است.
مرادی همچنین با بیان اینکه عمل آوری و بسته بندی محصولات، توسعه صادرات، بازاریابی و ... از دیگر اهداف ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی است، تصریح کرد: اولویت های ما در استان بحث قطعه بندی، انجماد، بسته بندی گوشت قرمز و سفید و آبزیان است.

 کشتارگاه های دام شهرهای لرستان نیاز به بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی دارند.

وی ایجاد کشتارگاه های دام سبک و سنگین در استان را از دیگر اولویت های در دستور کار دانست و افزود: کشتارگاه های دام شهرهای لرستان نیاز به بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی دارند، در این راستا از متولیان ۱۱ کشتارگاه فعال حال حاضر در استان چه در بخش دام و چه در بخش ذخیره سازی میوه می خواهیم به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه نموده و تسهیلات بانکی لازم برای بازسازی این واحدها دریافت کنند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به احداث انواع سردخانه های تک مداره و دو مداره اشاره کرد و اظهار داشت: در این ارتباط تاکنون ۵۱ مجوز در حوزه سردخانه ها صادر کرده ایم ، در صورتیکه متقاضیان پای کار باشند و بانک ها به موقع حمایت کرده و کارشنکنی نکنند، بستری برای جذب محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم.
مرادی گفت: برخی بانک ها استقبال خوبی از متقاضیان نمی کنند، به جای حمایت سنگ اندازی می کنند. این امر موجب شده برای کشاورزان ما در استان مشکل ایجاد شود و انگیزه را از آنهاگرفته شود.
وی با بیان اینکه ۹ واحد سردخانه به صورت فعال در استان وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت نگهداری این واحدها ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن است.

۲۰ واحد سردخانه در حال احداث در استان داریم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه ۲۰ واحد سردخانه در حال احداث در استان داریم، افزود: پیشرفت فیزیکی این واحدها بین ۸ تا ۶۰ درصد است و ظرفیت آن ها ۷۹ هزار تن محصول است.
مرادی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی در حوزه های مختلف ترشیجات، شوریجات، میوه های خشک و ... در استان راه اندازی شده است، گفت: بسته بندی و فرآورده های لبنی با نگاه صادرات نیز در اولویت است.
وی بسته بندی حبوبات تولیدی استان را از دیگر اولویت های در دستور کار برشمرد و ادامه داد: فرآوری و بسته بندی سبزیجات از دیگر موارد در دستور کار است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بحث بسته بندی زعفران و عسل لرستان نیز از مواردی است که در قالب مشاغل خانگی پیگیری شده است، اظهار داشت: فرآوری و بسته بندی عرقیات گیاهی، پخت انواع نان سنتی، تهیه مربا، شیرینی پزی، گیاهان دارویی و ... از دیگر رویکردهای اشتغال زایی و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی لرستان است. 

46

کد خبر 1318376

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی آفات کشاورزی نرخ سود بانکی تسهیلات بانکی استان لرستان تعهدات ایران در برجام باشگاه استقلال عراق ایالات متحده آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی شهرداری تهران ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه گوشت قرمز در کنار گوشت مرغ مهمترین منابع تأمین کننده پروتئین حیوانی مورد نیاز بدن انسان است گفت: به طور کلی در کشور سالیانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید می‌شود
 سعید اسدالهی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان لرستان تولید شد که حدود ۹ هزار تن از این محصول به استان‌های دیگر چه به صورت لاشه و چه به صورت دام زنده صادر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خشکسالی‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و حذف دا م‌های مولد توسط دامداران اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی دو برنامه کمی و کیفی را برای حیای دام‌های مولد و در نتیجه تولید گوشت قرمز و شیر خام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه‌های کمی و کیفی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در استان، گفت: در برنامه‌ریزی کمی فعال سازی واحد‌های راکد، نیمه فعال و در حال ساخت از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که حاصل آن فعال سازی ۳۵ واحد پرواربندی به ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس در چند ماهه اخیر بوده است.
 اسدالهی گفت: در بحث کیفی نیز دو برنامه اساسی با اخذ اعتبارات ریالی لازم از تهران در سال ۱۴۰۳ در دست برنامه ریزی است.
 وی با اشاره به اینکه توزیع رایگان اسپرم گاو‌های دو منظوره با تأکید بر تولید گوشت قرمز یکی از برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: در مرحله اول ۳۰۰۰ دز و در مرحله دوم ۲۰۰۰ دز بین تلقیح گیران گاو‌ها به صورت رایگان برای استفاده در دامداری‌های روستایی توزیع شده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰۰ دز توزیع می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زیر بخش دام سبک برای بهره‌گیری از توان تولیدی گوسفندانی که در داخل فصل آبستن نمی‌شوند و عملا به صورت خشک در گله باقی می‌مانند بحث اجرای عملیات همزمان‌سازی فحلی گوسفندان در خارج فصل به عنوان یک راهبر امید بخش برای افزایش بره‌گیری از دام‌های سبک قسر در رفته و همچنین بهبود کارایی گله داری در دستور کار قرارگرفته است. 
اسدالهی بیان کرد: بر این اساس امسال در سطح ۲۰ هزار رأس از گوسفندان استان کار همزمان‌سازی فحلی برای اهداف ذکر شده برنامه‌ریزی شده‌است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های گسترده‌ای که مطرح شد یک جهش اساسی در سالی که بنا به منویات رهبر به سال جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری شده است بتوانیم یک جهش اساسی در تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است