Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:51:13 GMT

۴۷۰۰ موقوفه در کرمان وجود دارد/لزوم ترویج فرهنگ وقف

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۸۶۰

۴۷۰۰ موقوفه در کرمان وجود دارد/لزوم ترویج فرهنگ وقف

مجید آفرین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حدود چهار هزار موقوفه به غیر از مساجد و تکایا در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ مورد دارای متولی است و در بعضی مواقع که متولی فوت می کند یا نسلی برای ادامه موقوفه ندارد برای انتخاب متولی جدید مدتی موقوفه بدون متولی می ماند.

 وی ادامه داد: در شهر ماهان تعداد کم نیروها در برابر تعداد ۳۰۰ موقوفه یکی از مشکلات این اداره است که نمی توان به طور کامل به موقوفات رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفرین ادامه داد: انگیزه وقتی خدمت باشد خداوند هم به متولی کمک می کند تا آن موقوفه را به خوبی اداره کند و آن چشمه جاریه تا ابد باقی بماند.

مسئول دفتر امور متولیان موقوفات استان کرمان گفت: دیدگاه اوقاف به متولیان همکاری است و در حوزه متولیان استان کرمان افرادی بالای ۵۰ سال متولی داریم که با اوقاف همکاری می کنند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان از جنبه مسئولیت های متولیان تعداد افراد مختلف و متفاوت است به طوریکه شخص اول نماینده دولت متولی یکی از موقوفات است.

کد خبر 4765391

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف هفته وقف اداره کل اوقاف کرمان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز

 احمد قباد گفت: یک باب مغازه به ارزش ۶ میلیارد ریال، با نیت هزینه روزانه مسجد، آموزش و ترویج قرآن کریم و فرهنگ نماز در شهرستان بندرلنگه از سوی واقف خیراندیش احمد نجاتی وقف شد.

وی گفت: شهرستان بندرلنگه به لحاظ فرهنگی و بافت شهری قدمتی دیرینه دارد و مردم این دیار در تجارت و بازرگانی در کتب تاریخی از آنها یاد شده است، این موضوع در مقوله فرهنگی وقف که خیر جاری است نیز نام آنان را در زمره مردمی خیر، نیک اندیش و باایمان ثبت  کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی