Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» روز چهارشنبه در شانگهای با اشاره به اینکه بازار چین فرصت بزرگی برای تولید کنندگان ایرانی است و باید از این فرصت، برای بهبود و گسترش صادرات به چین استفاده کرد افزود: باید از برخی توانمندی های مازاد بر نیاز داخل برای توسعه این بخش بهره برد.

وی تصریح کرد برای کسب سهم ایران در بازار چین، نیاز است از پتانسیل های مازاد بر کشور از جمله تولیدات صنعتی، کشاورزی، معدنی، نفت، گاز و دارو در راستای صادرات کالا به چین استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی به چین در مقایسه با دیگر کشورها چندان رضایتبخش نیست اضافه کرد: به سازمان توسعه تجارت ماموریت داده ام با عزمی جدی ساختارش را اصلاح کند و در راستای توسعه صادرات به چین با حضور و کمک بخش خصوصی گام بردارد.

رحمانی از تبادل کالا در حوزه تکنولوژی و فناوری به عنوان یکی از زمینه های همکاری خوب ایران با چین با توجه به ظرفیت های موجود میان دو کشور نام برد و گفت: صادرات فناوری های جدید فرصت جدید و خوبی است ضمن اینکه می توان صادرات کالا به این کشور را به صورت سنتی ادامه و تقویت کرد.

او اشاره به شرکت 20 شرکت ایرانی در نمایشگاه واردات چین افزود: با جهت گیری خوب، امسال به تناسب شرایط جدید در نمایشگاه حضور پیدا کردیم به طوری که شرکت های فناور و محصولات دانش بنیان ایرانی بیشتری در این نمایشگاه حضور یافته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ترکیب حضور کشورها در این نمایشگاه نشان دهنده اهمیت بازار و واردات چین برای آنان است و عرضه این توانمندی ها در صحنه تجاری و اقتصادی دنیا از اتفاقات کم نطیر است. 

رحمانی با اشاره به حضور فعال شرکت های ایرانی در این نمایشگاه گفت: در طول نمایشکاه قراردادهایی بین شرکت ها منعقد می شود که زمینه را برای همکاری های چند جانبه فراهم می کند.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات چین و همچنین شرکت در دومین نمایشگاه واردات شانگهای به این شهر سفر کرد.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در شانگهای آغازبکار کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات صادرات کالا وزیر صنعت رضا رحمانی کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم

حجت الاسلام غلامرضا عادل روز دوشنبه -سوم اردیبهشت ماه- در نشست خبری به مناسبت برپایی نمایشگاه دستاوردهای این سازمان اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه به مدت ۵ روز از پنجم تا نهم اردیبهشت ماه در محل هتل ارم تهران دایر خواهد بود، از همه مردم دعوت می‌شود در این نمایشگاه حضور یابند و اگر پیشنهاد و انتقادی هم دارند بیان کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: این نمایشگاه دستاوردهای وقف را نمایش می دهد و شرکت‌های دانش بنیان در غرفه‌ها آماده شرح خدمات هستند.

عادل ادامه داد: افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن مسلمی نایینی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار می شود؛ از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزرای دولت که موضوع فعالیت آنها به نمایشگاه اختصاص دارد و فعالان و کارآفرینان دعوت به عمل آمده که در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

حضور ۳۹ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه اوقاف

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بخش های مختلفی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: ۳۹ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند. در عرصه های مختلف در حوزه های اقتصادی همگام با شعار سال در بخش‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته اند. به اقتضای کار و فعالیت این شرکت‌ها در صورتی که به تجاری سازی رسیده باشند در کمیسیون اقتصادی سازمان درخواست حمایت مورد بررسی قرار می گیرد برخی به فضای کار نیاز دارند و برخی به منابع مالی برای تهیه مواد اولیه نیاز دارند عمدتا سیاستگذاری سازمان به این صورت بوده که بیشتر سهام برای شرکت ها باشد.

عادل گفت: تولیدات این شرکت‌ها در بخش تجهیزات پزشکی، دامپروری، کشاورزی و تولید آبزیان و صنایع مخابراتی است و امکان عرضه در بازار و ارزآوری دارند و در حال انعقاد قرارداد با کشورهای همسایه هستند و بازار را می تواند مدیریت کند. در بخش دامپروری و تولید آبزیان حتی به سبک زندگی ما می تواند کمک کند. به عنوان مثال در بحث ماهی در قفس در خلیج فارس به ۵ هزار تن بهره برداری رسیده است.

۸ شرکت برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند

وی گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن با ۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف با ۱۸ دانشکده در نمایشگاه حضور دارد. سازمان چاپ و انتشارات و چاپخانه قرآن کریم اسوه در فضای خاصی در خدمتشان هستیم. ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در نمایشگاه نیز حضور خواهند داشت که فعالیت های وسیع در اعتاب مقدس داشته اند.

عادل بیان کرد: برای هر روز پنل‌هایی پیش بینی شده و هر روز تقریبا ۸ شرکت طبق زمانبندی برنامه های خود را ارائه می‌دهند. در روز اول محوریت برنامه پنل ها، عمران، صنعت و تکنولوژی است و روز دوم، کشاورزی نوآور و شیلات بهره ور است و روز سوم فناوری های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته است که در هر روز شرکت‌های مرتبط برنامه‌های خود را ارئه می‌دهند و در پایان هر برنامه نشست بررسی چالش های پیش رو را خواهیم داشت.

وی به برنامه جانبی نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: هر روز برای شرکت کنندگان در نمایشگاه قرعه کشی سفر به مشهد به همراه یک نفر از اعضای خانواده را خواهیم داشت تا فضای معنوی بهتر در نمایشگاه ایجاد شود.

چرخه وقف سه مرحله دارد

عادل اظهار داشت: وقتی موقوفه به چرخه وقف وارد می‌شود سه مرحله دارد، مرحله اول حفظ موقوفه و مرحله دوم بهره‌وری و کسب عواید و مرحله سوم اجرای نیت واقف است در بخش‌های مختلف نمایشگاه سعی شده غرفه‌ها به این سه موضوع بپردازند. همکاران در معاونت اوقافی و ثبتی سازمان به این موضوع می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: نمایشگاه در قسمت بهره‌وری به دانش بنیان‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری و تجهیزات پزشکی اختصاص دارد و در بخش اجرای نیت واقفان نحوه اجرای نیات و آمار و اطلاعات واقفان و طرح ویژه‌هایی که وجود دارد مانند زائران حرم رضوی، شمیم حسینی، اربعین حسینی مورد توجه است.

اوقاف جزو شفاف‌ترین و به‌روزترین سازمانهاست

عادل گفت: در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه تمام اطلاعات و عملیات اجرایی و فرایند مالی موقوفات شفاف و دقیق درج و روزانه رصد می شود و کاملا نظام مند است و سالهاست سازمان اوقاف برنامه های خود را تحت این برنامه انجام می دهد و این سامانه در برنامه پنجم توسعه کشور جزء مصوباتی بوده که باید اوقاف این سامانه را راه اندازی می کرد.

وی گفت: از زمان راه اندازی این سامانه تمام عملیات‌های اجرایی و صدور سندهای اجرایی موقوفات برای مستاجرین و واریز درآمدها و عواید و هزینه‌کردها تحت این سامانه و با هماهنگی برخی بانک‌ها عملیات مالی پیوند شده و به صورت برخط (آنلاین) انجام می شود.

عادل بیان کرد: در بعد نظارتی در سازمان اوقاف، اداره کل تحقیق که دارای شعب حقوقی و حسابرسی است بررسی تمام اسناد هزینه و تطبیق هزینه های انجام شده با موقوفات و وقف نامه ها و نیاتی که درج شده را انجام می دهند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف این ادعا را دارد که از شفاف ترین و به‌روزترین سازمانها است و فعالیت‌های مالی این سازمان در بستر برنامه‌های دقیق نرم افزاری انجام می‌شود و در مورد تمام موقوفات امکان ارائه گزارش برای مقامات مسئول و نهادی که جایگاه نظارتی دارد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف