Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نصر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سرمایه ارزشمند کوه آتشگاه اصفهان در غرب اصفهان و ۸ کیلومتری مرکز شهر در خیابان آتشگاه و جنوب خمینی شهر اظهار داشت: این بنا در نزدیکی رودخانه زاینده رود است و از بلندای آن تا کیلومترها می توان چهار سوی اصلی شهر را تماشا کرد و می تواند به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری شهر اصفهان مطرح شود که متاسفانه مهجور مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آتشگاه اصفهان در آذرماه سال ۱۳۳۰ و با شماره ۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در دهه ۵۰ این بنا مورد مرمت اساسی قرار گرفت و در اوایل دهه ۶۰ نیز به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات و تخریب درهای ورودی ساختمان بسته شد. امروزه به دلیل اهمیت مباحث گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری موظف است تا از ظرفیت گردشگری کوه آتشگاه استفاده لازم را داشته باشد.

آزادسازی اراضی اطراف کوه آتشگاه

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهرداری منطقه ۹ هم موظف شده تا زمین های اطراف کوه آتشگاه را با توجه به کاربری های فضای سبز آزادسازی کند و در درازمدت این منطقه به عنوان قطب مهم گردشگری اصفهان شود تصریح کرد: در جنوب شهر اصفهان کوه صفه واقع شده است و در شرق هم کوه نخودی که می تواند در زنجیره ای تعاملی، پیوندی با کوه آتشگاه در غرب شهر اصفهان برقرار کند.

مطالعات تکمیلی اتصال آتشگاه به صفه 

وی با اشاره به اینکه مطالعات اتصال کوه آتشگاه به کوه صفه از طریق خط تله کابین انجام شده است، ابراز داشت: اتصال این دو کوه موضوعی است که اگر تحقق یابد اتفاق مهمی در رشد و توسعه گردشگری در شهر اصفهان فراهم می شود اما با توجه به اینکه خطوط تله کابین بر منازل مردم مسلط می شود تاکنون به نتیجه نرسیده است اما مطالعات تکمیلی برای رفع این موضوع در حال انجام است.  

کد خبر 4765061

منبع: مهر

کلیدواژه: کوه صفه شورای شهر اصفهان ریاست شورای شهر اصفهان گردشگری یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: به‌مناسبت این ایام تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان با حضور تعدادی از اساتید راهنمای گردشگری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

محمدمهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از سوم تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید انجام می‌دهند، افزود: تور اصفهان‌گردی با همراهی اساتید گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 746823

دیگر خبرها

  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی