Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا اخوت معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: در جریان سیل امسال به برخی از خانه‌های که در یافت‌های تاریخی روستایی گلستان قرار داشت آسیب وارد شد که بنا داریم این خانه‌ها را با همکاری مردم مرمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در انجام مرمت اداره کل میراث فرهنگی گلستان هم در کنار مردم خواهد بود.
خانم اخوت گفت: همچنین در موضوع آثار تاریخی مانند پل آق قلا رودخانه نیاز مبرم به لایروبی دارد تا پس از لایروبی بتوانیم به سمت سازه این اثر تاریخی برویم و میزان دقیق خسارت و اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.
معاون میراث فرهنگی گلستان ادامه داد: هنوز نمی‌توانیم براورد کاملی از میزان خسارت‌های آثار تاریخی داشته باشیم، چون که هنوز سازه‌ها درگیر آثار پس از سیل هستند.
خانم اخوت ادامه داد: در برج قابوس هم محوطه سازی و پاکسازی در حال انجام است و انشالا مشکلات به تدریج حل خواهد شد.
سیل فروردین ۹۸ گلستان به بخش‌های متعددی از جمله منازل مسکونی، راه، تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، دامداری، و میراث فرهنگی خسارت زد.   انتهای پیام / ن مالکان خانه های سیل زده در بافت های تاریخی بسته های تشویقی می گیرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت

به گزارش خبرنگار مهر، خانه منصوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که در غالب پرونده مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد به شماره .۸۰۰۸ مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا متعلق به «منشور الملک» است که آن را به فخرالدوله نسبت می‌دهند.

عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد و بنایی که تا قبل از این محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود، به خانه مداحان تبدیل شد.

سوم شهریور سال ۱۴۰۲ با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، شهید گمنام والا مقامی پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و همزمان وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای در خور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، در اقدامی توسط شهرداری منطقه ۱۲ و بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای بر روی مقبره این شهید والا مقام ایجاد شد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسؤولین ایجاد کرد و در همان زمان «مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان» در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران دستور حذف این سازه و عدم ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای مخدوش شده خانه منصوب، دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

کد خبر 6087285 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه