Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای گردشگری اوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون بیش از ۳۸ مرتبه با مسئولان استان در حوزه‌های مختلف نامه‌نگاری شده و مطالبات مردم این منطقه را تشریح کرده‌ایم، اما مردم این روستا همچنان به شورا و دهیاری مراجعه کرده و از بی‌تفاوتی دستگاه‌های ذیربط در این رابطه گله‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی طاهری تصریح کرد: راه روستایی اوان به عنوان یکی از ۱۵ روستای هدف گردشگری قزوین به چهار کیلومتر آسفالت نیاز دارد که متاسفانه با وجود اجرای عملیات زیرسازی آن از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گذشته، به علت بلاتکلیفی این پروژه بارش برف و باران باعث تخریب زیرسازی این جاده نیز شده است.

وی، روستای اوان را یکی از مناطق نمونه گردشگری در سطح استان و کشور دانست و اظهار داشت: برای تسهیل و رونق صنعت گردشگری منطقه و همچنین تحقق شعار قزوین، نزدیکترین مقصد گردشگری باید اقداماتی را انجام دهیم که گردشگر با ایمنی و خیال آسوده به این مناطق سفر کند.

طاهری به احداث دیوار مالون (نگهدارنده در مقابل ریزش کوه) در راه روستایی اوان به سمت زواردشت اشاره و یادآور شد: با وجود تخصیص اعتبار سه میلیارد ریالی برای احداث این پروژه، متاسفانه با گذشت تنها یک ماه، دیوار آن تخریب و هیچ اقدامی نیز برای ترمیم و بازسازی آن صورت نگرفته است.

دهیار روستای اوان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم انبوه تردد سالانه خودروهای گردشگری و روستایی منطقه در این مسیر و همچنین تخصیص اعتبارات تجهیز و نگهداری این جاده، به نظر می‌رسد چنین راه‌های مهم ارتباطی بیش از سایر نقاط نیازمند توجه و رسیدگی از سوی دستگاه‌های ذیربط باشد.

روستای اوان واقع در بخش رودبار الموت شرقی قزوین واقع شده و به عنوان روستای نمونه هدف گردشگری در فاصله ۸۰ کیلومتری از شمال مرکز استان قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری راهداری بهسازی راه ها استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری راهداری بهسازی راه ها استان قزوین گردشگری راهداری بهسازی راه ها استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول