Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌ الاسلام احمد رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: جلسه محوری آغاز هفته وحدت روز شنبه ۱۸ آبان بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد النبی (ص) بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسئولان استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری جلسه‌های هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت درمیان و مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه با حضور اقشار مختلف مردم و امامان جمعه شیعه و سنی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت با حضور ۴۰۰ نفر از علمای فرقه‌های مختلف ۲۰ آبان در مرکز استان برگزار می‌شود که سخنران محوری این مراسم آیت‌ الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

وی از برگزاری پنج محفل مشترک انس با قرآن خبر داد و گفت: محافل انس با قرآن کریم در شهرستان‌های نهبندان، درمیان، زیرکوه، سربیشه و بیرجند و در روستاهای با جمعیت بالای اهل تسنن برگزار می‌شود.

رضایی، دیدار با ۱۵ خانواده شهدای اهل سنت، برگزاری محفل شب شعر نبوی در روستای بهمن‌آباد زیرکوه، جلسه محوری در روستای طبسین سفلی نهبندان، نشست مشترک خواهران حوزوی تشیع و تسنن با سخنرانی حجت‌الاسلام امین‌نیا از اساتید حوزه علمیه مشهد، جشن‌های میلاد پیامبر (ص) در روستای اهل سنت درمیان، شهر شوسف نهبندان، درمیان، مسجد امام حسین (ع) بیرجند، حاجی آباد، اسدیه، مسجد امام صادق (ع) بیرجند و شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌های هفته وحدت پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری شب شعر نبوی در روستای هندوالان درمیان، گفتمان‌های وحدت و نشست علمای شیعه و سنی در شهرستان زیرکوه را از دیگر برنامه‌های این هفته در خراسان جنوبی ذکر کرد..

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت وحدت در جهان اسلام ادامه داد: آموزه‌های دینی به ویژه قرآن و روایات در ارتباط با وحدت تاکید فراوان دارند لذا ما نیز باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پیام‌های مهم اسلام، پیام وحدت است گفت: وحدت مسلمین سد محکمی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به بدنه اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه وحدت بین مسلمین در عصر حاضر یک ضرورت است اظهار داشت: اگر مسلمین به وحدت مطلوب نرسند بدون شک در طول تاریخ گرفتار خسرانی جبران ناپذیر خواهند شد.

وی گفت: برای ایجاد وحدت بین مسلمین باید هم دشمن شناسی انجام شود و هم برای جلوگیری از تفرقه بین مسلمین بصیرت‌افزایی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر مسلمانان بخواهند ید واحد باشند و در مقابل ابرقدرت‌ها و بدخواهان دین بایستند باید افراطیون داخلی و بدخواهان خارجی را مدیریت کنند تا توان مقابله با آنها ایجاد شود.

وی گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان از مسیرهای مختلف از جمله اختلافات مذهبی، قومیتی، مباحثی مانند عرب، عجم، ترک، کرد، فارس، بلوچ و سایر ورود پیدا می‌کنند زیرا هدف دشمن ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام رضایی یادآور شد: در طول تاریخ هر وقت مسلمانان آسیب دیدند به خاطر نفوذ دشمن و ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده است لذا شعار «تفرقه بیانداز حکومت کن» ریشه در استکبار و انگلیس دارد.

وی گفت: امام راحل ضرورت وحدت بین مسلمانان را به خوبی درک کرده بودند لذا اوایل انقلاب تاکید بر وحدت بین مسلمان داشتند و اگر این پیام امام بین مسلمانان تحقق پیدا نمی‌کرد نظام جمهوری اسلامی، دین و مسلمانان آسیب می‌دیدند لذا باید تلاش کنیم همه مسلمانان در کنار هم قرار بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر بخواهیم وحدت بین مسلمانان ماندگار شود نباید غافل باشیم و برنامه‌ها را محدود به یک زمان خاص مانند هفته وحدت کرد بلکه در تمام سال باید برای حفظ وحدت جهان اسلام تلاش شود.

وی افزود: اگر وحدت بین مسلمانان کامل بود امروز قتل، غارت و خونریزی را شاهد نبودیم و اگر مسلمانان کنار هم بودند بزرگترین قدرت عالم می‌شدند و همه دنیا در چارچوب دین اسلام فعالیت می‌کرد.

رضایی بیان کرد: در طول سال ارتباط بین تشیع و تسنن خراسان جنوبی برقرار است و جلسات و برنامه‌های متنوعی با دو حوزه در کنار هم برگزار می‌شود.

وی گفت: تکیه کردن بر نقاط مشترک شیعه و سنی امری بسیار مهم و ضروری است چراکه بین ما مشترکات زیادی از جمله قبله، قرآن، توحید، کعبه، مکه، مدینه وجود دارد که اگر درست و صحیح به جوامع بشری ارائه شود همه در مسیر اهل بیت قرار خواهند گرفت.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت و تشیع در تقویم رسمی کشور هفته وحدت است.

برچسب‌ها هفته وحدت خراسان جنوبی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته وحدت خراسان جنوبی سازمان تبلیغات اسلامی هفته وحدت خراسان جنوبی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن وجهاد علمی بود و در طول عمر خود باکجروی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری وجهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ونشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری