Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@08:25:59 GMT

کاهش ۴۰ درصدی خرید تنقلات در یک سال اخیر

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۰۳۳۷

به گزارش اکوفارس، حسن فکری رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان و فروشندگان جراید در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص وضعیت این صنف گفت: ما اولین صنفی هستیم که وارد رکود شدیم. زمانی که شبکه‌های اجتماعی و موبایل هوشمند گسترش پیدا کرد مردم با مطبوعات و جراید قهر کردند بطوریکه امروز کمتر کسی به دنبال خرید روزنامه یا مجله است و اگر تقاضایی هم وجود داشته باشد برای نشریات تخصصی و مقاله محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی کار توزیع به عهده شرکت‌های خصوصی بود اما اکنون در تهران شاید 3 شرکت توزیع‌کننده داشته باشیم که فعالیت آنها بسیار محدود است. همین امر باعث شده که دیگر مطبوعات و جراید منبع اصلی درآمد کیوسک‌ها نباشند در واقع امروز فروش سیگار و تنقلات باعث سرپا ماندن کیوسک‌های مطبوعاتی شده است.

فکری افزود: با وجود تمام این مشکلات  و با افزایش قیمت ارز، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و به طور محسوسی بر فعالیت ما اثر گذاشته است به طوریکه مردم نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد کمتر تنقلات می‌خرند، چون درآمد آنها کاهش داشته است.

وی با انتقاد از شهرداری تهران گفت: اکنون با این وضعیت، شهرداری تصمیم گرفته که اجاره دریافتی خود را به صورت غیرمنطقی افزایش دهد تا پیش از این هر 3 سال افزایش قیمت صورت می‌گرفت و مطابق آخرین توافق کیوسک درجه یک ماهیانه 300 هزار تومان، کیوسک درجه 2 ماهیانه 200 هزار و درجه 3 ماهیانه 150 هزار تومان اجاره به شهرداری پرداخت می‌کرد اکنون نیز ما حاضر به افزایش اجاره‌بها هستیم اما به صورت منطقی و مطابق با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی. از سوی دیگر انتظار داریم شهرداری خود را ملزم به اجرای قانون بداند و به مصوبه مجلس در سال 89 مبنی بر حق کسب و پیشه برای دارندگان کیوسک اقرار کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان ‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۸۵.۴ درصد از مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی که دهک‌های یک تا هفت را در بر می‌گیرند از طرح مذکور در استان استفاده کرده اند.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر در تجهیز فروشگاه‌های ارائه خدمات کالابرگ الکترونیکی در کشور است، اظهار کرد: مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تا هجدهم اردیبهشت ماه سالجاری ادامه دارد و خانوار‌های مشمول این طرح می‌توانند با خرید ۱۱ قلم کالا به میزان تعیین شده معادل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از این طرح استفاده کنند

وی در مورد بهره‌بندی و اطلاع مردم از فروشگاه‌ها ارائه خدمات افزود: مردم می‌توانند کالا‌های اساسی را از فروشگاه‌های تجهیز شده در سطح استان و روستا‌ها خرید کرده و از طریق نصب اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) از فروشگاه‌های اطراف و تراکنش‌های صورت گرفته و مانده اعتبار خود مطلع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در استان به طرح مذکور متصل هستند، افزود: کنترل بر روند بازار از سوی هیئت‌های بازرسی از طریق سازمان جهاد کشاورزی و صمت و تعزیرات صورت می‌گیرد و تلاش بر این است تا مشکلات اجرا را به حداقل برسانیم.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تاکنون پایانه ۲ هزار فروشگاه متخلف که بر اساس دستورالعمل مذکور اقدام نکرده و خارج از ضوابط اعلامی خرید و فروش انجام دادند از سوی شرکت فارا قطع شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش قدرت خرید کارگران با افزایش ۳۵ درصدی جبران نشد
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • ۵ راهکار طلایی برای لاغری و کاهش مصرف تنقلات ناسالم
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان ‌شرقی
  • افزایش ۱۴ درصدی متوسط بارش استان اردبیل طی سامانه اخیر