Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم «انقلاب دوم، روز داوری» به کارگردانی مجید ذوالفقاری با موضوع تسخیر لانه جاسوسی کاری از گروه مستند روایت فتح پنج‌شنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۲۰ به روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

مستند «انقلاب دوم، روز داوری» شخصیت‌هایی از دانشجویان انقلابی حاضر در واقعه تسخیر لانه جاسوسی به بیان خاطرات خود از آن روز‌ها می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند روایت ناشنیده‌های آن واقعه مهم تاریخی است که مجید ذوالفقاری از مستندسازان روایت فتح آن را کارگردانی کرده است.

در متن این مستند آمده است: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ۵۷، آمریکا درصدد بود تا با انواع توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مسیر انقلاب را به سمت خواسته‌های خود منحرف و یا آن را شکست دهد. از سوی دیگر دولت موقت را لیبرال‌های متمایل به غرب در دست داشتند و بعضی افراد نفوذی عامل اجرای توطئه‌ها و کارشکنی‌های آمریکایی‌ها قرار می‌گرفتند. با پذیرش شاه از سوی آمریکا، دشمنی و تعارض منافع آمریکا با انقلاب ایران شکل آشکاری به خود می‌گیرد. این اتفاق اعتراضات مردمی در ایران را وارد فضای جدیدی می‌کند.

در حال و هوای انقلابی آبان ۵۸ و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها تعدادی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های مختلف تهران در کمیته فرهنگی دانشجویان مسلمان تصمیم می‌گیرند برای حفظ استقلال انقلاب ایران از وابستگی به شرق و غرب طرحی را به اجرا بگذارند و به‌صورت مستقل از گروه‌های سیاسی، احزاب و نیرو‌های چپ مارکسیستی و به‌عنوان اعتراض به دخالت‌های استعماری آمریکا در ایران یک تحصن سه‌روزه در سفارت آمریکا را طراحی و اجرا کنند تا به دخالت‌های آن‌ها در ایران پایان دهند.

اقدام دانشجویان مسلمان بعد‌ها با حمایت امام خمینی (ره) نام انقلاب دوم را به خود گرفت و اثرات مهمی در کشور، منطقه خاورمیانه و جهان برجای گذاشت و باعث شد انقلاب اسلامی از انحراف فاصله گرفته و مسیر اصلی آرمان‌های خود را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن

هشتمین اردوی اماده سازی تیم ملی دانشجویان ایران جهت شرکت در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی (به میزبانی ایران) و قهرمانی دانشگاه های آسیا (به میزبانی چین) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه لغایت جمعه ۷ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

طرفداری | بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی دانشجویان ایران در قالب دو گروه در تمرینات حضور خواهند یافت. 

بازیکنان دعوت شده گروه نخست ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت می بایست در استادیوم ۲۰ هزار نفری دانشگاه علم و صنعت حضور یافته و خود را به کادر فنی تیم ملی دانشجویان معرفی نمایند.

بازیکنان دعوت شده گروه دو‌ نیز می بایست ساعت ۱۵:۰۰ روز پنجشنبه ۶ ام اردیبهشت ماه در محل اردو حضور یافته و خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

لازم به ذکر است سرمربی تیم ملی فوتبال دانشجویان امیدرضا روانخواه بوده و آقایان اکبر بختیاری،  احسان وجدی، امید بیضاوی، کرامت صفرپور و علی گرزی اعضای کادر فنی تیم ملی دانشجویان را تشکیل می دهند. 

بازیکنان گروه نخست

۱. عرفان اسفندیاری
۲. امیر حسین آسیابان پور
۳. مهرشاد اسدی
۴. پارسا بقالیان زاده
۵. علی تهامی
۶. فیاض میردورقی 
۷. محمد مهدی زارع
۸. علی بهرامی
۹. مهدی صمدایی
۱۰. علی خدایی
۱۱. علی رحیمی
۱۲. علی اکبر رنجبر
۱۳. مصطفی جوادیان
۱۴. عرفان گلشنی
۱۵. میثم رضائی کیا
۱۶. سید پویا مختاری
۱۷. همایون افتخاری
۱۸. علی اصغر هوشمند
۱۹. محمد حسین صادقی
۲۰. علیرضا خدابخشی
۲۱. مهدی یوسفی
۲۲. نوید کومار
۲۳. محمد حسین محمدیان
۲۴. عرفان جمشیدی
۲۵. آریا پارسا راد
۲۶. حسام صفی زاده
۲۷. ساسان حسینی
۲۸. محمد طاهر امینی
۲۹. رضا مستعلی پور 
۳۰. میلاد تقیان

بازیکنان گروه دوم

۱. محمد متین محتشم راد
۲. محمد مهدی حمیدی
۳. محمد جواد کیا
۴. ماهان  نجفی
۵. ارسلان آزادی
۶. عماد کلهر
۷. دانیال آذر پیرا
۸. امیر محمد گلزاری 
۹. آرمان میردورقی
۱۰. علیرضا تقدیری
۱۱. رضا نعامی
۱۲. علی بشیری
۱۳. محمد حسین تیموری
۱۴. عرفان نوابی فر
۱۵. حسین پیغمبر زاده
۱۶. حسین رنجبر
۱۷. مهدی دین محمدی
۱۸. ارشیا عباسی
۱۹. امیرعباس بیات
۲۰. اشکان آقازاده نودهی
۲۱. محمود صالحی
۲۲. محمد حمیدی مقدم
۲۳. امیر محمد قاسمی

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»