Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی آثار ثبت جهانی این استان را بالاترین ظرفیت گردشگری در این منطقه از کشور برشمرد و بر معرفی هرچه بهتر این آثار تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید حکمت‎الله موسوی» در آئین گشایش کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که در محل پایگاه سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر برگزار شد، با بیان اینکه شوشتر بیش از یک ‎سوم آثار ثبت ملی خوزستان را در خود جای داده است اظهار کرد: این شمار نشان از قدمت، فرهنگ و تمدن موجود در این خطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: شهرستان شوشتر دارای 13 اثر ثبت جهانی  و 160 هکتار بافت تاریخی در مرکز شهر است و این بافت واقعاً دارای ارزش است.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان علاوه بر سه اثر ثبت جهانی موجود، بیش از 15 اثر دیگر که قابلیت ثبت جهانی دارند را در خود جای داده است تأکید کرد: بالاترین ظرفیت گردشگری در خوزستان به آثار ثبت جهانی اختصاص دارد و از این ‎رو این آثار به بهترین وجه ممکن باید معرفی شوند.

 

موسوی به موضوعات حفظ محیط‌زیست در حوزه گردشگری پایدار اشاره کرد و اذعان داشت: مصرف منابع باید مدیریت شود، زیرا تولید مجدد این منابع نیازمند صرف زمان و هزینه است.

 

وی خوزستان را رنگین ‏کمانی از اقوام مختلف توصیف کرد و اذعان داشت: باید به اقوام در خوزستان، رسوم و گویش‌ها به‌عنوان ظرفیت در حوزه گردشگری توجه داشت و بکوشیم تا از این ظرفیت برای جذب گردشگر به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان مجلس کانون های مساجد استان همدان اردبیل ثبت آثار جهانی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا وسيما ، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از رقابت ۸ روستای ایران در مسیر جهانی شدن خبر داد. آقای فاطمی گفت: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، اولویت بندی گردشگری، بهداشت، ایمنی و امنیت از جمله معیارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در انتخاب روستاهای هدف گردشگری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد