Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@11:28:41 GMT

تسهیلات جدید سربازی برای هنرستانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۰۹۸۱

تسهیلات جدید سربازی برای هنرستانی‌ها

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح اظهار کرد: در دوران سربازی از مهارت‌ها و توان فارغ التحصیلان هنرستان‌ها متناسب با تخصصی که دارند بهره گرفته می‌شود و پس از پایان دوره خدمت سربازی، گواهی معتبر در کنار کارت پایان خدمت به آنان ارائه خواهد شد و از حمایت‌های قرارگاه مهارت‌آموزی برای فعالیت در حوزه موردعلاقه خود برخوردار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سردار موسی کمالی اظهارکرد: در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه که با حضور نمایندگانی از نیروهای مسلح و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و ... برگزار شد، مساله پیوند آموزش‌وپرورش و نیروهای مسلح و نیز آموزش‌های قبل از اعزام به سربازی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد تا توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان پسر در دوره سربازی بیشتر استفاده شود.

وی افزود: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد تا این افراد در حوزه مورد تخصص خود فعالیت کنند و هم بتوان استفاده بهتری از مهارت و دانش آنان کرد.

کمالی بابیان اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند که فضا برای خدمت سربازی دانش‌آموزان هنرستانی وجود ندارد، اظهار کرد: این تصور در حالی مطرح می‌شود که ظرفیت‌های زیادی برای دوران سربازی این افراد در نیروهای مسلح وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آماری که ما در اختیار داریم در حال حاضر ۹۴۵هزار دانش‌آموز در۲۰۳رشته در۶۹۶۱هنرستان کشور در حال تحصیل هستند که ۶۳درصد از آنان، معادل ۵۹۵هزار نفرشان را دانش آموزان پسر شامل می‌شوند که باید تکلیف سربازی‌شان را مشخص کنند.

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح ادامه داد:‌ در همین راستا نیز برای سربازی این افراد برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و بنا شد تا در دوران سربازی از مهارت‌ها و توان این افراد متناسب با تخصصی که دارند بهره گرفته شود و پس از پایان دوره خدمت سربازی هم گواهی معتبر در کنار کارت پایان خدمت به آنان ارائه خواهد شد و از حمایت‌های قرارگاه مهارت‌آموزی برای فعالیت در حوزه موردعلاقه خود برخوردار خواهند بود.

وی بابیان اینکه در سال قبل۱۸۰هزار دانش‌آموز هنرستانی موفق به اخذ مدرک دیپلم شده‌اند، گفـت:‌ این تعداد بین ۱۴۵۰تا ۲۰۰۰ساعت آموزش مهارت دیده‌اند که اگر وارد دانشگاه هم شوند طبیعتاً این آموزش‌ها بیشتر هم خواهد شد و طبیعی است که نباید از این توان و پتانسیل موجود در دوره سربازی صرف ‌نظر کرد. به همین دلیل هم ما به دنبال این هستیم تا این افراد آموزش‌های دوران تحصیل خود را در دوره سربازی اجرایی کنند تا هم مدت سربازی موجب فراموشی این مهارت نشود و هم در این دوره فضای کافی را در اختیار داشته باشند.

سردار کمالی از برنامه‌ریزی برای ساماندهی اطلاعات این افراد نیز خبر داد و گفت: بنا شد در قالب طرح «قدر» اطلاعات این افراد از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا جمع‌آوری و ثبت شود تا در هنگام اعزام به سربازی از همان ابتدا در تقسیم‌بندی و یگان‌های این افراد موارد لازم مدنظر قرار بگیرد

 

بیشتر بخوانید: برداشته شدن اجبار «تراشیدن موی سر» در سربازی کچل کردن از سربازی حذف شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان دیپلم سربازی نیروهای مسلح برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین دوره آموزش ایچیموکو در نکوموکو
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • زنجان؛ میزبان اردوی دوستی کشور
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی
  • آغاز اردوی دوستی کشوری باحضور۴۰۰مربی هلال احمر به میزبانی زنجان
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم