Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@22:27:14 GMT

ردپای شهر روی بوم‌

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۱۲۰۷

ردپای شهر روی بوم‌

نزدیک به چهار سال است که نمایشگاه برگزار نکرده‌ام. البته در این چند سال کار انجام داده‌ام ولی به خاطر جابه‌جایی گالری اعتماد که چند سالی زمان برد، صبر کردم تا نمایشگاه جدیدم را در آن افتتاح کنم. این‌بار نمایشگاهم با آثار قبلی‌ام کمی تفاوت دارد و موضوع نقاشی‌هایم باد است. شهره مهران یک روز به‌صورت کاملاً اتفاقی که در شهر قدم می‌زدم بادی وزید و مقنعه دانش‌آموزانی که از مدرسه بیرون می‌آمدند، به سمت صورت‌هایشان برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لباس مردم هم بر اثر وزش باد حالت دیگری می‌گرفت؛ همین‌طور بادی که در پارچه‌ها یا پرچم‌ها می‌پیچید و چین و شکن‌ها را عوض می‌کردند. حس خاصی از این تصاویر به من دست داد و همین نکته باعث شد تابلوهای جدیدم حس باد داشته باشند. صحنه‌های کارهای من همه شهری هستند. در همه آنها حضور باد کاملاً حس می‌شود. سعی کردم فیگورها ساکن باشند تا حرکت باد حس شود. خوشبختانه در مراسم افتتاحیه افراد زیادی آمدند حتی کسانی که من نمی‌شناختم شان و وقتی با من صحبت می‌کردند کاملاً مشخص بود که با آثار رابطه برقرار کرده‌اند.
روش کار من به این شکل است که اول در سطح شهر از سوژه‌هایم عکاسی می‌کنم و بعد با خیال خودم نقاشی آنها را می‌کشم. البته گاهی عکاسی در شهر برایم دردسر ساز است. مثلاً وقتی از دانش‌آموزان عکس می‌گرفتم مسئولان مدارس به من اعتراض می‌کردند. اما به هر طریقی هست عکس‌هایم را می‌گیرم. اگر از ابتدا کارهای مرا مرور کنید از اول اصلاً فیگور انسان در آثارم وجود نداشت. گاهی اتفاقاتی در اطرافمان می‌افتد که خیلی خاص هستند. چیزهایی که فقط مال شهر ما است. مثلاً اولین نمایشگاه من مربوط به زمانی بود که فروش سیگار خارجی در ایران ممنوع شده بود و بقالی‌ها غیر مستقیم به مردم اعلام می‌کردند سیگار وینستون دارند. بخشی از کارتون وینستون را روی درخت جلوی مغازه آویزان می‌کردند و این نشانه فروش سیگار خارجی بود. من هم از آن تابلو کشیدم و نمایشگاه اولم را اینگونه برگزار کردم. یا دوره‌ای که تازه شروع کرده بودند به کشیدن عکس شهدا روی دیوار شهر. من هم یک‌سری مناظر از شهر انتخاب کردم که به‌صورت نقاشی در نقاشی شده بود. همه این تصاویر ویژگی‌هایی از شهر ما بود؛ ویژگی‌هایی که هنوز هم وجود دارند./ایران جمعه

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در   ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

جاودان افزود: این غرفه  ها دو روز ادامه دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲  جهت بازدید عموم مردم دایر است .

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی