Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مکس بلومنتال» نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی اعلام کرد، واشنتگتن تلاش کرد بر تظاهرات لبنان تأثیر بگذارد اما شکست خورد.

بلومنتال در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد، شکست آمریکا در اصل به «قدرت حزب‌الله و پشتیبانی مردمی از آن» بازمی‌گردد، با استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر «دولت آمریکا ممکن است حزب‌الله را در داخل دولت تضعیف کرده باشد اما این معنای تضعیف آن به عنوان چهره مقاومت لبنان نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکا و وزیر خارجه‌اش «مایک پامپئو» می‌خواهند تظاهرات در لبنان به تظاهرات علیه حزب‌الله، تظاهرات در عراق به تظاهرات علیه ایران تبدیل شود.

بلومنتال ضمن اعلام اینکه دولت آمریکا حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» را وارد تظاهرات و آن تحرکرات مردمی را سیاسی کرد، گفت، جعجع از بزرگترین مفسدان است، مشارکت وی در تظاهرات ضد فساد مسخره است و نشان‌دهنده وجود دستورکارهای مشخص در این زمینه است.

وی تأکید کرد: آمریکا و متحدانش فشارها علیه حزب‌الله را افزایش می‌دهند و هنوز از همه سلاح‌های خود علیه این جنبش استفاده نکرده‌اند.

بلومنتال در ادامه گفت، آمریکا با هدف سرزنش ایران و حزب الله دنبال بهره‌برداری از تظاهرات از طریق متحدانش بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس است، این امری تأسف‌آور است زیرا دلیل تظاهرات لبنان مطالبات مشروع مردمی ناشی از رنج بود.

عراق

وی درباره اوضاع عراق نیز گفت: تلاش برای تحریف تظاهرات بخشی از حملات بی‌سابقه آمریکا بر عراق بود؛ دستورکارهای آمریکا در عراق فعلا مشخص نیست، این کشور تلاش می‌کند بار دیگر به عراق بازگردد اما نمی‌تواند به صورت مستقیم آن را انجام دهد.

بلومنتال ادامه داد، دولت آمریکا نمی‌خواهد عراق و سوریه به عظمت اقتصادی پیشین خود بازگردند؛ مشاوران اقتصادی کنگره تأکید کرده‌اند باید با جلوگیری از برداشت نفت توسط سوریه، جلوی بهبود وضعیت این کشور را گرفت.

وی در پایان گفت، دولت آمریکا در حال حاضر بر روی سوریه متمرکزتر شده است و علیرغم آنکه این کشور در براندازی دولت سوریه با جنگ نیابتی شکست خورده اما می‌خواهد موقعیت خود را در این کشور حفظ کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند.

«شرایط مبهم است.» این واکنش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیل فضای بعد از حمله گسترده سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل است .

سیدمحمد صدر ضمن اینکه اقدام سپاه برای حمله موشکی به اسرائیل را مناسب ارزیابی می‌کند، می‌گوید آمریکا به دنبال جنگ با ایران است.

او همچنین این نکته را اضافه می‌کند که نه تنها خود آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست بلکه این توصیه را به اسرائیل هم دارد و بر همین اساس احتمال می‌دهد که پاسخ‌ها ادامه‌دار نخواهد بود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانید:

****

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در تحلیلی از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل، گفت: حمله ایران به اسرائیل اقدام بسیار مناسبی بود چراکه برابر اقدامی که اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داده بود، آنهم مکانی دیپلماتیک بود، اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود بنابراین باید پاسخ مناسبی داده می‌شد که این اقدام صورت گرفت.

اگر اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند

وی افزود: البته در حال حاضر اعلام شده که فعلاً ایران به این عملیات ادامه نخواهد داد اما چنانچه اسرائیل عکس‌العملی نداشته باشد، احتمالاً دیگر ادامه‌ای نخواهد داشت.

این تحلیلگر سیاست خارجی گفت: این نکته مهمی است که همه برنامه‌های اسرائیل در این مدت بر مبنایی قرار داشته که تلاش کند میان ایران و آمریکا جنگ ایجاد کند چراکه خودش می‌داند توان مقابله با ایران را ندارد، البته اخبار و اطلاعات تا این لحظه گویای این مورد است که آمریکا فعلاً به دنبال جنگ با ایران نیست.

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

صدر ضمن تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، تصریح کرد: توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند، بنابراین با توجه به این قضایا فعلاً معلوم نیست که چه اتفاق خاصی خواهد افتاد و شرایط بسیار مبهم است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست
  • مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد