Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@04:50:00 GMT

قطع برق ۱۷ مرکز حساس و حیاتی شیراز

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۱۳۸۹

قطع برق ۱۷ مرکز حساس و حیاتی شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر فضل اللهی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: دومین رزمایش به کار گیری برق مولد‌های برق اضطراری مناطق حساس، حیاتی و مهم با شعار پدافند غیر عامل مقاومت، بازدارندگی با رونق تولید در سطح شهر شیراز اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دومین رزمایش قطع برق مراکز حیاتی و حساس در ۱۷ مرکز و با همکاری استانداری فارس، مدیریت پدافند غیرعامل استان فارس، فرمانداری شیراز و سایر دستگاه‌های مرتبط، انجام شده است.

 فضل اللهی با بیان اینکه هیچ یک از مراکز تعیین شده، نسبت به اجرای این رزمایش اطلاع نداشتند، گفت: این مراکز شامل بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، صدا و سیمای مرکز فارس، استانداری فارس، مخازن و پمپ‌های آب و برخی واحد‌های صنایع بود.

او با یادآوری اینکه در اولین رزمایش برق ۱۲ مرکز حساس قطع شده بود، گفت: فلسفه اجرای این رزمایش، اطلاع از میزان آمادگی مراکز حساس و مهم در صورت مواجهه با قطع برق به هر دلیلی، است.

این مقام مسئول افزود: با وجود تلاش صنعت برق برای تامین برقی پایدار و مطمئن در همه طول سال، امکان دارد به دلیل وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی و حتی بروز مشکلات ناشی از بدافزار‌ها و اقدامات امنیتی، برق مراکز حساسی تولیدی، صنعتی و خدماتی قطع شود.

فضل اللهی ادامه داد: تمام مراکز حساس، مهم و حیاتی باید با تامین دیزل ژنراتور مناسب، زمینه تامین برق مورد نیاز خود را تا ۷۲ ساعت در صورت مواجهه با قطعی برق داشته باشند.

او گفت: در این رزمایش نیرو‌های عملیاتی این شرکت با حضور در مراکز تعیین شده، با مشارکت در عملیات قطع برق، نظارت لازم را بر نحوه تامین برق این مراکز با استفاده از دیزل ژنراتور، انجام داده و گزارش‌های خود را ارائه دادند.

فضل اللهی با بیان اینکه اکثر مراکز حساس و مهم مشارکت داده شده در این رزمایش، آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط اضطراری دارند، گفت: نتایج نهایی رسما به مدیریت پدافند غیرعامل استانداری فارس و فرمانداری شیراز و وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

پدافند غیر عامل مجموعه‌ای از اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود
انتهای پیام/م

دومین رزمایش قطع برق در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق رزمایش پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۸۰۴ تردد خودرو در جاده‌های فارس ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد افزایش داشته است.
احمدی اعلام کرد: اوج تردد‌ها در ساعت ۱۱ تا ۱۲ بوده است و بیش‌ترین تردد به ترتیب در جاده‌های شیراز- مرودشت، سپیدان_شیراز، شیراز_دشت ارژن، شیراز_کوار، سروستان_شیراز، مرودشت-سعادتشهر، دشت ارژن_ قائمیه و آزادراه اصفهان-شیراز ثبت شده است.
احمدی افزود: از کل تردد‌ها، ۹ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بیان کرد: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته هم، ۱۳۶ هزار و ۹۴۲ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۷ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۹ هزار و ۸۱۵ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.
حمید احمدی همچنین در خصوص ثبت تخلفات رانندگی هم گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۳۲ مورد تخلف سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در جاده‌های استان ثبت شده است، که بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی شیراز) با هزار و ۵۰۶ تخلف بوده است.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز
  • تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در فارس
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • خطر بیخ گوش ماست
  • برنامه جام حذفی اعلام شد | زمان بازی حساس پرسپولیس برابر گربه سیاه
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است