Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعاتی پس از دستور برای مقابله با «خرابکارانی که (در جریان اعتراضات خیابانی) مسیر‌های ارتباطی را مسدود می‌کنند»، مقامات عراقی از بازگشایی همه مسیر‌های پایتخت خبر دادند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرلشکر ستاد «قیس المحمداوی» فرمانده ارتش عراق در بغداد، امروز پنجشنبه از بازگشایی همه راه‌های مسدود شده به دست معترضان در پایتخت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، المحمداوی که خودش هفته گذشته به میان معترضان رفت و ضمن حمایت از خواسته‌های مردم بر مسالمت‌آمیز ماندن اعتراضات تأکید کرده بود، گفت، همه مسیر‌های بغداد باز است و «پایتخت امروز شاهد قطع مسیر نبود که تردد هم‌وطنان را مختل کند».


سرلشکر ستاد، المحمداوی

 

صبح امروز عبدالکریم خلف سخنگوی نظامی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از صدور دستور برای مقابله با «خرابکاران» در اعتراضات خیابانی مردم خبر داده و گفته بود «به نیروهای امنیتی (ارتش و پلیس) دستور داده شده که فوراً قانون اجرا شود... این دستور شامل بازداشت خرابکارانی است که راه‌ها را مسدود می‌کنند. این افراد به دستگاه قضایی تحویل خواهند شد». 

بغداد در روزهای گذشته شاهد تقابل نیروهای امنیتی با معترضانی بود که مسیرهای اصلی پایتخت و همچنین پل رود دجله را که از مرکز شهر می‌گذرد، مسدود کرده بودند. با این اقدام، ارتباط دو بخش بغداد قطع می‌شود.

المحمداوی همچنین اعلام کرد که «پل شهداء که دیشب بازگشایی شد شاهد ترافیک بالایی است».

طبق گزارش‌های خبری ظاهرا هنوز سه پل اصلی الجمهوریه، السنک و الاحرار در بغداد که ما بین تظاهرات‌کنندگان و منطقه سبز بغداد است، مسدود است. منطقه سبز محل استقرار بسیاری از نهادهای دولتی و همچنین سفارتخانه‌هاست.

میدان التحریر در بغداد یکی از محل‌های اصلی تجمع معترضان در پایتخت است. شمار معترضان هر روز عصر در آن بیشتر می‌شود.

معترضان دهها مسیر ارتباطی در بغداد و استان‌های دیگر در میانه و جنوب عراق را بسته‌اند و تلاش می‌کنند با قطع مسیرها دولت را به استعفا وادار کنند. عبدالمهدی پیشتر اعلام کرده که آماده استفعاست مشروط به آنکه احزاب سیاسی برای فرد جایگزین، به توافق برسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پایتخت عراق ارتش عراق فرمانده ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی

ایسنا/گلستان مدیرکل مدیریت بحران گلستان از بازگشایی همه محور مواصلاتی مسدود شده بر اثر سیلاب در استان خبر داد و افزود: سامانه جدید بارشی از امشب وارد استان می‌شود.

نعمت‌اله حاجی‌زاده در گفت وگو با ایسنا آخرین وضعیت استان گلستان پس از بارش‌های اخیر را تشریح و اظهار کرد: در پی ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش قابل توجه باران در استان‌های همجوار گلستان «سمنان و خراسان شمالی»، برخی محورهای استان از شامگاه روز گذشته «دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳» مسدود شد.

وی با بیان اینکه به دلیل وقوع سیل در حوزه دشت خراسان شمالی «محور جنگل گلستان به سمت مشهد مقدس» و اواخر دیشب محور اصلی گنبدکاووس - کلاله در محل پل بایلر مسدود شد، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی راهداران پاکسازی شده و تردد همه نوع وسایل نقلیه در این مناطق نیز برقرار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از ورود سامانه جدید بارشی به استان گلستان از ساعات پایانی امشب خبر داد و افزود: این پدیده مناطق ساحلی استان و دریای خزر را تا روز پنج شنبه «۹ فروردین ۱۴۰۳» تحت تأثیر قرار می‌دهد که به همین منظور هشدار سطح نارنجی برای هرگونه فعالیت دریانوردی، صید و صیادی نیز صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه میهمانان نوروزی و گردشگران حتماً به هشدارهای صادر شده از سوی سازمان هواشناسی و دیگر مراجع ذیصلاح توجه کرده و برنامه‌های خود را بر اساس این هشدارها تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در تعطیلات نوروزی تردد در محورهای مواصلاتی را با چالش روبرو می‌کند، تجاوز از سرعت مطمئنه و استراحت رانندگان بوده که باید نسبت به این مسأله برنامه داشته باشند تا سلامت جان خود و سرنشینان را تأمین کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی در استان گلستان برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و گردشگران، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان به عمل آمده است تا هموطنان سفرهای ایمن و آسوده را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • آغاز بازگشایی محور مسدود شده خلخال- پونل
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • عملیات بازگشایی راه خلخال به پونل آغاز شد
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • بازگشایی تمامی محورهای استان گلستان؛ لغزندگی جاده‌ها
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • بازگشایی محور جنگل گلستان - چمن بید
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد