Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر (عسلویه، کنگان، دیّر، جم)  بیان کرد: دشمنان ملت ایران و در رأس آن‌ها آمریکا با مثلث جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی فشار‌های بی سابقه‌ای در یک سال گذشته به ملت ایران تحمیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امروز شاهدیم که با ایستادگی و مقاومت مردم و تلاش‌ها و تدابیر اندیشیده شده، تحریم‌های تکراری و جدید آمریکا موجب اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نمی‌شود و بازار ارز و کالا از آرامش برخوردار است و همه این‌ها نشان می‌دهد که امروز از فشار تحریمی آمریکا به کمک مقاومت ملی و اتکاء به تولید داخلی و توان متخصصین داخلی عبور کرده ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در شرایطی که آمریکا و ایادی اش تلاش می‌کنند با فشار به ملت ایران مانع از روند رشد و توسعه کشور شوند، با تلاش همه مسئولان نظام، سه قوه و نهاد‌های مختلف و مقاومت و ایستادگی مردم توانستیم از شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم و امروز وضعیت کشور در همه بخش‌ها به مراتب بهتر از سال گذشته است.

واعظی عنوان کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها از مواضع خود عقب نشینی کرده‌اند و از ۱۲ شرط وزیر خارجه این کشور برای مذاکره دیگر خبری نیست و امروز این ایران است که برای مذاکره شرط تعیین می‌کند و این نشان از اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

او با بیان اینکه هدف گذاری آمریکا برای فشار حداکثری به ملت ایران به بن بست رسیده است، گفت: البته همچنان مزاحمت‌هایی برای ملت ایران ایجاد می‌کنند، اما تردید ندارم که هدف آن‌ها محقق نمی‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت حفظ همبستگی و اتحاد ملی در شرایط امروز جامعه، افزود: کلید برون رفت از مشکلات، افزایش تولید داخلی و اتکا به داخل است و باید برای تولید بیشتر در همه بخش‌ها تلاش کنیم.

واعظی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر برای صادرات، تاکید کرد: افزایش صادرات و یافتن بازار‌های صادراتی جدید در منطقه و جهان می‌تواند به توسعه کشور کمک کند و در کنار اتکاء به داخل، تعامل با دنیا منجر به رونق کشور خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به سیاست دولت و مسئولان در حمایت همه جانبه از تقویت بخش خصوصی بیان کرد: دولت تا جایی که ممکن است باید از تصدی گری دست بردارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور در شرایط جدیدی قرار دارد، گفت: پیغام‌های مختلفی از مقام‌های کشور‌ها برای تغییر شرایط دریافت می‌کنیم. نگاه دولت و نظام به برقراری روابط دوستانه و مسالمت آمیز با همسایگان در منطقه و کشور‌های دوست در جهان است.

واعظی افزود: روابط با کشور‌های همسایه بسیار خوب است البته ممکن است با یکی، دو کشور منطقه مشکلاتی وجود داشته باشد که به روابط مستقیم دوجانبه ربطی ندارد و به خاطر ظلم به برخی کشور‌های مسلمان منطقه است.

او با اشاره به طرح ابتکاری صلح هرمز که رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد و به کشور‌های منطقه نیز تحویل شده است، بیان کرد: ذات این طرح و پیام رئیس جمهور ایران این است که جمهوری اسلامی آمادگی دارد در سایه صمیمیت و همکاری و در کنار کشور‌های منطقه مشکلات منطقه را حل و فصل کند نه اینکه کشوری از بیرون منطقه با ادعای حل و فصل مشکلات وارد منطقه شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و گام‌های جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات برجامی به علت بی تعهدی طرف‌های برجام، اشاره کرد و گفت: تلاش بسیار گسترده‌ای شد که بتوانیم شرایطی به وجود آوریم که تحریم‌ها برداشته شده و همه طرف‌ها بتوانند از دستاورد‌های برجام بهره‌مند شوند. برجام یک توافق بین المللی است که همه طرف‌ها باید از آن بهره‌مند باشند و نمی‌شود که طرف مقابل به اهداف خود برسد، اما ایران از آن بهره‌مند نباشد.

واعظی با بیان اینکه برای تامین منافع مردم گام‌هایی را برای نشان دادن عزم خود برداشته ایم، افزود: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران امروز برداشته شده که مسئولان بلندپایه اروپا و آمریکا از این اقدام ابراز نگرانی می‌کنند در حالی که باید به خودشان بازگردند و ببینند که شروع کننده این شرایط چه کسی بوده است.

او با تاکید بر اینکه ایران به دنبال بر هم زدن برجام نیست، عنوان کرد: اقدام‌های ایران همراه با حسن نیت و تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و در صورتی که طرف‌های برجام به ویژه اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، همه گام‌های برداشته شده قابل برگشت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان ملت ایران باید بدانند چه با تحریم چه بدون تحریم چه با فشار حداکثری و چه بدون فشار حداکثری ما دست از توسعه و آبادانی کشور برنخواهیم داشت.

واعظی همچنین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توسعه استان بوشهر و شهرستان‌های جنوبی استان، گفت: گام‌های بزرگی برای توسعه استان برداشته شده، طرح‌های متعددی در شهرستان‌های مختلف استان در مرحله اجرا قرار دارد که می‌تواند به توسعه و شکوفایی بیشتر این استان بیانجامد.

او افزود: با وجود مشکلات اقتصادی دولت که ناشی از تحریم‌های آمریکاست، مقید به اجرایی و عملیاتی کردن قول‌های رئیس جمهور به مردم استان در سفر‌های استانی هستیم و اعتبارات استانی به طور کامل برای توسعه استان تخصیص خواهد یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور، ساخت بندر کنگان، ساخت بیمارستان در جنوب استان، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و حل مشکل آلودگی محیط زیستی در شهرستان‌های جنوب استان را از موضوعات مهم قابل پیگیری برای منطقه عنوان کرد و گفت: کار‌های خوبی در این منطقه تاکنون صورت گرفته که همچنان ادامه خواهد یافت و برای تکمیل و بهره برداری ازطرح‌های در دست اقدام نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مردم منطقه از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

پیش از سخنان رئیس دفتر رییس جمهور، استاندار بوشهر، فرماندار شهرستان عسلویه به نمایندگی از فرمانداران شهرستان‌های جنوبی و نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تشریح وضعیت استان و شهرستان‌های کنگان، دیر، عسلویه و جم و بیان مشکلات در این منطقه، کمک دولت برای حل مشکلات و تکمیل طرح‌های در دست اجرای منطقه را خواستار شدند.

انتهای پیام/ک

دولت باید از تصدی گری دست بردارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیات دولت اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است

رئیس‌جمهور گفت: تمام همت مسئولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن طور که وعده داده شده است، اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم، سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌کنم از شهدای گرانقدر استان سمنان و ادای احترام می‌کنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند.

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مساله مهم تأمین آب در سمنان شد. البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است. از همه مدیران استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: از این‌که نمی‌توانم به همه شهرها و بخش‌ها و روستاها سفر کنم عذرخواهی می‌کنم. به برخی از شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی که نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 745654

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند