Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:45:06 GMT

اخذ سند مالکیت 38 پلاک ثبتی موقوفه در سربیشه

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۳۵۱۲

اخذ سند مالکیت 38 پلاک ثبتی موقوفه در سربیشه

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه سربیشه با بیان اینکه سند مالکیت 38 پلاک ثبتی موقوفات، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیز اخذ شده است، گفت: 500 میلیون ریال مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی وصول شده است.

حجت الاسلام حسین رحیمی، امروز 16 آبان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت وقف جدید در شهرستان سربیشه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی گفت: همچنین در این مدت نیز 15 پرونده از اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع تکمیل، تایید نهایی و بروزرسانی شده است.
 

به گزارش ایسنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه تصریح کرد: امسال یک انجمن یاوران وقف در شهرستان راه‌اندازی شده و سه نشست صنفی نیز با هدف ایجاد وقف جدید برگزار شده است.
 

وی ادامه داد: سازمان اوقاف با نگاه عمران و آبادانی به کمک هیأت امنای متعهد نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب طرح‌های جامع و پیاده سازی طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه را با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اداره می‌کند.
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه خاطرنشان کرد: ساخت شبستان اصلی امامزاده بی بی زینب خاتون(س)، آغاز عملیات عمرانی هشت باب سوئیت در جوار امامزاده بی بی زینب خاتون(س)، ساخت یک باب سوئیت در مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل(ع)، افتتاح دفتر و مرکز افق در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، اجرای فنداسیون زائرسراهای امامزادگان علوی چنشت، سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات و اخذ مجوز مزرعه پرورش شتر و اجرای فنداسیون مجتمع فرهنگی مذهبی فدک شهرستان در حال انجام است.
 

رحیمی اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن، اجرای مسابقات حفظ قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن، اجرای مسابقات مدیحه سرایی، اذان و ابتهال، اجرای محافل انس با قرآن، برگزاری نشست‌ها و تجلیل از نخبگان قرآنی و برگزاری مسابقات استانی قرآن در شهرستان انجام شده است.
 

وی با بیان اینکه وقف‌ها باید در راستای نیاز روز جامعه باشد، یادآور شد: شهرستان سربیشه نیاز به وقف‌هایی در موضوعات تهیه جهیزیه، ترویج فرهنگ ازدواج آسان، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی بضاعت، کمک هزینه درمان بیماران بی بضاعت، جهت اقامه عزاداری ائمه اطهار(ع)، جهت موالید ائمه اطهار(ع)، جهت اطعام بزرگداشت عید سعید غدیرخم، حوزه‌های علمیه، تامین تجهیزات کمک آموزشی برای دانش‌آموزان و جهت فقرا و مساکین دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه فردا ۳۰ فروردین‌ماه روز بناها و محوطه‌های تاریخی جهانی نام‌گذاری شده است، اظهارداشت: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت این روز، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت این روز جهانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، قدردانی از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه هانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

ثابت اقلیدی در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید گفت: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انواع تزئینات آجری، نحوه اجرای تزئینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجرپزی در شیراز و اساتید سنتی آجرتراش ابزارها و نحوه انتقال هنر آجرکاری می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز گردهمایی ۳۰۰ نفر همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس هم نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081056 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • ۳۷خودرو در اجرای طرح امنیت اجتماعی یاسوج به پارکینگ منتقل شدند
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است