Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگویی در خصوص جلسه امروز شورای حکام پیرامون گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: جلسه امروز شورای حکام یک پیش جلسه برای جلسه اصلی که فردا قرار است برگزار شود است. البته این جلسه مسئله جدیدی نیست و هر چند وقت یک بار برای بررسی مسائل ایران برگزار می شود و غریب آبادی نماینده دائمی ایران در اتریش نیز در جلسه شرکت می کند  و مواضع ایران را تشریح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌گونه که آقای صالحی گفت ما با ماشین های جدید که در گام سوم فعال کرده ایم و حدود ۱۵ نوع هستند، کار غنی سازی را انجام داده‌ایم.  امروز هم کار «فردو» به انتها رسید و در کنار اینکه چهار آبشار به ظرفیت ها افزوده شده، چیزی بیش از ۷۰۰ سو نیز افزوده می شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: در مجموع ما ۹۵۰۰ سو ظرفیت خواهیم داشت که چیزی نزدیک به ظرفیت قبل از برجام است.

کمالوندی تصریح کرد: البته ظرفیت امروز چیزی حدود ۴۰۰ سو بیشتر از قبل از برجام است اما ماشین ها به کار گرفته شده از نوع جدید هستند و هرچه بیشتر برویم، برداشتمان نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در کنار این دانشی که به ما می رسد، کمک می کند تا کیفیت و کارایی این دستگاه ها را افزایش دهیم، اظهار داشت: حدود دو تن (دو هزار کیلو)  گاز «هگزا فلوراید» از سایت شهید احمدی روشن به سایت فردو منتقل کردیم، تولیدی است که از پسماندهای سال‌های گذشته داشته ایم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما چیزی حدود ۲۵ تن تولید از محل پسماندها داشتیم که کار بسیار بزرگی است در شرایطی که ما دسترسی به کیک زرد نداریم، افزود: از این ۲۵ تن، دو تن را به سایت فردو منتقل کردیم و این بدان معناست که در ۵-۶ سال آینده می‌توانیم از همین محل تولید از پسماند، نیاز سایت فردو را تأمین کنیم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: این کار به لحاظ اقتصادی و استراتژیک بسیار قابل توجه است و من از این طریق، خبر را به اطلاع مردم ایران می‌رسانم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • رئیسی: خطای صهیونیست‌ها در تعرض به خاک ایران چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود