Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@02:52:14 GMT

عبدالوند: کسب مدال جهانی الکی نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۳۲۲

به گزارش ایلنا، شادی عبدالوند بازیکن تیم ملی بانوان در گفت وگو با ایلنا گفت: درخشش تیم ۳×۳ دانشگاه آزاد در لیگ جهانی دانشجویان افتخار بزرگی بود که آن را به تک تک بازیکنان این تیم صمیمانه تبریک می گویم. بچه ها عملکرد خوبی در چین داشتند، ضمن اینکه این تیم مربی بسیار خوبی مانند آزاده زمانپور را هم همراه خود داشت که از مربیان با دانش و زحمتکش بسکتبال سه نفره محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه برخی عنوان می کنند که مسابقات دانشجویان سطح بالایی نداشت که این اظهارات به نظر من اصلا منصفانه نیست. فیبا نگاه ویژه ای در سالهای اخیر به بسکتبال ۳×۳ داشته و این رقابت ها هم با عنوان لیگ جهانی در سطح بالایی برگزار شد. دست بچه ها دردنکند، چون من می دانم که کسب مدال جهانی الکی نیست.

او در پاسخ به این پرسش که پیش از آغاز مسابقات آیا فکر می کردید نماینده ایران روی سکو برود؟ توضیح داد: راستش را بخواهید فکر نمی کردم بچه ها روی سکو بروند و این  افتخار بزرگ دیگری بود که به بسکتبال بانوان ایران افزوده شد. البته این تیم سال گذشته هم نایب قهرمان آسیا شد. همانطور که می دانید مدتهاست فدراسیون جهانی به بسکتبال ۳×۳ اهمیت زیادی می دهد. در ایران هم با حضور آقای کسایی پور و خانم کاکاونپور، برنامه ریزی های منسجم و دقیق و خوبی در کمیته سه نفره دیده می شود و ما می توانیم پیشرفت های زیادی در بسکتبال ۳×۳ داشته باشیم. البته این مستلزم کار بیشتر و برپایی اردوهای با کیفیت است. در همین تیم دانشگاه آزاد بازیکنانی مثل شیدا شجاعی و کیمیا یزدیان از جام جهانی امیدها حضور داشتند و در عین جوانی حالا بازیکنانی با تجربه هایی ارزشمند محسوب می شوند. 

نخستین مدال آور جهانی تاریخ بسکتبال ایران با انتقاد از کم توجهی به بسکتبال دختران در ایران ادامه داد: متاسفانه هنوز توجه لازم به بسکتبال بانوان ایران دیده نمی شود. دیدید که بانوان در جام های جهانی حضور یافتند و حالا تیم دختران دانشگاه آزاد هم یک مدال ارزشمند جهانی برای کشورمان کسب کرد. اتفاقاتی که در بخش آقایان تا کنون نیفتاده اما من نمی دانم دختران ایران دیگر باید چطور خود را ثابت کنند  که به آنها توجه شود؟! حتی در لیگ داخلی هم به پسرها بیشتر توجه می شود. تمام تیم هایی که در همین مسابقات دانشجویان حضور یافتند، ایونت های متعددی را پشت سر گذاشتند ولی ما اینجا فقط یک جام فرمندکاپ را برگزار می کنیم. به این ترتیب خودتان می توانید قضاوت کنید. من نمی گویم بسکتبال بانوان ایران پیشرفت نمی کند، چون دختران ما پشتکار بسیار بالایی دارند اما می توان به این پیشرفت سرعت بیشتری بخشید. 

شوتینگ گارد تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در پاسخ به این پرسش که آیا پس از افتخارآفرینی شما در جام جهانی ۳×۳ هلند و کسب مدال برنز مهارت های فردی که اتفاقی تاریخی برای ورزش بانوان ایران محسوب می شد، فدراسیون به نحو شایسته از شما قدردانی کرد؟ گفت: متاسفانه وقتی از جام جهانی به ایران بازگشتیم فدراسیون بسکتبال حتی یک لوح یادبود به من نداد! تنها در یک مراسم دو کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی به من اهدا کردند که خود هم خبر نداشتم، وگرنه اصلا قبول نمی کردم. این پول حتی برای تهیه یک جفت کتانی ما هم کافی نیست. کفش هایی که برای استفاده در مسابقات می خریم، مبلغی حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان برای ما هزینه دارد. به هر حال این چیزها برای من مهم نیست ولی امیدوارم از بازیکنان جوانی که افتخار آفرینی می کنند، مثل همین تیم ۳×۳ دانشجویان به نحو شایسته و در خور شان آنها قدردانی شود، چون این کار انگیزه های آنها را بالا می برد.  

بازیکن فصل پیش تیم هیرو با انتقاد از وضع بد مالی بانوان بسکتبالیست ایران ادامه داد: متاسفانه در لیگ هم هر جا می رویم حق کامل ما را نمی دهند. از اردیبهشت ماه و پایان سوپرلیگ بسکتبال باشگاه هیرو ۵۰ تا ۶۰ درصد پول بازیکنان فصل پیش را نمی دهد. این در حالی است که در لیگ آقایان بازیکنان دریافت هایی معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی دارند و مبالغی که بانوان می گیرند اصلا با این رقم ها قابل مقایسه نیست. 

عبدالوند درباره حضور در تیم شهرداری گرگان اظهار کرد: من اولین بازیکنی بودم که با تیم گرگان به توافق نهایی رسیدم و چند بازیکن را هم به باشگاه پیشنهاد کردم. خوشحالم که باشگاه شهرداری این بازیکنان را جذب کرد. خوشبختانه تینا عیسائیان هم به ایران بازگشت و در حال نهایی کردن قرارداد خود با شهرداری گرگان است. هرچند همه جا به بسکتبال مردان بیش از زنان

توجه می شود اما امیدوارم اینجا با بازیکنان خوبی که داریم و با  مربی خوبی مثل نیکا بیک لیک لی نتایج خوبی هم بگیریم. 

او همچنین درباره این که با توجه به لغو مسابقات دیویژن B آسیاکاپ آیا ممکن است شما در مسابقات انتخابی بین قاره ای برای تیم ملی ۳×۳ ایران بازی کنید؟ تصریح کرد: بدون شک آرزوی هر ورزشکاری کمک به تیم ملی کشورش است اما باور کنید از حالا نمی توانم بگویم در آن مسابقات هستم یا نه. 

عبدالوند همچنین درباره شانس صعود بانوان ایران به المپیک ۲۰۲۰ گفت: ببینید کشورهایی مثل فرانسه و رومانی سالهاست برای بسکتبال ۳×۳ خود برنامه ریزی منظم و سرمایه گذاری زیادی دارند و اینکه ما بخواهیم خودمان را از حالا با آنها مقایسه کنیم، به نظر من منصفانه نیست. همین تیم ژاپن که قهرمان زیر ۲۳ ساله های جهان شد وقتی دو سول پیش با ما بازی می کرد ۱۱ بر ۲ عقب افتاد! اما آنها در این مدت دست به کارهای گسترده ای زدند. بسکتبال ۳×۳ را در اولویت های خود قرار دادند. سرمایه گذاری مناسبی روی آن انجام دادند و مربی خارجی بسیار خوبی هم آوردند. سرانجام هم مزد کارهای خود را گرفتند. درباره بسکتبال ۳×۳ بانوان ایران اما اینکه ما حالا در رنکینگ جهانی در جایگاه ششم قرار داریم، اتفاق بسیار خوبی است که باید از آن در مسیر پیشرفت استفاده کنیم. نمی گویم می توانیم در جمع برترین های جهان قرار بگیریم اما می توانیم دست کم در آسیا مقام بیاوریم. به هرحال امیدوارم امسال اتفاقات بسیار خوبی برای بسکتبال زنان ایران بیفتند. 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسکتبال زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان رییس کمیته حکمت و فلسفه و عرفان جایزه جهانی صدر درباره کم و کیف آثار ارسالی به دوره نخست جایزه جهانی صدر اظهار داشت: با توجه به آیتم‌ها و فاکتورهایی که برای این جایزه در عرصه بین المللی و تأثیر در جهان اسلام و نوبودگی آن و همچنین کاربردی بودن آن لحاظ شده است، مقالات و طرح‌ها و نظریات خوبی ارسال شده و این جای امیدواری است و براساس همین نظریات ارسال شده، داوران این دوره انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است داوران منتخب از کارشناسان زبده و آگاه این حوزه هستند تا براساس همین تجربیات، ارزیابی‌ها بدرستی صورت بگیرد البته این دقت نظر و حساسیت بالا، سختی کار ما را بیشتر کرده است. اما بحمدالله توانستیم در ایام ماه مبارک رمضان، اکثر این مقالات را به دست داوران محترم برسانیم و بسیاری از این مقالات از سوی داوران ارزیابی و ارسال شده است.

گرجیان ضمن ابراز رضایت از آثار ارسالی در ادامه افزود: با توجه به آثار ارسال شده به نظر می‌آید با آنکه دوره نخست این جایزه است بتوانیم شاهد یک رویداد بین المللی قابل توجهی باشیم. البته ممکن است به لحاظ کمیت و تعداد اثر، سطح نظریات این جایزه چندان پربار نباشد اما همین تعداد آثار هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند. انشاالله توفیق داشته باشیم از این نظریات و طرح‌های راهبردی و کاربردی در راستای جامعه هدف استفاده کنیم و یک رهاورد خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیته حکمت و فلسفه و عرفان جایزه جهانی صدر درباره اثرگذاری این جایزه در ارتقا نظریه پردازی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی بیان داشت: تعدادی از مقالات ارسال شده در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی بوده و در برخی از آنها شاخصه‌های بسیار خوبی هم مطرح شده است و آن را با متخصصان اهل فن مطرح کردیم و در اختیار آنها قرار دادیم تا راهبرد خوبی برای وزارت علوم و دستگاه‌های ذی ربط باشد.

وی، حضور و همکاری نخبگان علوم اسلامی را در پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار مهم و قابل توجه عنوان کرد و در این زمینه گفت: این موضوع بسیار مهم است و در این باره بارها صحبت‌هایی را با مسئولان امر از جمله وزارت علوم و دیگران عرض کرده ام، تا فرصتی را برای افرادی که علاقمند به مباحث علوم انسانی هستند در نظر گرفته شود تا بدین سبب این دوستان فارغ از مبحث درس، با دغدغه کاری کمتری در این زمینه فعالیت کنند. براین اساس بایستی از طرح‌ها و نظرات افرادی که در این زمینه دغدغه فکری دارند بهره برد و استقبال شود در غیر این صورت اگر بخواهیم منتظر بمانیم تا هر چند وقت یک بار یک تراوش ذهنی صورت بگیرد و آن را مطرح کنیم، به نظرم به جایی نخواهیم رسید.

او تصریح کرد: به عقیده من برای آنکه تمرکز بیشتری در این عرصه داشته باشیم، نیازمند یک نقش راه جدی تری هستیم تا این حضور تنها براساس علاقمندی نباشد و براساس اهداف واحد و مشترک این موضوعات شکل بگیرد تا به دنبال آن بتوان یک دستگاه معرفتی کاربردی و راه بردی ارائه دهیم.

گرجیان درباره فراگیرتر شدن جایزه جهانی صدر اظهار کرد: طبیعی است راه نرفته بسیاری در پیش رو داریم و برگزاری این جایزه سال اول و تجربه نخست خود را می‌گذراند اگرچه دوستانی که در این جایزه شرکت دارند تجارب جشنواره‌های بزرگ دیگری را داشته اند. مانند جشنواره فارابی، جایزه کتاب سال، جایزه خوارزمی و موارد دیگر اما در حین حال به نظر می‌رسد تمام همت دوستان دست‌اندرکار این است که مسیر به گونه‌ای طراحی شود که در سالهای دیگر نقایص کمتر شود و ارزیابی جدی تری صورت بگیرد تا انشاالله در سالهای آتی بتوانیم این جشنواره را به جایگاه بایسته آن برسانیم.

بنابر اعلام این خبر، جایزه جهانی شهید صدر با هدف تقدیر از نظریات و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی شایسته ارائه جهانی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بهار سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085161 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • راهیابی بانوی قایقران ارومیه‌ای به المپیک پاریس
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا