Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت انگلیس یک ماه پس از رفع توقیف کشتی استینا ایمپرو، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی کشتی‌هایش را که در تنگه هرمز سفر می‌کنند کاهش داده است. یکی از سخنگویان دولت در این خصوص گفت: با توجه به کاهش احتمال توقیف کشتی‌ها در تنگه هرمز، کشتی‌های حامل پرچم انگلیس به زودی می‌توانند بدون همراهی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس وارد این آبراه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عصر روز جمعه ۲۸ تیرماه نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ۵ مهرماه با صدور بیانیه‌ای رسمی، از رفع توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» خبر داد و اعلام کرد: پرونده قضایی این شناور همچنان باز و در حال طی کردن بررسی‌های حقوقی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است

کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
سخنگوی وزارت امور خارجه در اولین نشست خبری سال جدید، پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه را در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع عنوان کرد.

به گزارش صدای ایران، ناصر کنعانی در این نشست در پاسخ به سوالی در ارتباط با عملیات شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است.

ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود

وی با بیان اینکه  حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع  صورت گرفت ، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

اهداف نظامی مورد هدف قرار گرفت/ آمریکا قدردان ایران باشد

وی با بیان این که اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی مورد هدف قرار گرفت در پاسخ به سوالی اظهار کرد: انتظار این است که دولت آمریکا، رفتار مسئولانه، دقیق و واکنش مشروع و متناسب ایران را مورد توجه قرار دهد و به جای اتخاذ رویکرد غیرمسئولانه و انتخاب الفاظ نامناسب، قدردان اقدام منطقی، مشروع، متناسب و توأم با مسئولیت ایران باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از  صحبت‌های خود گفت: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که قدردان اقدام مسئولانه و متناسب ایران باشند و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در ارتباط با ایران، رژیم غاصب صهیونیستی را از انجام شرارت‌های بیشتر که تبعات آن بیشتر از همه دامنگیر این رژیم خواهد بود، بر حذر دارند.

کنعانی همچنین در مورد انتشار برخی از اخبار در ارتباط با مشارکت کشور اردن در رهگیری موشک‌های ایران و همچنین احضار کاردار ایران به وزارت خارجه این کشور در روز گذشته خاطرنشان کرد: من خبر احضار کاردار ایران را دریافت کردم، اعلام کردند که این موضوع در واکنش به خبرهایی بوده که برخی از منابع خبری در ارتباط با اردن و احیاناً نقش اردن در رهگیری برخی از پرتاب‌های ایران به سمت اراضی اشغالی منتشر کرده‌اند.

کنعانی افزود: من در جایگاهی نیستم که نقش اردن را در رهگیری این پرتاب‌ها تایید و یا تکذیب کنم و این یک موضوع نظامی است که مقامات مربوطه باید در مورد آن اظهار نظر کنند.

تهران نسبت به حفظ ثبات و امنیت منطقه متعهدانه عمل کرده است

شایسته است اقدام مشروع ایران در تنبیه متجاوز مورد حمایت و تایید کشورهای منطقه و عربی و اسلامی قرار بگیرد

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران نسبت به حفظ ثبات و امنیت منطقه متعهدانه عمل کرده است، خاطرنشان کرد: اردن از جمله کشورهایی است که در طول این سال‌ها از ناحیه اقدامات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی متاثر بوده است و شایسته است که اقدام مشروع ایران در تنبیه متجاوز مورد حمایت و تایید کشورهای جهان از جمله کشورهای منطقه و عربی و اسلامی قرار بگیرد.

روابط ما با اردن دوستانه است

وی  تاکید کرد: روابط ما با اردن دوستانه است و در طول ماه‌های گذشته، تماس‌های مستمری بین مقامات دو کشور وجود داشته است و گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین وزرای  امور خارجه دو کشور در خصوص نحوه مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با نگاه مشترک به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نسبت به  موضوع صلح و امنیت در  منطقه، این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بین دو کشور ادامه پیدا کند.

نشست شورای امنیت فاقد دستاورد سیاسی برای رژیم صهیونیستی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل در مورد پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی گفت: این نشست فاقد دستاورد سیاسی برای رژیم صهیونیستی بود.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال در  ارتباط با روابط ایران و آذربایجان و زمان بازگشایی مجدد سفارت این کشور در تهران تصریح کرد : اقدامات  خوبی برای آغاز فعالیت مجدد دیپلماتیک سفارت خانه این کشور در ایران انجام شده است  و در همین چارچوب در اواخر سال گذشته هیئت دیپلماتیک آذربایجان برای بررسی و فراهم کردن مقدمات  آغاز فعالیت این سفارتخانه به تهران سفر  کردند .

با اتمام دوران مسئولیت سفیر ایران در آذربایجان ، روند انتخاب سفیر جدید انجام خواهد شد

وی همچنین در مورد معرفی سفیر جدید ایران در باکو اظهار کرد: با اتمام دوران مسئولیت سفیر محترم ایران در آذربایجان ، روند جاری در مورد انتخاب سفیر جدید انجام خواهد شد و در حال انجام است.

 زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد سفر رییس‌جمهور به پاکستان و خبرهای منتشر شده در مورد این سفر از سوی رسانه‌های  پاکستانی گفت: دعوت قبلی از طرف پاکستانی برای سفر آقای رییس‌جمهور به این کشور وجود دارد.

وی ادامه داد : توافق برای انجام این سفر وجود دارد و زمینه‌سازی برای انجام آن در حال انجام است و ان‌شاءالله تاریخ قطعی انجام این سفر از سوی نهاد ریاست جمهوری به اطلاع افکار عمومی رسانده خواهد شد.

اطلاعی در مورد سفر گروسی به تهران ندارم

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد زمان سفر گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: من اطلاعی در مورد این سفر و برنامه سفر ایشان ندارم و سازمان انرژی اتمی در جریان این کار هستند.

وی ادامه داد: در چارچوب همکاری‌هایی که بین ایران و آژانس وجود دارد و رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد، سفر مدیر کل به تهران نیز  می‌تواند انجام شود.

اظهار نظرهای سیاسی گروسی کمکی به برجام نمی‌کند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اظهارات اخیر گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و موضوع برجام و ادعای او مبنی بر اینکه برجام مرده است، خاطرنشان کرد: اخیرا مصاحبه‌های آقای گروسی کمی زیاد شده است  و در آن رگه‌های اظهار نظرهای سیاسی بیشتر از رگه‌های فنی و تخصصی  است و قطعاً این گونه اظهارات کمکی به برجام نمی‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار این است که آقای گروسی در چارچوب مسئولیت خود به عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل و اظهار نظر کند و به رفتارهای مسئولانه و همکاری‌های متعهدانه جمهوری اسلامی ایران با آژانس توجه داشته باشد و نگاه ایجابی در این زمینه داشته باشد.

وی همچنین گفت : برجام ساز و کارهای خاص خود را دارد.

تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی محرز است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با توقیف یک کشتی از سوی ایران طی روزهای گذشته در تنگه هرمز اظهار کرد: ایران در چارچوب صیانت از منافع ملی خود، طبیعتاً کلیه ترددها در تنگه راهبردی هرمز را مورد توجه قرار می‌دهد  و از نقض حاکمیت خود در این حوزه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: ایران در عین حال متعهد به آزادی کشتیرانی مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و همواره در این چارچوب عمل کرده است و در واقع حافظ آزادی کشیرانی بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و هست.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : بر اساس اطلاعاتی که من در این مرحله دارم تعلق این کشتی به رژیم صهیونیستی محرز است البته این موضوع و بررسی ابعاد  آن در مراجع ذی صلاح مربوطه انجام می‌شود .

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به نقض مقررات بین‌المللی از سوی این کشتی و عدم پاسخ مقتضی به سوالات مطروحه از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی این کشتی برای بررسی به داخل آب‌های سرزمینی ایران هدایت شده است و موضوع مرتبط با آن در مراجع حقوقی و قضایی ذی صلاح بررسی می‌شود و متناسب با بررسی‌ها، تصمیم مقتضی اتخاذ می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال ایسنا در مورد وضعیت خدمه کشتی توقیف شده و درخواست برخی از کشورها که خدمه کشتی از اتباع آنها هستند مبنی بر اینکه زمینه برای ارتباط کنسولی آنها فراهم شود، گفت: سوابق شناخته شده ایران در ارتباط با موضوعات انسانی نشان می‌دهد که در مورد حقوق اتباع و مسائل کنسولی مرتبط، همواره درچارچوب مقررات و ارزش‌های انسانی عمل کرده است و طبیعتاً کارکنان و خدمه کشتی توقیف شده نیز از این نگاه انسانی بهره‌مند خواهند بود.

عمان یکی از کشورهای نقش آفرینی مثبت در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده است

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه این نشست که حدود ۸۰ دقیقه به طول انجامید در پاسخ به سوال دیگری در مورد سفر  اخیر وزیر خارجه به عمان و اظهار نظر امیرعبداللهیان مبنی بر اینکه در این سفر در مورد پیشنهاد سلطان عمان در ارتباط با موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز  رایزنی و گفت‌وگو شده است و همچنین در مورد دیگر رایزنی ها در مورد مذاکرات برجام اظهار کرد : عمان یکی از کشورهای نقش آفرینی مثبت در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده است و سلطان محترم عمان نیز طرحی را در این ارتباط داشته‌اند و در چارچوب همان طرح به تلاش‌های سازنده و توام با حسن نیت خود در این زمینه ادامه می‌دهند.

کنعانی ادامه داد: در چارچوب استقبال ایران از نقش آفرینی عمان برای گره گشایی از مذاکرات رفع تحریم‌ها، مذاکرات خوبی بین ایران و عمان در سطوح مختلف از جمله وزیران امور خارجه دو کشور انجام شده و در سفر اخیر آقای امیرعبداللهیان به عمان این موضوع نیز  انجام شد .

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این ارتباط ، تماس‌ها و مذاکرات در سطح مذاکره کننده ارشد ایران با دیگر طرف‌های زیربط چه در اتحادیه اروپا چه از طریق واسطه‌ها با طرف‌های دیگر ادامه دارد.

کنعانی تاکید کرد:  ایران به میز مذاکره و دیپلماسی برای دستیابی به حقوق خود پایبند است.

این خبر تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به توقیف کشتی صهیونیستی در تنگه هرمز
  • واکنش انگلیس به توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز
  • بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی در مورد توقیف این کشتی توسط ایران | خدمه کشتی ۲۵ نفر هستند
  • ببینید | توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز
  • تماس دولت پرتغال با ایران در مورد کشتی توقیف شده در تنگه هرمز
  • بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی درمورد توقیف این کشتی توسط ایران