Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: دانش آموزان انجمن اسلامی حکم نجات غریق را در مسائل فرهنگی در مدارس دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نقی حسینی ایزدی» امروز(پنجشنبه 16 آبان) در همایش عهد وفا که به همت اتحادیه انجمن اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با همت پیشکسوتان اتحادیه انجمن های اسلامی شکل گرفته و در این مراسم  نزدیک به 30 نفر از پیشکسوتان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول اتحادیه انجمن دانش آموزان اسلامی گلستان ادامه داد: نخستین کار پیشکسوتان انجمن های اسلامی تاسیس اتحادیه انجمن اسلامی بود و در آن زمان نخستین سنگر دفاع را انقلاب اسلامی انجمن اسلامی در مدارس به شمار می رفت و دانش آموزان انجمن های اسلامی در  دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در تلاش بود.

 

حسینی  بیان کرد: انتظار داریم دانش آموزان انجمن اسلامی با تاسی از پیشکسوتان و تجربیات 40 ساله کمتر دچار اشتباه نشوند و از تجربیات بیشتر استفاده کنند و به بهترین نحوه ممکن برنامه ریزی داشته باشند  و در مسیر تعلیم و درس ها موفقیت بیشتری کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه در اتحادیه انجمن اسلامی برنامه هایی مثل لشکر فرشتگان، هیئت انصارالله مهدی و نمایشگاه مدرسه انقلاب و برنامه های مختلفی در حوزه دشمن شناسی و مبارزه با استکبار دنبال می کنیم، افزود: انتظار داریم دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی بیانات مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند و هر چه موفق تر در مدارس فعالیت داشته باشند.

 

مسئول اتحادیه انجمن دانش آموزان اسلامی گلستان افزود: دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی حکم نجات غریق را در مدارس دارند  و همچنین حجاب  برتر را انتخاب کردند، تمام تلاش دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی ضمن تقویت دینی این است که دانش آموزان را به انجام فرامین الهی که حفظ حجاب است ترقیب کنند تا در مسیر آرمان های انقلاب و اسلام گام بردارند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد یوم الله ۱۳ آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مجلس کانون های مساجد روز 13 آبان ظهور امام زمان عج حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      

قطعا همه ما یک بار هم که شده در زندگی خود آزمون کنکور و استرس آن را تجربه کرده‌ایم، آیا گاهی با خود این را فکر را کرده‌ایم که تفاوت امتحان کنکور در ایران با کشورهای دیگر چگونه است و این مقایسه را انجام داده‌ایم یا خیر، اگر جواب شما خیر است بیاید باهم یک مقایسه کوتاه میان برگزاری آزمون کنکور در ایران و افغانستان را بررسی کنیم.

انتخاب رشته

یکی از بزرگترین تفاوت‌های که قابل تأمل میان مدارس ایران و افغانستان این است که مدارس در افغانستان رشته بندی ندارد و همه درس‌های آن تا کلاس دوازدهم به صورت عمومی است که دانش‌آموزان مجبور هستند بر خلاف میل درونی آن‌ها را بخوانند و نمره قبولی را کسب کنند، دانش‌آموزان در مدارس افغانستان از کلاس نهم به بعد باید 16 کتاب درسی را در یک سال آموزشی بخوانند، جالب است بدانید که مدارس افغانستان برخلاف ایران از ابتدای سال(فروردین) آغاز می‌شود و تا اواخر آذر ماه ادامه پیدا می‌کند.

یکی از امتیازهای خوبی که در مدارس ایران وجود دارد این است که دانش‌آموزان از کلاس دهم رشته بندی می‌شوند و این کار برای دانش‌آموز کمک می‌کند تا راهی را انتخاب کند که در آینده دچار سردرگمی نشود.

یکی دیگر از خوبی‌های که دانش‌آموزان در مدارس ایران از آن بهره‌مند می‌شوند این است که همان رشته‌ای را که از کلاس دهم انتخاب کرده است را به صورت تخصصی فرا می‌گیرد، چیزی که در مدارس افغانستان وجود ندارد.

 درس‌های  که در مدارس ایران تدریس می‌شود همان چیزهای است که دانش‌آموز در آینده‌ به آن نیاز دارد، اما در مدارس افغانستان این گونه نیست یعنی دانش‌آموز مجبور است درس‌های را بخواند که ممکن در آینده‌ی او اصلا تاثیری نداشته باشد.

نحوه نمره‌دهی در مدارس افغانستان و ایران

یکی از تفاوت‌های اساسی که در مدارس ایران و افغانستان وجود دارد نحوه نمره‌دهی است، آنچه در مدارس ایران است دانش‌آموز اگر نمره 10 را کسب کند در آن درس قبول شد و بیشترین نمره هم 20 هست، اما در افغانستان خلاف این وجود دارد، دانش‌آموزان در یک سال آموزشی باید دو بار امتحان بدهند، اولین امتحان 4ماه بعد از شروع سال آموزشی برگزار می‌شود که دانش‌آموز باید در این امتحان حداقل نمره یعنی(15) را کسب کند تا در آن درس قبول شود و بیشترین نمره آن 40 است و دومین امتحان در پایان سال آموزشی از دانش‌آموزان اخذ می‌شود که نمره قبولی در این آزمون 40 بوده و بیشترین نمره‌ای که می‌تواند دانش‌آموز آنرا کسب کند نمره 60 است و در انت‌های کار نمرات آزمون‌های اول و دوم با هم جمع می‌شود.

تفاوت امتحان کنکور

چنانچه در بالا نیز به آن اشاره شد دانش‌آموزان در ایران از کلاس نهم به بعد رشته بندی می‌شود و در کنکور نیز سوالات از همان رشته آورده می‌شود و این برای او کمک می‌کند تا بهتر بتواند آزمون کنکور را سپری کند و نتیجه قابل قبولی را کسب کند.

اما در افغانستان این گونه نیست برای دانش‌آموزان در مدارس همه درس‌ها به صورت عمومی ارائه می‌شود و در امتحان کنکور هم به صورت عمومی سوالات طرح می‌شود. و بیشترین سوالات از کلاس دهم تا دوازدهم شامل آزمون کنکور می‌شود و گاهی هم این اتفاق رخ می‌دهد در آزمون کنکور سوالات از کلاس هفتم تا دوازدهم نیز گنجانیده می‌شود، جالب است بدانید که در امتحان کنکور افغانستان 360 سوال است که هر سوال بارم‌های متفاوت دارد که مجموع همه نمرات 360 می‌شود.

انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در هر دو کشور متفاوت است، در ایران بعد از این که نتایج کنکور مشخص شد و با توجه به نمراتی که کسب شده است فرد می‌تواند با توجه به علایق خودش کارشناسی را ادامه دهد، اما در افغانستان این گونه نیست شما نمی‌توانید که بشتر از5 رشته را انتخاب کنید و به گونه‌ای باید انتخاب کنید که ظرفیت دانشگاه مورد نظر و نمره‌ای که آن رشته نیاز دارد را کسب کنید تا بتوانید در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل بدهید.

خدابخش حکیمی- خبرنگار تحریریه جوان قدس    

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»
  • تشکر و قدردانی دانش آموزان مدرسه فاضل لنکرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی + فیلم
  • استراتژی‌های اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان از «رویداد نوجهان» تا «برپایی کافه ۵۷»