Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@05:48:35 GMT

اجلاس کارآفرینی پوشاک و نساجی در رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۸۲۱

اجلاس کارآفرینی پوشاک و نساجی در رشت برگزار شد

نخستین اجلاس کارآفرینی ملی مد، پوشاک و نساجی با حضور فعالان این حوزه در رشت برگزار شد. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نخستین اجلاس کارآفرینی ملی مد، پوشاک و نساجی با حضور مقامات، مسئولان تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی صنعتی و در جهت حمایت از رونق تولید داخلی امشب در رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم اظهار داشت: هیچ چیزی به اندیشه تبدیل نمی‌شود مگر آنکه به متن تبدیل شود و بالاتر از همه این موارد ایده باید در زندگی به واقعیت بپیوندد و در این‌صورت می‌توان گفت که در حوزه نساجی کاری کرده‌ایم.

فیروز فاضلی با بیان اینکه تاکنون 275 نفر در زمینه طراحی مد و لباس در گیلان شناسایی شده‌اند گفت: همواره باید نکات مثبت را بگوییم زیرا واقعیت دارد و بسیاری از طراحان ایرانی موفق در دنیا در کشور خودمان نیز موفق بودند.

سمنان| پوشاک سنگسری با ذائقه مردم به‌روزرسانی شوداصفهان| انتقاد از تقلیدی شدن طراحی پوشاک در ایران؛ در بحث مواد اولیه دچار مشکل هستیمکشف ابزار آلات و پوشاک منقش به علائم شیطان پرستی در کرج + تصاویر

وی گیلان را یکی از بهترین استان‌ها برای برگزاری این اجلاس دانست و افزود: تاریخ نساجی را نمی‌توان بدون گیلان درنظر گرفت و نساجی گیلان پتانسیل بالایی دارد و و لباس‌های محلی گیلانی در عین پوشیدگی و رعایت اصول حجاب و عفاف بسیار چشم‌‌نواز و زیبا هستند‌.

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه گیلان در بحث مد، پوشاک و غذا تنوع بسیار خوبی دارد گفت: بخشی از تهاجمات فرهنگی از مد است و به‌طور مثال پوشیدن لباس نامناسب یا مجلسی در مراکز علمی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و در هر کشوری دانشگاه‌ها لباس ویژه خود را دارند.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ باید با ظرافت همراه باشد خاطرنشان کرد: ایران فرهنگ غنی دارد و اگرچه کل نساجی گیلان به‌علت واردات بی‌رویه تعطیل شده اما این روزها تحریم باعث بازیابی صنعت نساجی گیلان شده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران نیز در این مراسم گفت: پرورش به معنای شناسایی استعدادهای درونی و پروراندن و شکوفا کردن آن است و در مقایسه با آموزش یک جریان وسیع‌تر است که هدف‌های کلی‌تر و نسبتاً دیررس‌تر را شامل می‌شود.

سیدمحمد مقدسی با بیان اینکه هیچ کدام از مدارس کشور به موضوع پرورش ورود پیدا نکرده‌اند تصریح کرد: در امر پرورش افراد، همه متولیان آموزشی و رسانه‌ها مؤثر هستند و افراد را برای فعالیت کنونی که برای صنعت مفید است آماده می‌کند.

انتهای پیام/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶۷ میلیاردی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علیرضا لطفی با اشاره به جریمه ۶۷ میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد گفت: پرونده در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی خرم آباد بررسی و با توجه به مدارک موجود، علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم به پرداخت ۵۸ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ارزش کالا محکوم شد.

وی افزود: شعبه با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه کمتر از ارزش کالای کشف شده است، ۹ میلیارد ریال معادل ارزش خودرو به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۶۷ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان اظهارداشت: نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد کامیون را به ظن قاچاق توقیف و پرونده محموله قاچاق کشف شده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ساکت نساجی را با پیراهن شماره هفت تمرین داد!
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • رشت ، آخر هفته میزبان میهمانان جشنواره ملی «مدرسه عشق»
  • جریمۀ ۶۷ میلیاردی یک قاچاقچی پوشاک در لرستان
  • جریمه ۶۷ میلیاردی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد
  • کارآفرینی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • گیلان میزبان جشنواره ملی مدرسه عشق
  • سالگرد شهادت صیاد شیرازی در بندرانزلی برگزار شد
  • چرا دکمه‌های پیراهن مردانه و زنانه مخالف هم دوخته می‌شوند؟
  • برای حفظ میزبانی اذیت شدیم/ شانس بالایی برای صعود داریم